• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 381 7
Dal mnie taki model EN57 jak na zdjęciu z Oświęcimia byłby idealny. Ale nie ma się co oszukiwać - takowy nigdy nie powstanie... To czasy dla większości prawie, że już "starożytne". Ja taki pamiętam gdy wjechał do Gdańska Głównego po zakończeniu elektryfikacji magistrali węglowej...
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.142 121 1
Spodziewam się, że oba będą mega wierne konkretnemu egzemplarzowi, w co jednak malkontenci nie uwierzą :p i będą jałowe spory n.t. nieistniejących błędów obu modeli.
Można by ten problem zminimalizować publikując zdjęcie/zdjęcia jednostek, na podstawie których producent odwzorowuje dany model. Ponadto, wzorem Ls Models, dobrze by było, aby w opisie modelu nie tylko była zamieszczona informacja o epoce i dacie rewizji ale również podana data z jakiego okresu pochodzi konkretne oznaczenie i malowanie. Przecież wielokrotnie były przypadki, że tabor między rewizjami zmieniał czy to oznaczenia czy malowanie albo przechodził jakąś przebudowę. Oczywiście nie wyeliminowałoby to wszystkich niejasności ale jednak byłby to krok w dobrą stronę:)
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 381 7
Sporo jednostek jeszcze w latach dwutysięcznych miała nie zlikwidowane światła końca składu nad oknami. Co też ogranicza dobór nr.
Fabrycznie były one zlikwidowane chyba od ok nr 1100.
Tutaj jest ciekawe zdjęcie z 1997r EN57-906 bez trzeciego reflektora.
Pewnie prędko nie doczekamy się seryjnego modelu EN57 poniżej ep IVc.:(
To linia z Gdańska Gł. do Nowego Portu i dawno zapomniany już przystanek końcowy. Na tę linie dawano najgorsze i najstarsze EN57 ze względu na podróżującą nią "klasę robotniczą". Ale w 1997 roku przystanek ten chyba? został zamknięty a linia skrócona do Brzeźna...
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.326 93 9
Przy wszystkich dyskusjach/spekulacjach co wyjdzie to przydałyby się monografie opisująca jednostki:
EW51, EW52, EW53, EW54, EW55, EN56, EN57, ED70, EN71, ED72, ED73 :)
Mnogość typów, podtypów, przydziałów ... i całkiem ciekawa historia jednostek I generacji to
ciekawy materiał na całą serię książek o jednostkach, które zelektryfikowały polską kolej
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Znalazłem takie zdjęcie EN57-646 bez przewodów na necie. Może po którejś modernizacji schowali je pod dach?
Na poniższym zdjęciu EN57-425 jeszcze bez górnego reflektora - raczej nie ma przewodów.... Malowanie i wersja pewnie by zadowoliła kolegę @Andrzej Harassek :)
Niestety nie wiem kto jest autorem i z jakiej strony pochodzi zdjęcie.
425 nigdy nie istniał. Wg mnie jest to 025 z Katowic.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.445 111 11
Przy wszystkich dyskusjach/spekulacjach co wyjdzie to przydałyby się monografie opisująca jednostki:
EW51, EW52, EW53, EW54, EW55, EN56, EN57, ED70, EN71, ED72, ED73 :)
Mnogość typów, podtypów, przydziałów ... i całkiem ciekawa historia jednostek I generacji to
ciekawy materiał na całą serię książek o jednostkach, które zelektryfikowały polską kolej
I przewiozły całe Polskie społeczeństwo kilka razy do okoła ziemi:D
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.347 134 19
Była jeszcze taka wersja EN57-879 i 878 ;) kadr z filmu "07 zgłoś się"

Zobacz załącznik 929215
Okres przejściowy, czyli jednostka już z trzecim reflektorem, ale jeszcze bez dwóch "końcówek" w dolnych reflektorach, a co za tym idzie, nadal z "końcówkami" nad oknami oraz komorą czerwonego światła w dolnym lewym reflektorze (patrząc w kierunku jazdy) stosowaną przy podawaniu sygnału Pc2.

