• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Reakcje
439 294 188
To jeszcze byśmy się chętnie dowiedzieli, co z tymi nieszczęsnymi, dziurawymi ściankami działowymi?
Zestawu z IV epoki nie kupię właśnie ze względu na ten błąd, poczekam na prawidłowo wyposażoną edycję, ale w "Odrze" mam bar z dziurami w ściankach i chętnie bym to wymienił, żeby było prawidłowo!
z jakimi dziurami?jakies zdjecie moze?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.341 504 30
z jakimi dziurami?jakies zdjecie moze?
Chodzi o ścianki miedzy przedziałami, które powinny być pełne do samego sufitu, a w modelu kończą się nad zagłówkami oparć. Takie rozwiązanie wprowadzono w prawdziwych wagonach 609A już w V epoce podczas przebudowy na wagony rowerowe, aby pasażerowie z przedziałów widzieli co się dzieje w przedziale z rowerami. Nic nie wiem o tym, żeby w wagonach barowych kiedykolwiek były takie niepełne ścianki.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 15 1
Producent powinien wycofać ze sprzedaży wadliwe modele ,usunąć błędy i ponownie wprowadzić produkt na rynek.
Jak dla mnie to lepiej by do obecnie wydawanych dołączył okna z prawidłowymi ramkami a ich wymiana zajmie mi maksymalnie 30 minut. Przy okazji sobie założę zasłonki tam gdzie być powinny. Wycofanie tych wagonów i następne ich poprawienie przez producenta mającego wiele modeli obecnie na głowie to jest następne kilka miesięcy czekania a ja wagony potrzebuję na wczoraj. Natomiast dla tych co nie potrafią sobie wymienić powinna być opcja odesłania na koszt producenta i wymiana przez producenta. Tyle ode mnie.

Nic nie wiem o tym, żeby w wagonach barowych kiedykolwiek były takie niepełne ścianki.
W wagonach barowych były pełne ścianki. Jaki byłby sens robienia tam prześwitu. To było tylko w wagonach 609A przebudowanych z bagażowych na rowerowe.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
Może Kolega @Rozjazd zwrócił uwagę, czy na wagonach z VI epoki zostały prawidłowo naniesione (w odpowiednim miejscu/wysokości) napisy eksploatacyjne PKP IC... na dolnej krawędzi nadwozia:niepewny: Błąd ten charakteryzował modele wagonów w oznaczeniu PKP IC z zestawu TLK Mazury:(
Przepraszam, że nie odpisałem wcześniej. Nadganiam zaległe posty :p. Już z tego co widzę Kolega dał odpowiedni post w tym temacie, ale na giełddzie w Sosnowcu na to akurat nie patrzyłem. Zgadza się, w wagonie 113A jest to kolejny już błąd. Najgorsze jest to, że powielony i nie wyciągnięto wniosków...Natomiast wagon 609A ma ten element odwzorowany poprawnie. Odnoszę się do tylko do wagonów VI epoki.
Akurat w tym modelu okna awaryjne zostały prawidłowo odwzorowane (tutaj mój poprzedni wpis dot. ww. wagonu; warto zwrócić uwagę na tapicerkę na siedzeniach w przedziałach).
Bardzo dziękuję. Dopiero teraz odczytałem ten post. Tapicerka oczywiście to kolejny błąd odwzorowania :(. Skoro producent wchodzi już w tę rzekę, która się zwie "kolorowe wnętrze" to jaki problem odwzorować kolor oryginału, skoro i tak się opracowuje model z dokumentacji fotograficznej? No chyba, że w oryginale zmieniono tapicerkę pomiędzy 09.2014 a 10.2016, co graniczy jak dla mnie z cudem.
 
Ostatnio edytowane:

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.438 18 1
IV epoka ma bład nie z naszej winy. Bedziemy mieć poprawne szybki. Każdy kto bedzie chciał, bedzie mógł sobie wymienić. ...
Słabe to trochę ...
Poszedł do sprzedaży - kupiłem - półbagażowy w IV epoce z takimi oknami, jakie powinien mieć w V i VI, gdzie jest akurat ok.
"Nie z naszej winy" rzekomo ...

