• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
688 18 0
Członu Rb też to chyba dotyczy. Członu s być może również, ale jeśli to w mniejszym stopniu. Zastanawiałem się czy to kwestia zniekształcenia obrazu na zdjęciu, ale widać, że w porównaniu z krawędzią toru krawędź pudła jest ewidentnie wygięta. Koledzy, którzy otrzymają niedługo swoje modele, będą mogli tę hipotezę zweryfikować.
Miałem na myśli oczywiście człon rb. Pomyliłem się. "Banan" jak się patrzy.
 
Ostatnio edytowane:

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.268 225 2
A gdzie jest wykaz wyjść AUX?, w zamieszczonym wykazie czesci tej ważnej informacji nie ma.
F0f (MTC21_pin8), F0r (MTC21_pin7) - trzy światła białe przednie i dwa tylne czerwone (zmienne kierunkowo)
AUX1 (MTC21_pin15) - włącza światła manewrowe (zmienne kierunkowo) (działa z włączonymi F0f i F0r) (ma priorytet nad AUX2)
AUX2 (MTC21_pin14) - włącza światła do jazdy po torze przeciwnym do zasadniczego (zmienne kierunkowo) (działa z włączonymi F0f i F0r)
AUX3 (MTC21_pin13) - włącza oświetlenie tablicy kierunkowej na obu końcach
AUX4 (MTC21_pin4) - włącza oświetlenie przedziału pasażerskiego
AUX6 (MTC21_pin3) - wyłącza oświetlenie w kabinie maszynisty (zmienne kierunkowo przy włączonych F0f i F0r) (przy wyłączonych F0f i F0r zapamiętuje ich ostatni stan)
AUX7 (MTC21_pin2) - przyciemnia białych świateł na czole pojazdu, przy aktywnym AUX1 przyciemnia też tylne białe światło manewrowe
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.297 33 7
Może ktoś wrzucić zdjęcia modelu:
- obiektyw na wysokości okien, trochę pod kątem (na ile widoczne są przewody we wnętrzu - to powinno się łatwo dać naprawić, najwyżej nowa płytka - dla mnie to łatwiejsze niż malowanie wnętrza)
- obiektyw na wysokości okien tak aby było widać na ile dekoder wchodzi do środka wnętrza?

Czy WC są podświetlone w Robo?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
Postaram się zobrazować sytuację "afery bananowej".
Miałem to olać, bo na pierwszy rzut oka ani w modelu Robo, ani w modelu Piko, nie widać żadnych bananów - na zdjęciu Robo raczej jest to kwestia perspektywy samego zdjęcia (czyżby cicha migawka w aparacie?). Natomiast po wnikliwym przyjrzeniu się (pod mega specyficznym kątem spoglądania), odnoszę wrażenie że środkowa część pudeł w modelu Robo idzie delikatnie (prawie niezauważalnie - foto poniżej) do góry, natomiast, środkowa część pudeł w modelu Piko idzie delikatnie (również prawie niezauważalnie - foto poniżej) w dół.
Także jeśli ktoś będzie miał jakieś hiper zboczenie na tym punkcie, to nie znajdzie modelu idealnego dla siebie.
Ja osobiście żadnych bananów w modelach obu producentów nie widzę, a przynajmniej patrząc z normalnej perspektywy.

Poniżej możecie sobie porównać opisaną sytuację w członach ra:
EN57 Robo.jpg
EN57 Piko.jpg


Na koniec podkreślę, że moja linijka również nie ma banana.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
I już się zaczyna… :sick: dla niektórych szkoda modele produkować, naprawde :mad: Banan… kurde ręce opadają!
Zaraz się doszukają "chropowatości farby z której wykonano napisy".... masakra.... Taki model po latach nicości i zamiast się cieszyć to szukanie 'problemów'. Kabelki, banany.... co jeszcze?
Makiety mają ulepione jak z plasteliny ale kabelki zza szybki przeszkadzają.
 
