• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 54 1
Czy Rivarossi wypuściło czterowagonowy oliwkowy/zielony skład piętrowy z prostym (nie ukośnym) szarym dachem - jeśli tak prosiłbym o podanie numeru katalogowego. I drugie pytanie czy górne oszklenie w tych składach daje się demontować - pytam w kwestii możliwości przemalowania np oliwkowego dachu na kolor szary.
4-wagonowych, z prostym, szarym dachem było chyba cztery.

Dwa, już kawał czasu temu:
4227 Skarżysko Kam.
4228 Rzeszów,

I dwa, stosunkowo niedawno:
4387 Ostrów Wielkopolski,
4388 Bydgoszcz.

4-wagonowa bipa, z prostym dachem, była jeszcze z Gdyni (4215 chyba), ale nie wiem teraz jak pomalowany był dach.

Wspomniane przez Kolegów, Wrocław i Poznań, miały skośne dachy na czołach.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 54 1
Może głupie pytanie, ale potrzebuję porady przy składaniu "bip" :)

Przymierzam się do założenia oświetlenia i rozbierałem człony wagonów. W zewnętrznych nie ma się jak pomylić (zarówno w zakładaniu pudła jak i składaniu zestawu), ale jeśli chodzi o środkowe człony, to można zarówno odwrotnie założyć pudła (człony są symetryczne) jak i odwrotnie podłączyć człony w całym zestawie.

Stąd pytania:
- czy w środkowych członach dobrze założyłem pudła względem tego "żółtego czegoś" widzianego przez okna na parterze we wnętrzu członów (toalety? Nie wiem co to jest)?
- czy wszystkie człony są ułożone dobrze względem siebie, tzn. tak jak leżą po złożeniu będą stanowić poprawnie złożony zestaw?
- co to jest to "żółte coś"? Dobrze zgadłem, że toaleta?

Zobacz załącznik 1074045

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
Zaznaczę jeszcze, że przeszukiwałem unboxingi na YT, zdjęcia modeli oraz zdjęcia prawdziwych wagonów, ale wnioski nie są jednoznaczne.
Drugi człon od góry (ten bez wózka) - obróć pudło, tak żeby kółeczko ("kropka") przy schodach była tam gdzie przedział WC, następnie cały człon obróć tak żeby widoczny przedział WC był z lewej strony.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.700 39 4
Miało ich być 12 wersji a wychodzi 13:

2 człony jajecznica: Legnica i Opole,

3 człony zielone bez pasów: Poznań i Chojnice logo PKP

4 człony: Wrocław, Poznań z zaokrąglonymi czołami i podwójnymi pasami, logo PKP

4 człony żółto niebieski z trumienką PKP Toruń,

4 człony żółto-niebieski PR-y ze strzałkami Chojnice

4 człony z trumienka oliwka Rzeszów

4 człony Skarżysko Kamienna

4 człony oliwki bez pasów Bydgoszcz i Ostrów logo PKP

4 człony z pojedynczymi pasami ale logo PKP z Gdyni
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.510 149 0
Co to znaczy że miało być 12? Gdzieś była jakś deklaracja na ten temat?

Edit:
Znalazłem, gdzieś na początku wątku. Ale jest tam mowa, że w przyszłości mogą być kolejne wypusty jak będą dostepne materiały, fotografie, dane na temat konkretnego egzemplarza. I chyba była tu mowa, że dane na temat jajecznicy były dostępne. Może Pan Bynio się wypowie tu w wątku (chociaż na moją PW nie raczył odpisać)...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
model z przydziałem leszczyńskim to konwersja wykonana przez Karola
No właśnie, z IV epoki znam tylko trzy: 1) z Gdyni (prosty dach, całe oliwkowe), IVc (1980), 2) i 3) z Poznania i Wrocławia (ścięty szary dach), IVb.
4-wagonowa bipa, z prostym dachem, była jeszcze z Gdyni (4215 chyba), ale nie wiem teraz jak pomalowany był dach.
Dach był oliwkowy.
PS. Kolega @Zbigniew Gałczyński był szybszy... ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
Ja kojarzę dwa artykuły. Pierwszy o zespołach Bipa był w "Świecie kolei" 5/2001, ale oczywiście wtedy nie było jeszcze mowy o modelach Rivarossi. Drugi artykuł ukazał się też w ŚK w 2013 roku (nr 9) z zapowiedzią pierwszego modelu Rivarossi, z Gdyni (IVc, proste dachy, cały oliwkowy). W artykule nie było żadnych konkretnych zapowiedzi kolejnych wydań, a jedynie wyrażona nadzieja, że będzie cała seria modeli w różnych wersjach.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.700 39 4
Nie patrząc na przydziały to brakuje w modelu żóto-niebieskiego 4-o cżłonowego i 2-u członowego z napisem PRZEWOZY REGIONALNE, trójczłonu chyba też niebisko-żółtego z (nie pamiętam czy trumienka czy PR-y) i czteroczłonowej jajecznicy.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.700 39 4
A to nie jest inn wersja z inną ilością wywietrzników na dachu?
I brakuje 2 czlona oliwki z trumieką - jaki jeździł do Wolsztyna i 3 człona żółto-niebieskiego z napisem Przewozy Regionalne i 4-o człona oliwki z napisem Przewozy Regionalne.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.510 149 0
No ludzie kochane. Skoro jest już 4 członowa BIPA i jest już malowanie jajeczne, to trudno sobie wyobrazić, żeby producent prędzej czy później ( jak widać raczej później) nie połączył tych dwóch elementów i wypuścił 4 członową jajecznicę.
Cierpliwości kolego. Predzej czy później dostaniesz czteroczlonową. !
Wiem że się doczekam poczwórnej jajecznicy. Bardziej mnie zastanawia czy z dolnego śląska będzie:)
JAJECZNICA! JAJECZNICA! JAJECZNICA! Panowie, my Naród domagamy się roztrzepanych podsmażonych CZTERECH jejek!
To cytaty z 2014 roku. 10 latek minęło...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
Przede wszystkim brakuje w ep. III w wersji fabrycznej z dużym napisem i małym też.
A to nie jest inn wersja z inną ilością wywietrzników na dachu?
Bipy z pełnym napisem POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE były z pierwszej dostawy i miały po 5 wywietrzników. Nie widziałem zdjęcia takiego zespołu z długim napisem i nowym układem sześciu wywietrzników. Ale są fotki nowszych, z sześcioma wywietrznikami, z epoki IIIc z krótkim napisem PKP na środku. Wiec wydaje się, że taką wersję z samego końca III epoki dałoby się zrobić, ale bez pełnego napisu POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
810 89 3
Nie patrząc na przydziały to brakuje w modelu żóto-niebieskiego 4-o cżłonowego i 2-u członowego z napisem PRZEWOZY REGIONALNE, trójczłonu chyba też niebisko-żółtego z (nie pamiętam czy trumienka czy PR-y) i czteroczłonowej jajecznicy.
Z napisem PRZEWOZY REGIONALNE w miejscu dotychczasowego logotypu PKP zestaw 2Bhp mógłby się ukazać, ale wg mojej pamięci logotyp PRZEWOZY REGIONALNE ze strzałkami posiadały jedynie pełne zespoły 4Bhp nr 241-244 i 515-518 po rewizjach w 2012 roku. Pozostałe krótkie bipy które jeździły do 2013 roku włącznie chyba nie miały logotypu ze strzałkami.
 

Podobne wątki