• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.892 57 5
Zbyszku ryzyko raczej niewielkie , wszystko co się ukazało dotychczas zeszło na pniu ,szczególnie ep. IV -Poznań ,Wrocław i Gdynia jako pierwszy wypust. Myślę ,że gdyby wyszły z Katowic ,W-wy to chętnych by nie zabrakło. Epokę III bym zrobił max. 500szt. w dwóch przydziałach. A dlaczego bo ....
Ol49-78.jpg
 
Ostatnio edytowane:

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.892 57 5
Sam się zachwycałeś zdjęciem które kiedyś wrzuciłem z ET21 i bipą z Warszawy ,nie wiem czy były na stanie ,ale się tam pojawiły, to jak nie stolica , to Poznań .
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.784 41 4
Zbyszku ryzyko raczej niewielkie , wszystko co się ukazało dotychczas zeszło na pniu ,szczególnie ep. IV -Poznań ,Wrocław i Gdynia jako pierwszy wypust. Myślę ,że gdyby wyszły z Katowic ,W-wy to chętnych by nie zabrakło. Epokę III bym zrobił max. 500szt. w dwóch przydziałach. A dlaczego bo ....
Zobacz załącznik 1091523
To jest rok 1968, przystanek Poznań Dębiec i pociąg z Leszna do Poznania.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.892 57 5
Wg stanu z 1968r. było 5 szt w Warszawie - DOKP ? (ŚK 2001/5) , od 1973 regularnie po parę szt rocznie w sumie 35 zespołów. Mam jeszcze pytanie w którym numerze KMiD był opis Bipy? ,nie mogę znaleźć ,a był na pewno .
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 8 0
Ja swego czasu kupiłem czteroczłonową bipę tylko z myślą o konwersji na "jajecznicę", ale zrezygnowałem z pomysłu.
Jak tylko pojawi się taka, najlepiej z przydziałem Chojnice (tu wiem, że była) albo Toruń/Bydgoszcz (tutaj nie wiem), to biorę w ciemno! Jeśli ktoś będzie tworzył petycję, albo jakąś inną akcję skutkującą wydaniem takiego zespołu, to dołączę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
w którym numerze KMiD był opis Bipy?
W numerze "Świata kolei" 5/2001 był artykuł o zespołach, w 9/2013 o pierwszym modelu Rivarossi.
Wg stanu z 1968r. było 5 szt w Warszawie - DOKP ? (ŚK 2001/5) , od 1973 regularnie po parę szt rocznie w sumie 35 zespołów.
Kolega zapewne ma na myśli zestawienie dostaw z artykułu w ŚK 5/2001, ale tam chodzi o DOKP, nie o stacje macierzyste. A w DOKP Warszawa, później Centralna DOKP Bipy faktycznie były - jednak nie były przypisane do żadnej stacji w samej Warszawie.

tabela.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
To musiała to być jakaś Czeremcha, bo wokół Warszawy królowały wszędzie EZT.
Nie, w latach 2006-2007 Koleje Mazowieckie, żeby zapewnić na głównych liniach kursowanie w "takcie", mając jednocześnie jedynie tabor odziedziczony po PR Warszawa, który byłby niedostateczny do realizacji zadań przewozowych, wypożyczały inne EN57 z całego kraju (wliczając w to 001) oraz właśnie ET22 i zespoły piętrowe, głównie ze Skarżyska-Kamiennej, ale były też z Chojnic czy Rzeszowa. Te ostatnie obsługiwały pociągi do Radomia i Skarżyska-Kamiennej. Wagony z Czeremchy (a właściwie jeden zestaw) miały swoje epizody w Katowicach.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.620 160 0
Potwierdzam: Bipą z ET22 przez Śródmieście jechałem w ramach Kolei Mazowieckich. Potem KM zamówiły piętrowe push-pulle, które nie zmieściły się do tunelu średnicowego po jego remoncie. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Panowie, nie rozmydlajcie tematu wspomnieniami z przejazdu w Warszawie wagonami piętrowymi. Nie ma to niczego wspólnego z modelami, bo dyskusja dotyczy tego, czy kiedykolwiek były Bipy, na których był naniesiony napis "St. Warszawa Xyz" i czy w związku z tym można byłoby zrobić taki model, a nie tego, czy Bipy pojawiały się w Warszawie - na to drugie pytanie odpowiedź jest oczywiście "tak" i tego nikt nie kwestionował.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 90 3
Nie, w latach 2006-2007 Koleje Mazowieckie, żeby zapewnić na głównych liniach kursowanie w "takcie", mając jednocześnie jedynie tabor odziedziczony po PR Warszawa, który byłby niedostateczny do realizacji zadań przewozowych, wypożyczały inne EN57 z całego kraju (wliczając w to 001) oraz właśnie ET22 i zespoły piętrowe, głównie ze Skarżyska-Kamiennej, ale były też z Chojnic czy Rzeszowa. Te ostatnie obsługiwały pociągi do Radomia i Skarżyska-Kamiennej. Wagony z Czeremchy (a właściwie jeden zestaw) miały swoje epizody w Katowicach.
A dokładnie od grudnia 2005 (po zmianie rozkładu) do 1.04.2007. Początkowo 2x przyspieszone Skarżysko i 1x osobowy Radom. Następnie na bipach jeździł w zasadzie co drugi pociąg na linii radomskiej.
 

Podobne wątki