A z czyjej? Z naszej? Wyszukanie zdjęcia z prawidłowo odwzorowanymi oknami zajmuje minutę.
Doceniam chęć dostarczenia prawidłowych okien (zapraszam do wymiany, ja mam dwie lewe), ale tłumaczenie, że nie nasza wina mnie odstręcza
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
641 11 6
Słabe to trochę ...
Poszedł do sprzedaży - kupiłem - półbagażowy w IV epoce z takimi oknami, jakie powinien mieć w V i VI, gdzie jest akurat ok.
"Nie z naszej winy" rzekomo ...

A z czyjej? Z naszej? Wyszukanie zdjęcia z prawidłowo odwzorowanymi oknami zajmuje minutę.
Doceniam chęć dostarczenia prawidłowych okien (zapraszam do wymiany, ja mam dwie lewe), ale tłumaczenie, że nie nasza wina mnie odstręcza
Tak, nie z naszej. Pracownicy fabryki pomylili elementy podczas produkcji.
Rozumiemy sytuacje. Wiemy jak długo modelarze czekali na te modele. Robimy co możemy by to wyprostować.

Mamy świadomość konsekwencji i że nie każdy zdecyduje się na zakup modeli.
 
Reakcje
439 294 188
Tak, nie z naszej. Pracownicy fabryki pomylili elementy podczas produkcji.
Rozumiemy sytuacje. Wiemy jak długo modelarze czekali na te modele. Robimy co możemy by to wyprostować.

Mamy świadomość konsekwencji i że nie każdy zdecyduje się na zakup modeli.
a to tych pracownikow nikt nie kontroluje?czy ciezko bylo po dotarciu kartonow z modelami do wrocławia sprawdzic zgodnosc modeli z oryginalem zanim znalazly sie w ofercie sklepu?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Widzę, że nad Robo zawisł jakiś miecz napiętnowania i co niektórym robi to frajdę dalsze ciągnięcie tematu. A co z ACME i ich bublami w malowaniu, obracaniu się wózków, piszczeniu kół? Sklepy nawet nie mają co reklamować do firmy bo nie dostaną modelu w zamian, to samo Roco, modele uszkodzone, uszkodzone opakowania. Zgłoszenia na uszkodzenia bez odzewu. A to jest wielkie i znane Roco i tak zachwalane ACME. A tu same buble. Z Brawą podobnie. Reklamacje przyjmują jak już nie ma modeli, bo na drobiazgi nie zwracają uwagi a wtedy mają pewnie jako towar drugiego gatunku zapytania o zakup i zbyt i chcą zwrócić pieniądze. To to jest poważne? To są moje doświadczenia z zakupu modeli w obecnych czasach. Więc dajcie już spokój z tymi oskarżeniami, bo Pan Robert błąd zauważył, przyznał się i będzie coś kombinował aby temu coś zaradzić. A to co się pojawiło to się już stało.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
A co z ACME i ich bublami w malowaniu, obracaniu się wózków, piszczeniu kół? Sklepy nawet nie mają co reklamować do firmy bo nie dostaną modelu w zamian
Dlatego dni ACME są policzone (dopóki nie zmienią podejścia), a o ROBO dbamy, żeby nie szli tą drogą co ACME ;).
EDIT. W przypadku ACME to mówimy o brakach produkcyjnych/jakościowych i politykę działania. W przypadku ROBO to są błędy w odwzorowaniu, także trochę inny temat. Należy jednak zaznaczyć, że ROBO robi wszystko, aby temat naprawić. I ja to doceniam.
Więc dajcie już spokój z tymi oskarżeniami
Nie widziałem takich pod adresem Pana Roberta, spokojnie :).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.341 504 30
A fabryka jest pod czyją kontrolą?
A jak kolega @Rozjazd myśli? Że fabryka jest własnością firmy Robo i jej pracownicy są pracownikami Robo? Jeżeli tak, to gratuluję zdrowego rozsądku i świadomości, jak wygląda świat. Przecież to oczywiste, że firma Robo zamawia moce produkcyjne w fabryce, która nie jest jej własnością. Fabryka ma wykonać zamówienie zgodnie ze specyfikacją, ale przecież nad jej pracownikami nie stoją cały czas przedstawiciele Robo. I trudno mówić, że "fabryka jest pod kontrolą Robo".
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Dopowiem tyle, że kupiłem EU05 od MTB, jedno koło bije i lokomotywa się kolebie. Napisałem do MTB i poproszono mnie o adres do wysyłki. Zobaczymy za 2 tygodnie czy całą oś dostanę. Jeżeli tak to będę pod wrażeniem producenta z za południowej granicy.
 