EN57-108 "uchował się" w tym stanie "przejściowym" być może nawet 30 lat - dopiero podczas naprawy na początku 2005 roku usunięto górne "końcówki" i zamontowano drugą komorę czerwonego światła w dolnym reflektorze. Przy tej okazji dostał drugą trąbkę - przed naprawą miał jedną, tak jak z nią wyjechał z wrocławskiej fabryki. W trakcie naprawy nie zamontowano ani lemieszy, ani pługa.

EN57-108 przed naprawą w 2005 r.
EN57-108 po naprawie w 2005 r.

Pług otrzymał dopiero w 2015 roku (klik), czyli jakieś 6 lat przed końcem eksploatacji.
 
Ostatnio edytowane:

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Znalazłem takie zdjęcie EN57-646 bez przewodów na necie. Może po którejś modernizacji schowali je pod dach?
Na poniższym zdjęciu EN57-425 jeszcze bez górnego reflektora - raczej nie ma przewodów.... Malowanie i wersja pewnie by zadowoliła kolegę @Andrzej Harassek :)
Niestety nie wiem kto jest autorem i z jakiej strony pochodzi zdjęcie.
Zobacz załącznik 929169
Ładny, czysty dach. Końcówki na górze, mi to pasuje. Taki wygląd miały jednostki, które pamiętam.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.445 111 11
Okres przejściowy, czyli jednostka już z trzecim reflektorem, ale jeszcze bez dwóch "końcówek" w dolnych reflektorach, a co za tym idzie, nadal z "końcówkami" nad oknami oraz komorą czerwonego światła w dolnym lewym reflektorze (patrząc w kierunku jazdy) stosowaną przy podawaniu sygnału Pc2.

EN57-108 "uchował się" w tym stanie "przejściowym" być może nawet 30 lat - dopiero podczas naprawy na początku 2005 roku usunięto górne "końcówki" i zamontowano drugą komorę czerwonego światła w dolnym reflektorze. Przy tej okazji dostał drugą trąbkę - przed naprawą jedną, tak jak z nią wyjechał z wrocławskiej fabryki.
Za tem przepisy przepisami, a realia realiami. Dla mnie model Robo wspaniale przedstawia jednostki jak pamiętam z lat 80-tych. A takie drobnostki jak istniejące nadal czerwone światełka na górze to już naprawdę wybredny modelarz może sam sobie dorobić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
538 65 11
No to teraz zagadka dla modelarzy bo ja sie nie znam apropos reflektorów. Zgodnie z danymi z ksiązki Elektryczne Zespoły Trakcyjne projektory ( w rozumieniu reflektory znajdują się 1600mm nad główką szyny. Konia z rzędem kto to nałoży na model ROBO ale może ktoś :p
EDIT: Z opisu a dotyczy EW55 i EN57 wczesnej produkcji wynika, ze na dachu nie ma nic oprócz pantografów a wszytskie przewody elektryczne i pneumatyczne ciągnięte sa w podwoziu. Ale ja tam sie nie znam.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
No chyba po coś zrobiłem moje zestawienie malowania kibli:

http://arekmiz.pl/Malowanie EZT.htm
Raczej nie uzupełnię, bo to dużo, dużo malowań i kupa roboty.
jednak przynajmniej jedno malowanie powinno obowiązkowo zostać dodane: podstawowe, można powiedzieć klasyczne malowanie jasnożółto (nawet kremowo) - niebieskie z drzwiami również żółto-niebieskimi tak, jak całe pudło
No to pozwoliłem sobie na małą modyfikację pierwszego obrazka ze strony kolegi @Arekmiz (choć może lepszy byłby ten drugi obrazek, z ciemniejszym niebieskim) i zrobiłem tę brakującą oryginalną wersję podstawową. Jeżeli kolega @Arekmiz ma ochotę, może ją wykorzystać na swojej stronie. ;)

EZT 01c.gif
 

Podobne wątki