• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
609A
I nie było w nich prześwitów.
Dopóki nie zostały przystosowane do przewozu rowerów, jedną z wielu modyfikacji było otwarcie ścian międzyprzedziałowych do obserwacji.
Uogólnianie stanu z wąskiego zakresu czasowego na całą historię pojazdu prowadzi właśnie do takich jałowych dyskusji.

Co do modelu, jeśli dla oszczędności została wykonana jedna forma przedziału (z 'dziurami' między przedziałami, dodatkowo dzielona z barowym) oraz jedna wypraska okien (z oknami bezpieczeństwa), to nie ma cudów i w niektórych wersjach będzie niezgodność. Pytanie czy 'dziurawe' wnętrze było lepszym wyborem (moim zdaniem nie) to inna kwestia.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Reasumująć dzisiejszą dyskusję dotyczącą gdyńskiego, dwuwagonowego zestaw z epoki IV (ROBO Modele 200010, 200011), należy stwierdzić, że zarówno w modelu wagonu 609A i 113A użyto nieodpowiadającej rzeczywistości ścianki odzielającej przedziały osobowe z tzw. "prześwitem" (zamiast "pełnej") a w wagonie bagażowym zastosowano imitację dwóch okien bezpieczeństwa, które nie występowały w latach osiemdziesiątych na pierwowzorze.
Jak na produkt mający ambicję lokowania się w segmencie "premium", trochę tych "niedoróbek" dużo...:(
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.611 51 2
p. Robert ok 10:10'
"(...) dla obsługi, która jechała sobie na jakąś podróż i wypoczywała sobie na tych łóżkach, albo hmm, albo coś innego robiła (...)"

Zagwodzka w sam raz dla 007 zgłoś się.
Albo lepiej dla 1313 ;)
 
Reakcje
38 3 0
No właśnie, a w jednym odcinku jedenzero7 osią intrygi było czy elektryk może przejść celem wymiany żarówek ze składu do wagonu pocztowego (nie na peronie, przez: harmonię, wałki). Z filmu wynika że tak!. Przy okazji zwracam uwagę na odcinek 9 "Rozkład jazdy" Jest mocno kolejowy.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 148 0
W 07 w tym odcinku o wagonie pocztowym jest kilka "bzdur". Oprócz przejścia do wagonu pocztowego jako same wagony pocztowe występują różne ich typy. No i sceny z drezyną ręczną na jakiejś zarośniętej trawą bocznicy a w treści to główna magistrala którą za niedługo ma przejechać jakiś pospieszny...
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 13 9
W 07 w tym odcinku o wagonie pocztowym jest kilka "bzdur". Oprócz przejścia do wagonu pocztowego jako same wagony pocztowe występują różne ich typy. No i sceny z drezyną ręczną na jakiejś zarośniętej trawą bocznicy a w treści to główna magistrala którą za niedługo ma przejechać jakiś pospieszny...
To prawda. Był to pociąg do Wiednia więc wszystko działo się na Trasie Warszawa-Skierniewice -Koluszki
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Z Facebooka - Składy Wagonowe:
31.10.2016 r. Olsztyn Główny.
W składzie pociągu TLK 61114/5 "Mamry" relacji Wrocław Główny - Białystok, kursował ciekawy wagon osobowy klasy drugiej typu 609A z przystosowaniem do przewozu bagaży (początkowo), a w dalszej jego eksploatacji - do przewozu rowerów.
Egzemplarz nosi numer: 57 51 82-78 006-5 BD4osuv, st. mac. Wrocław, nr fabryczny: 017344, rok budowy: 1982 (HCP).
Wagon o tyle ciekawy od pozostałych kursujących do 2021 roku na planowych połączeniach, że posiada oryginalne kanciaste ramy okienne.
Wnętrze też stylistycznie odbiega nieco od ostatnich wagonów kursujących na TLK - ciekawa i charakterystyczna brązowa podłoga oraz stare siedzenia z szerokimi zagłówkami z bardzo interesującym poszyciem siedzeń a.la. Cappuccino
Najprawdopodobniej w tamtym okresie był to w ruchu planowym, ostatni taki egzemplarz 609A z kanciastymi oknami.
Z tego co pamiętamy, kursował jeszcze w 2016 roku jeden taki wagon z kanciastymi oknami, ale był ze stacją macierzystą Warszawa Grochów, niemniej jednak bodajże nieco wcześniej został wyłączony z eksploatacji niż wrocławski.
Na koniec jako ciekawostka - owy wagon nadal istnieje i stacjonuje we Wrocławiu stanowiąc magazyn części.


Wagon ten, został odtworzony w najnowszej miniaturze przez ROBO Modele (272200, 272201).

324097694_537334171792554_6997144111464341075_n.jpg
324136234_917622809227998_4722044494188326629_n.jpg

323985662_562192552115896_9134968546760130675_n.jpg
323918831_863856118249067_5497379567191843972_n.jpg


A tak wnętrze rzeczonego wagonu zostało odwzorowane w modelu (skan z najnowszego filmiku z prezentacji wagonów z VI epoki).

Robo 609A.jpg
 

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
490 2 4
Witam w końcu się doczekałem na rowerowo-osobowy ic, już nawet zamówiłem rowery do wnętrza ,a tu w modelu rowerki już są co dla mnie jest dodatkowym plusem. Jak dla mnie model prezentuje się bardzo ładnie wielki plus dla Robo.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
Z dzisiejszej giełdy w Sosnowcu, zdjęcia ze stoiska Robo Modele, przedstawiające wagon 609A, ep. VI, malowanie PKP IC.
Zapytałem Pana Roberta, czy rowery da się łatwo zdjąć i poprzestawiać w bardziej naturalny sposób, a nie taki regularny. Dostałem odpowiedź, że nie podejmował się tej próby i że są przyklejone, więc zapewne da się odspoić i wtedy rower będzie uwolniony. Osobiście sprawdzałem jak te rowery są zamocowane i wygląda na to, że co najmniej w jednym punkcie, bliżej podłogi są przyklejone.
20230108_093149.jpg
20230108_093201.jpg
20230108_093211.jpg
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
Pan Robert mówił na flmikach, które są na YT że rowery są przyklejone.
Zlew wydaje mi się że jest zabudowany w szafkach obok miejsca, gdzie wychodzą przewody.
Co do rowerów, no cóż, dobrze że są. Większość kupujących i tak pewnie wagonów nie ma zamiaru otwierać i coś tam grzebać.
Ci co chcą to otworzą i rowery zamienią na bardziej filigranowe a przedtem sobie je pomalują.
Sam jestem ciekawy tych waszych przyszłych prac nad rowerami. Ładnie by wyglądały bardziej delikatne konstrukcje i kororowe ;-) .
Też się wybierałem ale czekałem na odpowiedź od Elvisa, poza tym skoro jeszcze wagonów nie można było kupić to odmówiłem sobie wyprawy
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Może Kolega @Rozjazd zwrócił uwagę, czy na wagonach z VI epoki zostały prawidłowo naniesione (w odpowiednim miejscu/wysokości) napisy eksploatacyjne PKP IC... na dolnej krawędzi nadwozia:niepewny: Błąd ten charakteryzował modele wagonów w oznaczeniu PKP IC z zestawu TLK Mazury:(
 

Podobne wątki