• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.535 443 99
Czy ostatni Poznań był z IVb skoro są napisy "dla palących/niepalących"?
Tak. Rewizja chyba tam była 1975, Dokładnie to te poznańskie były oznaczone datami:

REV.Pr.16.10.75
ZNTK Pr.N.śr.10.75

Piszę o tych ze ściętym dachem. Wypuścili też takie oznaczone ze stacji Wrocław, ale tu zrobili już nie napisy tylko piktogramy 'fajek' i rewizję 1978.

W obu przypadkach szare dachy. Kolega @Remaj12 opisał przecież wszystko na poprzedniej stronie. Skoro 1975 rok to epoka IVb.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
Klasyczne malowanie oliwkowe z paskami tez by się przydało.
Raczej myślałem o IV ep.
Z IV epoki z białymi paskami były już trzy: dwa ze ściętym dachem z epoki IVb i jeden z prostym dachem z epoki IVc. Boję się, że mała jest szansa na kolejny w najbliższym czasie, różniący się jedynie przydziałem i nieco inną datą rewizji. Wydaje mi się, że bardziej można byłoby liczyć na epokę III z dużym napisem, skoro były takie w nowszej wersji, z 6 wywietrznikami (wersji z 5 wywietrznikami o ile wiem, Rivarossi nie ma).
 
Reakcje
114 3 0
Mam pytanie, nie życzeniowe, ale realne. Czy planowane jest wznowienie produkcji lub wypuszczenie nowych wagonów pietrowych?
Może ktoś ma jakieś przecieki.
Zastanwaim się nad zakupem modelu z prostym dachem, malowanie epoka IV, ale w normanej cenie. Najlepiej gdyby wznowili coś z DOKP Północ.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.579 61 1
Pytanie co jest powodem, że SK-Model nie zamawia kolejnych partii tych wagonów? Czy poprzednie za długo się sprzedawały? Z tego co mi coś świta była mowa kiedyś o tym, że przy obecnych cenach kosztowałyby na tyle dużo, że zainteresowanie mogłoby nie być wystarczające. Nie umiem natomiast przytoczyć w którym konkretnie miejscu na forum padło takie stwierdzenie. Natomiast czy faktycznie słuszne? Czasy się zmieniają a ludzie są obecnie skłonni wydawać niemałe pieniądze na EN57 więc może i na Bipy by się znalazły? Myślę, że rozwiązaniem byłoby podsunięcie pomysłu SK-Model zrobienia sondażu przez internet w celu wybadania sytuacji ale czy samo SK-Model byłoby tym zainteresowane? P.s. Sam bym z chęcią przygarnął "jajecznicę" ;)
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
297 24 5
Pierwsze piętrusy 10 lat temu kosztowały około 800 zł , ostatnia seria po kilku latach przerwy 1400 zł i dość szybko się rozeszły. Więc raczej muszą być inne powody, rynek nie nasycił się aż tak żeby stały na półkach.
 
Ostatnio edytowane:

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
34 5 1
Wydaje mi się, że bardziej można byłoby liczyć na epokę III z dużym napisem, skoro były takie w nowszej wersji, z 6 wywietrznikami (wersji z 5 wywietrznikami o ile wiem, Rivarossi nie ma).
Jest na to forma, HR 4128 to dwuwagonowy zespół o ściętych dachach:
Wagony środkowe z 5-cioma wywietrznikami natomiast występują w czterowagonowym zespole, w zestawie HR 4127, niestety ten zespół ma kabine sterowniczą.
Poszukam, może istnieje taki akurat zestaw nadający się do konwersji na taki model, do którego czekają kalki u jednego z naszych forumowych kolegów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
Wychodzi na to, że myliłem się, sądząc, że Rivarossi nie ma takiej formy.
Jest na to forma, HR 4128 to dwuwagonowy zespół o ściętych dachach
...
Wagony środkowe z 5-cioma wywietrznikami natomiast występują w czterowagonowym zespole, w zestawie HR 4127, niestety ten zespół ma kabine sterowniczą.
Po pierwsze, kabina jest tylko w jednym członie końcowym, po drugie człony końcowe bez kabiny są też w tym pierwszym zestawie 2-wagpnowym. To jest problem dla kogoś, kto chciałby sam sobie zrobić model, o jakim mówimy, bo musiałby kupić dwa zestawy, 2- i 4-wagonowy, żeby złożyć jeden 4-wagonowy i zostać z dwoma członami końcowymi nie bardzo do siebie pasującymi. Dla fabryki to żaden problem, bo chodzi o formy do odpowiednich wersji, a kwestia złożenia z wyprodukowanych w tych formach modeli konkretnego zestawu to zupełnie inna sprawa.
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
34 5 1
Wychodzi na to, że myliłem się, sądząc, że Rivarossi nie ma takiej formy.

