• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
34 5 1
Witam. Proszę o któregoś z wlaściecieli zestawu od rivarossi, o skan, lub link do wykazu części zamiennych. Interesuje mnie numery elementów przeszklenia członów. Pozdrawiam
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.510 149 0

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Jestem za. Najlepiej jakiś przydział z warmińsko-mazurskiego :)
Szczerze mówiąc, Warmińsko Mazurskie to nie była jakaś mekka Bip. Kojarzę zasadniczo jedno zdjęcie z 1997 roku z Korsze Ełk gdzie pospieszny z SP47 mija się z Bipą, jeden współczesny epizod z lat 201X gdzie za szynobus ściągnięto z kraju dwuczłonowe Bhp, i jeden opis takiego zespołu dwuczłonowego mającego jeździć na Giżycko-Kruklanki. Może uda się tym razem pociągnąć za język wagonowców jak to było z Bipami na mazurach... Ale raczej to temat niszowy w tym regionie kraju.

Ongiś Pan Krzysztof Koj jeżeli dobrze pamiętam, miał zamiar robić w tandemie z SK Model, Bipę "jajecznicę" od Rivarossi ze stacji Hajnówka z początku lat 90. Zresztą potem wagony te przeszły ok. 1998 r na stan Czeremchy, tam w tym malowaniu chyba aż do 2004/5 roku występowały. Gdy robiłem im zdjęcia w 2006, stały już w krzakach (rewizje ważne dwa lata miały z początku 2003 roku). W 2008 złomowano je w Sokołowie Podlaskim. Generalnie o ile dobrze pamiętam, to pierwotnie malowanie zółto-pomarańczowe "jajecznica" otrzymywały zespoły remontowane na poziomie dawnej naprawy głównej w Pruszkowie.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
125 3 0
Ongiś Pan Krzysztof Koj jeżeli dobrze pamiętam, miał zamiar robić w tandemie z SK Model, Bipę "jajecznicę" od Rivarossi ze stacji Hajnówka z początku lat 90. Zresztą potem wagony te przeszły ok. 1998 r na stan Czeremchy, tam w tym malowaniu chyba aż do 2004/5 roku występowały. Gdy robiłem im zdjęcia w 2006, stały już w krzakach (rewizje ważne dwa lata miały z początku 2003 roku). W 2008 złomowano je w Sokołowie Podlaskim. Generalnie o ile dobrze pamiętam, to pierwotnie malowanie zółto-pomarańczowe "jajecznica" otrzymywały zespoły remontowane na poziomie dawnej naprawy głównej w Pruszkowie.
Zgadza się, ja Panu Krzysztofowi nawet podsyłałem numery oraz daty napraw ostatniego czynnego zespołu z Czeremchy z końcowego okresu jego eksploatacji, czyli już z PKP w "trumience". Niestety, do produkcji nie doszło, nie pamiętam już z jakiego powodu.
Bhp-Czeremcha-2007.jpg

Pod koniec roku 2007, jak widać, piętrus ten dość dobrze się prezentował, jak na pojazd odstawiony dobre dwa lata, i na rok przed złomowaniem.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.761 38 3
To całkiem logiczne ;) Jak się spóźniasz na pociąg, to zawsze nadbiegasz od jego końca i wskakujesz do pierwszych możliwych drzwi (czyli w składzie ostatnich) ruszającego pociągu. Po to tam są poręcze, żeby można było się czego uchwycić. Bieg do kolejnych drzwi nie ma sensu, bo już się nie zdąży wskoczyć, więc tam poręczy już nie ma.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.319 36 7
To całkiem logiczne ;) Jak się spóźniasz na pociąg, to zawsze nadbiegasz od jego końca i wskakujesz do pierwszych możliwych drzwi (czyli w składzie ostatnich) ruszającego pociągu. Po to tam są poręcze, żeby można było się czego uchwycić. Bieg do kolejnych drzwi nie ma sensu, bo już się nie zdąży wskoczyć, więc tam poręczy już nie ma.
NIe - wskakiwanie do jadącego pociągu jest zabrione, stąd nie robi się rzeczy, które by zachęcały do tego. Końcowe drzwi prowadzą do przedsionka (przedziału) dla osób z większym bagażem ręcznym, stąd poręcze
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.510 149 0
Czyli reszta pasażerów (bez większego bagażu) nie ma się czego chwycić w pozostałych drzwiach, wsiadając z niskiego peronu (a za czasów Bip takich peronów było pełno). Nie kupuję tego wytłumaczenia. :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.700 39 4
Tak oglądając te różne zdjęcia Bip nasuwa mi się pytanie: Dlaczego zewnętrzne boczne poręcze wejściowe są tylko przy skrajnych drzwiach zespołu? :)
Bo skrajne platformy były dla "podróżnych z większym bagażem ręcznym", a może i przewidywano przewóz czegoś nadgabarytowego i stąd bylo z założenia miejsce dla pakunków na tych platformach. Wewnętrzne wejścia- jeżeli można tak nazwać były tylko nieznacznie szersze niż drzwi i dodatkowo było przejście do członu sąsiedniego.
 

Podobne wątki