• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
W celu uzupełnienia/doprecyzowania mojego powyższego postu, to rozumiem, że wagony barowe począwszy od lat 90-tych zostały przebudowane w taki sposób, że zlikwidowano przedziały drugiej klasy a część barową wydłużono. Zatem tego tematu (o braku przedzielenia przedziałów) nie będzie w wagonach nowszych.
Nie, 3 przedziały były niezmiennie do czasów likwidacji pospiesznych, potem nie wiem.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Nie, 3 przedziały były niezmiennie do czasów likwidacji pospiesznych, potem nie wiem.
To by się zgadzało. Model z VI (nr kat. 260200/1) ma być już pełnym barem. Natomiast nie jestem pewien modelu z epoki Vc (nr kat. 200320/1), czy będzie to półbar czy pełen bar (chociaż w newsletterze podpisane jest "bar"), ale układ okien jest ten sam co półbar z IVc.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
rozumiem, że wagony barowe począwszy od lat 90-tych zostały przebudowane w taki sposób, że zlikwidowano przedziały drugiej klasy a część barową wydłużono.
Generalnie tak, ale bywały różne modernizacje i nie mogę wykluczyć, że w jakimś konkretnym wypadku nie pozostawiono tych trzech przedziałów pasażerskich.
Nie, 3 przedziały były niezmiennie do czasów likwidacji pospiesznych, potem nie wiem.
Przyznam, że nie bardzo rozumiem. Jak wyżej napisałem, podczas przebudowy w latach 90. XX wieku z reguły likwidowano przedziały pasażerskie, ale jaki ma to związek z likwidacją pociągów pospiesznych, nie rozumiem - być może nastąpiło to w tych samych czasach, ale nie widzę związku jednego z drugim.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.898 111 11
Gratuluję Koledze wyobraźni. Ale mi to bardziej przypomina sytuację z kultowego filmu "Miś": "Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że dach przeciekał, szczególnie, że prawie nie padało!"

Niestety, jest zwykłe niechlujstwo i bylejakość. I w takim przypadku, nie mam zamiaru poprzez zakup, takiej sytuacji tolerować.
Ja się trochę "obawiam" o kolegi kolekcje, jeśli brak takiego szczegółu dyskwalifikuje model. Coś mam wrażenie że u kolegi w tubach wiatr hula. ;)
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Przyznam, że nie bardzo rozumiem. Jak wyżej napisałem, podczas przebudowy w latach 90. XX wieku z reguły likwidowano przedziały pasażerskie
Związek jest taki, że póki były pociągi pospieszne, regularnie jeździłem nimi na trasie Tczew - Gdańsk (od 1998r) i jak jedynka była zapchana, szliśmy do przedziałowej części baru. Po prowadzeniu TLK i miejscówek zmniejszyło sie obłożenie pociągów i nie bywałem w barze (jak również nie jeździłem tak często tą kategorią pociągów).
Stąd podałem moje określenie czasu, którego nie przedstawię podając konkretny rok. Z modyfikacji to pamiętam likwidację hokkerów do minimum aby nie były obsadzone przez pasażerów nie korzystających z bufetu.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.405 23 0
Dokładnie. W drugiej połowie lat 90. wagonów barowych z przedziałami pasażerskimi już się nie spotykało, a pociągi pospieszne jeździły jeszcze na początku tego wieku.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Dokładnie. W drugiej połowie lat 90. wagonów barowych z przedziałami pasażerskimi już się nie spotykało, a pociągi pospieszne jeździły jeszcze na początku tego wieku.
Nie zgodzę się, jak pisałem - w okolicach r. 2000 jeździłem takimi wagonami (nawet pamiętam, że w "Płaszowie", tj. wiecznie opóźnionym dalekobieżnym Kraków Płaszów - Kołobrzeg (ew. Koszalin) jeździł bar z 3 przedziałami po stronie jedynek).
 

JakubKaczmarek

Nowy użytkownik
Reakcje
23 0 0
Pytanie do posiadaczy drugiego zestawu Odry. Macie elementy dodatkowe do wszystkich wagonów? Ja miałem w pudełku 4 zestawy tablic kierunkowych i jeden zestaw bodajże ośmiu przewodów do jednego wagonu. Przy dwóch wagonach nawet pianki gdzie są części dodatkowe nie były wyjęte. To taki standard w tym zestawie czy znowu ja mam "szczeście".
20230102_175844.jpg
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 9
Pytanie do posiadaczy drugiego zestawu Odry. Macie elementy dodatkowe do wszystkich wagonów? Ja miałem w pudełku 4 zestawy tablic kierunkowych i jeden zestaw bodajże ośmiu przewodów do jednego wagonu. Przy dwóch wagonach nawet pianki gdzie są części dodatkowe nie były wyjęte. To taki standard w tym zestawie czy znowu ja mam "szczeście".
Zobacz załącznik 943088
Otrzymałem tak samo.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 20 2
Po porównaniu Odra cz 2 jest bardziej uzbrojona. Tablice wszystkie w jednym a węże w drugim woreczku. Za to wagony ze sprzęgami i gąbka specjalnie wycięta. Osobiście uważam to za plus bo uzbrajanie 1 części do testowej jazdy i rozbieranie spowodowało u mnie zimne poty. ;)
 

JakubKaczmarek

Nowy użytkownik
Reakcje
23 0 0
Tylko że w części drugiej mam jeden woreczek gdzie jest 8 węży/przewodów a w części pierwszej 4 woreczki po 8, czyli łącznie 32 takie elementy. A wagony są tak samo uzbrojone pomijając sprzęgi.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
Tylko że w części drugiej mam jeden woreczek gdzie jest 8 węży/przewodów a w części pierwszej 4 woreczki po 8, czyli łącznie 32 takie elementy. A wagony są tak samo uzbrojone pomijając sprzęgi.
Dokładnie też tak mam w swoim zestawie. Pełne węże dali tylko na krańcowe wagony 8szt. Krótkie były już zamontowane w każdym wagonie.
Oszczędności Panie, oszczędności....o_O
Pierwszego setu nie mam to nie wiem jak tam było.
 
Ostatnio edytowane:

robo

Znany użytkownik
Reakcje
641 11 6
Pytanie do posiadaczy drugiego zestawu Odry. Macie elementy dodatkowe do wszystkich wagonów? Ja miałem w pudełku 4 zestawy tablic kierunkowych i jeden zestaw bodajże ośmiu przewodów do jednego wagonu. Przy dwóch wagonach nawet pianki gdzie są części dodatkowe nie były wyjęte. To taki standard w tym zestawie czy znowu ja mam "szczeście".
Zobacz załącznik 943088
Napisz prosze na kontakt@robo.eu.com
Doślemy brakujace węże.

Nie oszczędzamy na modelach i nie planujemy ;)
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Info od ROBO:

"W najbliższą niedziele (8.01.2023) zapraszamy na prezentację nowych modeli
wagonu bagażowo-osobowego 609A i wagonu typu BAR 113A,
w malowaniu z 3 epok!
Podczas prezentacji przedstawimy szczegóły techniczne obu modeli oraz zaprezentujemy ich najważniejsze cechy.
Prezentacja odbędzie się podczas Giełdy w Sosnowcu na ul. Kilińskiego 31."

proxy.png
 

Podobne wątki