• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
Niestety, podobnie jak w wagonie barowym z zestawu EX Odra, w najnowszym modelu wagonu barowego z Gdyni, zostały użyte niewłaściwe ścianki działowe pomiędzy przedziałami pasażerskimi tj. z "prześwitem":(

Zobacz załącznik 943967
Nie wiem czy Kolega wysłuchał do końca film prezentacyjny na obrotowym "talerzu", ale Pan Robert stwierdził, że prześwity zrobiono zgodnie z rzeczywistością, co przyznam się, mnie zdziwiło, gdyż ktoś wspominał, że powinny być ścianki pełne.
 

pepetoja

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nie wiem czy Kolega wysłuchał do końca film prezentacyjny na obrotowym "talerzu", ale Pan Robert stwierdził, że prześwity zrobiono zgodnie z rzeczywistością, co przyznam się, mnie zdziwiło, gdyż ktoś wspominał, że powinny być ścianki pełne.
Dzień dobry,

na filmie (sam koniec) jest mowa o prześwicie w odniesieniu do wagonu 609A, a nie barowego.

Pozdrawiam
Piotr
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.296 33 7
Na tym filmie wydaje się, że są lustra a nie prześwity. Czy źle widzę? Oglądam na smartfonie w warunkach podróżnych, także nie jestem pewien.
Na filmie są prześwity, w rzeczywistości też były.

Co do rowerów:
- grubość opon sugeru fat-bike, nie pasuje do IV epoki
- brak zamknięć, w IV epoce nikt nie pozwoliłby sobie na przewóz bez zabezpieczenia :ROFL::ROFL::ROFL:
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
Czy ktoś wie, z czego wynikały te prześwity? Skoro mamy przedziały z drzwiami, ściankami itp., to te prześwity "niweczą" koncept przedziałów. Czyż nie?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
713 30 5
Na filmie są prześwity, w rzeczywistości też były.

Co do rowerów:
- grubość opon sugeru fat-bike, nie pasuje do IV epoki
- brak zamknięć, w IV epoce nikt nie pozwoliłby sobie na przewóz bez zabezpieczenia :ROFL::ROFL::ROFL:
Tyle tylko, że wagon 609a z IV epoki nie ma rowerów, gdyż jest wagonem bagażowo-osobowym. Z kolei zapowiedziane były dwa wagony rowerowo-osobowe z epok Vc i VI. Patrząc po kolorze siedzeń, to jest to wagon z epoki Vc.
Sam jestem ciekaw, czy rowery Robo dużo różnią się wyglądem od tych, które są zamontowane np. w wagonie 154Arow w zestawie "Sobieski" oczywiście produkcji Acme.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Co do obu wagonów, to nigdy, nigdy nie miały żadnych otworów pod półką bagażową do następnego przedziału jeżeli są w stanie fabrycznym. Zawsze ściana działowa była pełna ze sklejki 18 mm oklejonej obustronnie płytą typu unilam. Dopiero od modernizacji w latach 90-tych wagonów 24,5 metrowych, jak na wagonach 139/136A pojawiły się lustra na całej szerokości ściany i pomiędzy zagłówkami a półką bagażową mogły takie lustra dostać inne wagony w ramach NG. Do tego czasu było zawieszone na środku małe lustro formatu coś pomiędzy A4 a A3 a nad skrajnymi fotelami były obrazki krajobrazowe. Ciekawe czy obie oliwki są z rewizją z HCP, bo jeżeli tak to wagony 609 nie miały pełnej szyby w dwóch oknach jako wyjścia awaryjne, które zakładano dopiero chyba od początku lat 90-tych. No i dach, Z HCP wagony 609 miały dach popielaty a nie oliwkowy.
 
Ostatnio edytowane:

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.296 33 7
Co do obu wagonów, to nigdy, nigdy nie miały żadnych otworów pod półką bagażową do następnego przedziału jeżeli są w stanie fabrycznym. Zawsze ściana działowa była pełna ze sklejki 18 mm oklejonej obustronnie płytą typu unilam. Dopiero od modernizacji w latach 90-tych wagonów 24,5 metrowych, jak na wagonach 139/136A pojawiły się lustra na całej szerokości ściany i pomiędzy zagłówkami a półką bagażową mogły takie lustra dostać inne wagony w ramach NG. Do tego czasu było zawieszone na środku małe lustro formatu coś pomiędzy A4 a A3 a nad skrajnymi fotelami były obrazki krajobrazowe. Ciekawe czy obie oliwki są z rewizją z HCP, bo jeżeli tak to wagony 609 nie miały pełnej szyby w dwóch oknach jako wyjścia awaryjne, które zakładano dopiero chyba od początku lat 90-tych. No i dach, Z HCP wagony 609 miały dach popielaty a nie oliwkowy.
Nie zgodzę się z Tobą, bagażowe w odróżnieniu od innych wagonów, miały szczeliny między przedziałami.
Inne wagony - jak piszesz, lustra wielkości A4 (być może w dwójce było jedno lustro)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.341 504 30
Na początek zastrzeżenie: wszystkie moje uwagi dotyczą oryginalnych wagonów w IV epoce, przed wszelkimi przebudowami i modernizacjami z lat 90. XX wieku.
Pamiętam, że te miejsca miały lustra. Może chcieli symulować lustra za pomocą tych otwartych przestrzeni.
Lustra były wielkości A4, nie pamiętam czy w ogóle były 2 w drugiej klasie.
Było jedno małe na środku każdej ścianki, zarówno w 1. jak i w 2.klasie.
mam wrażenie,że w wagonie 609a z IVep. takich okien nie powinno jeszcze być.
Też mam takie wrażenie.
Pan Robert stwierdził, że prześwity zrobiono zgodnie z rzeczywistością, co przyznam się, mnie zdziwiło, gdyż ktoś wspominał, że powinny być ścianki pełne.
na filmie (sam koniec) jest mowa o prześwicie w odniesieniu do wagonu 609A, a nie barowego.
ciekawe, że w 609A jest inaczej niż w barowym.
Oryginalnie (prosto z fabryki) nie było inaczej, między przedziałami były pełne ścianki, bez żadnych prześwitów zarówno w barze (113A), jak i w wagonie osobowo-bagażowym (609A). Wszystko to doskonale podsumował kolega Robert:
Co do obu wagonów, to nigdy, nigdy nie miały żadnych otworów pod półką bagażową do następnego przedziału jeżeli są w stanie fabrycznym. Zawsze ściana działowa była pełna ze sklejki 18 mm oklejonej obustronnie płytą typu unilam. Dopiero od modernizacji w latach 90-tych wagonów 24,5 metrowych, jak na wagonach 139/136A pojawiły się lustra na całej szerokości ściany i pomiędzy zagłówkami a półką bagażową mogły takie lustra dostać inne wagony w ramach NG. Do tego czasu było zawieszone na środku małe lustro formatu coś pomiędzy A4 a A3 a nad skrajnymi fotelami były obrazki krajobrazowe. Ciekawe czy obie oliwki są z rewizją z HCP, bo jeżeli tak to wagony 609 nie miały pełnej szyby w dwóch oknach jako wyjścia awaryjne, które zakładano dopiero chyba od początku lat 90-tych.
 

Podobne wątki