Po pierwsze, kabina jest tylko w jednym członie końcowym, po drugie człony końcowe bez kabiny są też w tym pierwszym zestawie 2-wagpnowym. To jest problem dla kogoś, kto chciałby sam sobie zrobić model, o jakim mówimy, bo musiałby kupić dwa zestawy, 2- i 4-wagonowy, żeby złożyć jeden 4-wagonowy i zostać z dwoma członami końcowymi nie bardzo do siebie pasującymi. Dla fabryki to żaden problem, bo chodzi o formy do odpowiednich wersji, a kwestia złożenia z wyprodukowanych w tych formach modeli konkretnego zestawu to zupełnie inna sprawa.
Wychodzi na to, że myliłem się, sądząc, że Rivarossi nie ma takiej formy.

Po pierwsze, kabina jest tylko w jednym członie końcowym, po drugie człony końcowe bez kabiny są też w tym pierwszym zestawie 2-wagpnowym. To jest problem dla kogoś, kto chciałby sam sobie zrobić model, o jakim mówimy, bo musiałby kupić dwa zestawy, 2- i 4-wagonowy, żeby złożyć jeden 4-wagonowy i zostać z dwoma członami końcowymi nie bardzo do siebie pasującymi. Dla fabryki to żaden problem, bo chodzi o formy do odpowiednich wersji, a kwestia złożenia z wyprodukowanych w tych formach modeli konkretnego zestawu to zupełnie inna sprawa.
To 2 człony HR4128 + 2 x 4 człony HR4127 daje
2 x 4 czlony PKP i 2 czlony sterownicze ;)
Nie pocieszające są wiadomości z poprzednich wypowiedzi, że o zapowiedź czy chociażby o odpowiedź na zapytanie jest cieżko
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.273 30 1
Pisz do SKmodel i pana Bynia. Buhahahaaaa...
Pytanie co jest powodem, że SK-Model nie zamawia kolejnych partii tych wagonów? Czy poprzednie za długo się sprzedawały? Z tego co mi coś świta była mowa kiedyś o tym, że przy obecnych cenach kosztowałyby na tyle dużo, że zainteresowanie mogłoby nie być wystarczające. Nie umiem natomiast przytoczyć w którym konkretnie miejscu na forum padło takie stwierdzenie. Natomiast czy faktycznie słuszne? Czasy się zmieniają a ludzie są obecnie skłonni wydawać niemałe pieniądze na EN57 więc może i na Bipy by się znalazły? Myślę, że rozwiązaniem byłoby podsunięcie pomysłu SK-Model zrobienia sondażu przez internet w celu wybadania sytuacji ale czy samo SK-Model byłoby tym zainteresowane? P.s. Sam bym z chęcią przygarnął "jajecznicę" ;)
Mówi się - "Jak nie wiadomo o co chodzi to idzie o pieniądze "
Więc panowie krótka piłka trzeba wyłożyć kasę i zlecić produkcję ;) SK-Model może nie chce tego robić i potem to dystrybuować ?
To może wspomóc / dogadać się z firmą i wspólnie zlecić takie zamówienie - jest ktoś chętny na podjęcie takiego ryzyka inwestując swoje pieniądze ?
 

Podobne wątki