Ostatnio edytowane:

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
920 60 10
Postaram się zobrazować sytuację "afery bananowej".
Miałem to olać, bo na pierwszy rzut oka ani w modelu Robo, ani w modelu Piko, nie widać żadnych bananów - na zdjęciu Robo raczej jest to kwestia perspektywy samego zdjęcia (czyżby cicha migawka w aparacie?). Natomiast po wnikliwym przyjrzeniu się (pod mega specyficznym kątem spoglądania), odnoszę wrażenie że środkowa część pudeł w modelu Robo idzie delikatnie (prawie niezauważalnie - foto poniżej) do góry, natomiast, środkowa część pudeł w modelu Piko idzie delikatnie (również prawie niezauważalnie - foto poniżej) w dół.
Także jeśli ktoś będzie miał jakieś hiper zboczenie na tym punkcie, to nie znajdzie modelu idealnego dla siebie.
Ja osobiście żadnych bananów w modelach obu producentów nie widzę, a przynajmniej patrząc z normalnej perspektywy.

Poniżej możecie sobie porównać opisaną sytuację w członach ra:


Na koniec podkreślę, że moja linijka również nie ma banana.

Mateusz, na moje oko to nie linijka tylko taśma stalowa miernicza. ;)
Ale je boki są równe i proste.
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 52 2
Przewinęło mi się też zdanie o sprzęgach - w moim PIKO szału nie ma, muszę kłaść model na dachu, żeby niezawodnie połączyć człony. Nie straszcie, że tu jest jeszcze gorzej ;)
W moim modelu nie ma tego problemu, każdy człon łączę bez problemu po ustawieniu na tory ( na "klik" )
ps. może u kolegi podbijarka torowa potrzebna :giggle:
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.747 61 9
W moim PIKO szału nie ma, muszę kłaść model na dachu, żeby niezawodnie połączyć człony.
Hmm ciekawa sprawa. Może coś jest nie tak. Aczkolwiek rodzi się pytanie ile razy jesteś zmuszony do takiej czynności. Ja u siebie tę czynność wykonałem dopiero razy dwa i wszystko pięknie odbyło się na szynach bez przewracania modelu na dach. W ET41 są takie same wtyki i tu również wszystko funkcjonuje bez zastrzeżeń.
Ciekawy przypadek u Ciebie.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.297 33 7
Człon bez napędu pojawi się pewnie jedynie jako drugi silnikowy EN71. Dedykowany EN57 bez napędu - podaż nie zapracuje na koszty uruchomienia produkcji (tak, uruchomienia - w każdej większej firmie nawet drobna zmiana procesu produkcji niesie za sobą duże koszty uruchomienia)
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
Jeżeli zrobią drugi człon silnikowy bez napędu do EN71, to dlaczego nie mogliby sprzedać zestawu EN57 bez członu z napędem?

Oczywiście, można sobie samemu wyjąć/odłączyć silnik w EN57, co nadal daje oszczędność na dekoderze i ułatwia sterowanie. Zwłaszcza, jak ktoś chce mieć skład 3xEN57, to napędzanie wszystkich 3 wydaje się trudne i bezsensowne.
 

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
312 6 3
Po wielu latach oczekiwań , pragnień , westchnień mamy 2 firmy na rynku z modelem EN57 .
Wcześniej był tylko Milos , później kilka osób próbowało swych sił z modelem od podstaw / w tym ja z grupą amatorów / ale czas , sprawy zawodowe i Covid nie pozwoliły na dokończenie wcześniejszych projektów .

Życzę obu firmom dalszego rozwoju w temacie EN57 i modyfikacji / bo i takie będą ale potrzeba na to trochę czasu /
mam nadzieję ,że osoby , które tak krytykują oba modele , próbowali zrobić taki model od podstaw ..

Nie da się zaprojektować i wyprodukować modelu idealnego bo taki po prostu nie istnieje ..

Cieszmy się bo to dopiero początek rozwoju modeli EZT a jest duże pole do działania i każdy znajdzie coś pozytywnego dla siebie ..
Szacunek dla PIKO i ROBO nie tylko za ten model ..

pozdrawiam
SAXON
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.297 33 7
Jeżeli zrobią drugi człon silnikowy bez napędu do EN71, to dlaczego nie mogliby sprzedać zestawu EN57 bez członu z napędem?
Koszt takie modelu bylby minimalnie mniejszy, jeśli wogóle byłaby różnica (odchodzi silnik, dochodzi problem z uruchomieniem produkcji nowego produktu). W związku z tym - zainteresowanie byłoby małe.
W kwestii dekodera - tu nie oszczędzimy, jeśli ktoś chce jeździć w podwójnej trakcji, to dekoder będzie potrzebny do oświetlenia. Do gabloty - znowu różnimy się względem wersji analogowej tylko silnikiem więc różnicy w cenie nie będzie zauważalnej.
 

Podobne wątki