Reakcje
439 294 188
Widzę, że nad Robo zawisł jakiś miecz napiętnowania i co niektórym robi to frajdę dalsze ciągnięcie tematu. A co z ACME i ich bublami w malowaniu, obracaniu się wózków, piszczeniu kół? Sklepy nawet nie mają co reklamować do firmy bo nie dostaną modelu w zamian, to samo Roco, modele uszkodzone, uszkodzone opakowania. Zgłoszenia na uszkodzenia bez odzewu. A to jest wielkie i znane Roco i tak zachwalane ACME. A tu same buble. Z Brawą podobnie. Reklamacje przyjmują jak już nie ma modeli, bo na drobiazgi nie zwracają uwagi a wtedy mają pewnie jako towar drugiego gatunku zapytania o zakup i zbyt i chcą zwrócić pieniądze. To to jest poważne? To są moje doświadczenia z zakupu modeli w obecnych czasach. Więc dajcie już spokój z tymi oskarżeniami, bo Pan Robert błąd zauważył, przyznał się i będzie coś kombinował aby temu coś zaradzić. A to co się pojawiło to się już stało.
aha i w zwiazku z tym mamy kupowac dalej modele z takimi wadami a to nie jest skaza w malowaniu i udawac ze wszystko jest ok?liczylem na powazne podejscie do tematu
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
641 11 6
Producent powinien wycofać ze sprzedaży wadliwe modele ,usunąć błędy i ponownie wprowadzić produkt na rynek.
Żaden producent modeli tak nie zrobi.

Modele nie są wadliwe.

Modele są na niesamowitym poziomie. 170 elementów. Z błędami tak, ale nadal zwalają z nóg na żywo.

Przyznajemy się, że nie wszystko możemy skontrolować, ale pracujemy by to wyprostować.

Jeśli komuś nie odpowiadają to rozumiemy i nie namawiamy :)

Tym zakończymy, bo musimy się szykować na Giełdę w Warszawie.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
A jak kolega @Rozjazd myśli? Że fabryka jest własnością firmy Robo i jej pracownicy są pracownikami Robo? Jeżeli tak, to gratuluję zdrowego rozsądku i świadomości, jak wygląda świat. Przecież to oczywiste, że firma Robo zamawia moce produkcyjne w fabryce, która nie jest jej własnością. Fabryka ma wykonać zamówienie zgodnie ze specyfikacją, ale przecież nad jej pracownikami nie stoją cały czas przedstawiciele Robo. I trudno mówić, że "fabryka jest pod kontrolą Robo".
Czy Robo to odosobniony przypadek? Wiele firm (np. motoryzacyjnych) korzysta z takiego układu i jakoś wszystko działa. A coś takiego jak kontrola jakości coś Koledze w ogóle mówi? Nie ma nikogo kto sprawdza co fabryka wykonuje? A przepraszam bardzo, nie ma żadnych umów pomiędzy Robo a fabryką? To ja gratuluję takiego myślenia, naprawdę zadziwił mnie Kolega.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
aha i w zwiazku z tym mamy kupowac dalej modele z takimi wadami a to nie jest skaza w malowaniu i udawac ze wszystko jest ok?liczylem na powazne podejscie do tematu
No i co się stało? Modele mimo wad znikły z rynku. Sobiskiego nie można kupić, a 136A i 139A są ostatki i modeli do Polski przyszło mniej niż były zamówione. Czyli co, sklepikarze modele zwrócili czy MY, POLACY kupiliśmy te buble bo się pojawiły modele ze znakiem "PKP" i na tym punkcie zwariowaliśmy. Nie pamiętamy już co stało się z Roco, Märklin, Trix na początku lat 2000-cznych? Plajta z powodu elektroniki i sterowania cyfrowego i z jakością. Nie wiem jak Fleischmann splajtował. Klein Modellbahn niestety przez Roco, bo mu nie płaciło. Niemcy modele zwracali, bo tam liczyli się klienci a polaków obce firmy traktują że i tak się sprzeda. Märklin w końcu przeniósł produkcję z powrotem do Niemiec.
 

Podobne wątki