• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.922 111 11
Trochę tak offtopowo, ale czy ktoś pamięta kto był tym który miał dostęp do bazy wagonów PKP IC i wyjawił ze wagony krakowskie Y PIKO były trochę naciągane?
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.549 60 1
Pytanie o wagony barowe 113A. Czy wagony ze schematem malowania jak niżej (z "trumienką" PKP) częściej pojawiały się z samym napisem "BAR" czy może tak jak ma piko na swoim modelu napisy "BAR i "WARS"? Może ktoś kojarzy? Pozdrawiam

1680852799757.png
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.406 23 0
To raczej kwestia chronologii. Gdy zaczęto powszechnie stosować na taborze nowe logo PKP (tzw. "trumienka", bodaj w 2002 roku), to na wagonach barowych było jeszcze także logo Wars. Wagony przeznakowano, nieliczne zdążyły jeszcze wyjść z napraw z tymi "Warsami", po czym zaprzestano ich malowania na pudłach (gdzieś na początku 2003 roku lub pod koniec 2002 -?). Potem czerwone bary wychodziły już bez logo Warsu, ale to też trwało krótko, bo weszło malowanie InterCity, więc czerwone i bez Warsa zostały tylko wagony należące do PR-ów, a te wkrótce otrzymały oznaczenia spółki. Można więc przyjąć, że epizod czerwonych barów z logo PKP "trumienka" trwał dosyć krótko i zapewne większość wagonów to były te przeznakowane, noszące jeszcze na bokach logo Warsu, zaś tych bez tego loga było niewiele.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
wagony drugiej klasy PR były wagonami typu 112 z dziewięcioma przedziałami (np. 212850 czy 212840). Czy tak rzeczywiście było?
Oczywiście - i wcale nie było tego mało.

Były deklasowane - nie było już "zapotrzebowania" na jedynki dla posiadaczy legitymacji kolejowych
To miejsce na pewno nie jest przeznaczone na pisanie sobie "fantazji na temat". I do tego z wrogim akcentem w tle.....

A prawda jest banalna - po podziale PKP na spółeczki i podziale majątku wagonowego według czasem przedziwnych kryteriów (również tego trwale lub dłużej niezdolnego do eksploatacji) spowodował znaczne niedobory w grupie wagonów klasy drugiej w "nowej" spółce skazanej od samego początku na niepowodzenie.....
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Można więc przyjąć, że epizod czerwonych barów z logo PKP "trumienka" trwał dosyć krótko i zapewne większość wagonów to były te przeznakowane, noszące jeszcze na bokach logo Warsu, zaś tych bez tego loga było niewiele.
To ciekawe, bo rozpracowując temat pociągu "Krakowianka" z interesującego mnie okresu, tj. 2007/8-2010 odkryłem fakt, że w zestawieniu był cały czas wagon barowy bez logo Wars i z trumienką. Bar od ROBO podchodzi mi tu wręcz koncertowo! Czyżby to był właśnie ten wyjątek?

Zdjęcia poniżej nie są moje - w większości pochodzą z phototrans lub ilostan.forumkolejowe.pl.
Nie ma logo Wars - to widać. Jest trumienka - to niby też widać, ale tylko na niektórych zdjęciach. Za to na filmach z okresu widać już bardzo wyraźnie, ale z braku czasu nie podlinkuję ich tutaj.

2007-02-25
1681384372126.png

2008-08-21
1681384424775.png

2008-11-23
1681384447036.png


2009-01-04 - nowe zestawienie, które oprócz wagonu barowego w malowaniu IC (miesiąc wcześniej wszystkie pospieszne przeszły pod skrzydła IC) posiada jeszcze wagon bagażowo-rowerowy
1681384509192.png
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
W 2008 roku praktycznie cały tabor Y-ków został przekazany do PKP IC w związku z przejęciem od tego roku wszystkich połączeń dalekobieżnych przez IC. Skoro wagony w zarządzie PR miały do 2008 roku trumienkę, to nic dziwnego, że przez około 2 lata (tak tak, do 2010r.) po oddaniu ich do IC taki wygląd zachowały. Żadnej ameryki kolega nie odkrył.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.296 33 7
To miejsce na pewno nie jest przeznaczone na pisanie sobie "fantazji na temat". I do tego z wrogim akcentem w tle.....
Dlaczego fantazji? To skąd się wzięły 9 przedziałowe dwójki, jak nie z dawnych jedynek?
Wrogi akcent - to widocznie autoagresja, bo przez lata jeździłem na legitymację kolejową. A składy były ustawiane i są niestety w ten sposób. Przykład - TLK "Bory Tucholskie" zatrzymujący się w Łęgu :D
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Wracając trochę do tematu, a dokładniej pomarańczowych wagonów barowych, których wydanie planowane jest na maj:

Dzięki wątkowi https://forum.modelarstwo.info/threads/zestawienia-składów-pociągów-pasażerskich-kompendium.47058/ można ustalić, że - o ile nie jest to samowola autora sprzed 20-tu lat - w trzech składach z 2001 roku wagon barowy był pomarańczowy, a w pozostałych czerwony (mowa oczywiście o pociągach kwalifikowanych, bo tylko takie były w spisie na stronie PKP IC). Składy z pomarańczowym barowym to Bystrzyca, Neptun i Ernest Malinowski.

Koledze @Stanisław1972 należą się ogromne słowa podziękowania!

1681888574740.png 1681888587478.png 1681888614486.png
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki