• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.259 121 1
My tu się prosimy aby dystrybutor raczył zamówić modele w malowaniu PKP a Rivarossi samo z siebie przygotowało dwa zestawy w oznaczeniu DR:( Cyli można... tylko trzeba być Niemcem z NRD aby się cieszyć z nowych wagonów:cry:

HR4303 - DR.jpg
HR4304 - DR.jpg

Źródło: facebook.com/rivarossi
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
My tu się prosimy aby dystrybutor raczył zamówić modele w malowaniu PKP a Rivarossi samo z siebie przygotowało dwa zestawy w oznaczeniu DR:( Cyli można... tylko trzeba być niemcem z NRD aby się cieszyć z nowych wagonów:cry:

Zobacz załącznik 877055 Zobacz załącznik 877056
Źródło: facebook.com/rivarossi
To modele zapowiedziane na zeszły rok, ale wydane dopiero teraz (opóźnienia jak wszędzie). Czy to dziwne, że Rivarossi wydaje takie modele na rynek niemiecki? Od ostatniej edycji tych zespołów w oznaczeniach DR minęło kilka lat, a w sklepach oraz na rynku wtórnym pusto. Rivarossi od początku produkowało modele tych zespołów z myślą o rynku niemieckim. Łącznie z tegorocznymi wypustami, wydano co najmniej (o tylu mi wiadomo) 13 modeli zespołów w oznaczeniach kolei niemieckich (12 DR, 1 DB AG). Oprócz tego była 1 edycja (raczej jedyna) w oznaczeniach kolei czechosłowackich ČSD. Dla porównania, na zamówienie polskiego dystrybutora - firmy SK Model - powstało łącznie 11 modeli zespołów (10 PKP, 1 PR - 0 z ep. III, 3 z ep. IV, 7 z ep. V, 1 z "umownej" ep. VI).
tylko trzeba być niemcem z NRD aby się cieszyć z nowych wagonów:cry:
Nie jestem Niemcem z NRD, a mimo to - mam nadzieję :rolleyes: - będę się cieszyć z tych modeli :) - zamówiłem je jeszcze w zeszłym roku :gwizd: ... zobaczymy czy się załapię :cenzura: .
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
zamówiłem je jeszcze w zeszłym roku
Czy wiesz coś dokładniej n.t. tego drugiego, tj. z oznaczeniami "DR"? Przydział, rewizja? Jaki jest nr katalogowy Rivarossi - czy to może HR4304?

@am-70 Trawa za płotem jest zawsze bardziej zielona :) Generalnie masz rację, że niemiecki rynek jest lepiej zaopatrzony (cóż, istnieje o kilkadziesiąt lat dłużej). Ale jak pech, to pech: 4-członowego piętrusa z oznaczeniami "DR" (nie "DEUTSCHE REICHSBAHN"), z numerami UIC, ale z szarym dachem z zaokrąglonymi końcówkami dachu, ciągle nie mogę upolować :D Tzn. mam stary zestaw Schicht z czasów NRD, ale nadal brakuje mi odpowiednika w obecnym standardzie technicznym.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.259 121 1
To modele zapowiedziane na zeszły rok, ale wydane dopiero teraz (opóźnienia jak wszędzie).
Nie jestem Niemcem z NRD, ale Polakiem z RP, a i tak - mam nadzieję :rolleyes: - będę się cieszyć z tych modeli :) - zamówiłem je jeszcze w zeszłym roku :cenzura: ...
Broń Boże abym pomyślał, że Kolega jest Niemcem z NRD:eek:
Faktycznie modele były zapowiadane na 2021 rok.
Ale co by nie mówić, co by nie pisać, my na modele w oznaczeniu PKP już od paru lat czekamy:( I nie wiemy czy się doczekamy...
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
Czy wiesz coś dokładniej n.t. tego drugiego, tj. z oznaczeniami "DR"? Przydział, rewizja? Jaki jest nr katalogowy Rivarossi - czy to może HR4304?
Tak, to model o numerze katalogowym HR4304. Niestety nie wiem jaki będzie przydział oraz data ostatniej naprawy okresowej. Stawiam na Berlin lub Erfurt oraz okres z II połowy lat 80-tych, a może i początku lat 90-tych. Poniżej - miejmy nadzieję, że tylko na razie - jedyne zdjęcie modelu przedstawione przez producenta:

rivarossi_hr4304_m.jpg

Ale jak pech, to pech: 4-członowego piętrusa z oznaczeniami "DR" (nie "DEUTSCHE REICHSBAHN"), z numerami UIC, ale z szarym dachem z zaokrąglonymi końcówkami dachu, ciągle nie mogę upolować :D
Z tego co sprawdziłem, to wydano chyba tylko jedną interesującą Kolegę edycję, a jest to model o numerze katalogowym HR4166 wydany w pierwszym kwartale 2013 roku.
Broń Boże abym pomyślał, że Kolega jest Niemcem z NRD:eek:
W porządku ;) ... jak tak z przekory :p ... co nie zmienia faktu, że nie trzeba być Niemcem, aby się cieszyć z nowych modeli :) , ale wówczas rzeczywiście za "powód" radości zostają tylko modele wagonów piętrowych w oznaczeniach DR :rolleyes: ...
Ale co by nie mówić, co by nie pisać, my na modele w oznaczeniu PKP już od paru lat czekamy:( I nie wiemy czy się doczekamy...
Cóż... czekali kilka lat (ostatnia edycja DR była w marcu 2016 r.) i się doczekali. My też byśmy się doczekali (ostatnia edycja PKP była w 2018 r.), ale tak jak wspominałem w innym temacie, ze względu na duży wzrost kosztów produkcji, dystrybutor nie zdecydował się na zamówienie jakiegokolwiek modelu w oznaczeniach PKP w firmie Rivarossi.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Z tego co sprawdziłem, to wydano chyba tylko jedną interesującą Kolegę edycję, a jest to model o numerze katalogowym HR4166 wydany w pierwszym kwartale 2013 roku.
Tak - poluję na to. Oraz na HR4217.

A teraz porównajcie to z BIPA PKP, których też było kilka wydań. Jako zbieracz DR, nie czuję się lepiej doceniony przez Rivarossi od siebie samego jako zbieracza PKP.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
Nie wymieniłem tego zestawu, bo nie wiedziałem czy Kolegę interesuje też wersja z kabiną sterowniczą ;) ...
A teraz porównajcie to z BIPA PKP, których też było kilka wydań. Jako zbieracz DR, nie czuję się lepiej doceniony przez Rivarossi od siebie samego jako zbieracza PKP.
Wersji niemieckich było tylko 2 więcej, przy czym na pewno łączny nakład modeli niemieckich był znacząco większy niż polskich (łącznie 3000 modeli zespołów). Ja również jako pasjonat DR, nie czuję się wcale bardziej "dopieszczony" przez Rivarossi w kwestii dostępności modeli, aniżeli jako pasjonat PKP i w sumie to rzeczywiście, modeli niemieckich zespołów wagonów piętrowych tej konstrukcji, mam mniej niż ich polskich odpowiedników.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Nie wymieniłem tego zestawu, bo nie wiedziałem czy Kolegę interesuje też wersja z kabiną sterowniczą
Zastanawiam się, czy z takim zespołem mogła jechać BR 110? Tzn. czy była możliwość sterowania z kabiny w wagonie? Widziałem pociągi z BR 242. Niemieccy modelarze zestawiają ten zespół także z BR 118.

Natomiast nie mam pewności, czy BR 110 mogła tak jeździć (pchać taki skład, gdzie maszynista siedział w kabinie w wagonie)?

Natomiast BR 110 jest bardzo popularnym lokiem do piętrusa bez kabiny sterowniczej i tak mam obecnie zestawione.
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.208 156 7
tylko trzeba być Niemcem z NRD aby się cieszyć z nowych wagonów:cry:
Jakbym ja tak napisał, to Pan @Andrzej Harassek już by mi przypalił, w stylu "jakim my to jesteśmy ucięmiężonym narodem itp". A w Twoim przypadku Pan Andrzej nie zareagował. Cóż, są równi i równiejsi.
PS. Zgadzam się z Kolegą, jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy, zdecydowana większość :).
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.684 52 2
Hornby (właściciel Rivarossi) to już nie ten kaliber co np. firma Albert Modell, która będzie chciała robić interes wszędzie gdzie może. Zdecydowana większość firmy osiągając pewien poziom rozwoju albo rezygnuje z niepewnych/ryzykownych projektów albo nawet takich które są rentowne, ale nie na tyle wystarczająco by być zainteresowanym ich wykonaniem. To zupełnie normalne, w pewnym momencie liczy się niestety efekt skali. Korporacje przestają obsługiwać najpierw klientów indywidualnych, potem nawet hurtowni by skupić się na sprzedaży tylko do sieci... Ba, nawet Pani sprzątaczka w pewnym momencie stwierdza, że nie opłaca się jej przyjechać na drugą stronę Wisły na 2-godzinne sprzątanie w cenie 50 zł/h...

Hornby ma z czego żyć, a malutki rynek Polski nie jest i raczej nigdy nie będzie dla nich priorytetem. Osobiście jestem wdzięczny, że coś w ogóle w malowaniu PKP wypuścili (nawet jeżeli za "pośrednictwem" dystrybutora).
Jestem jednak pewien, że opłacone z góry zlecenie na produkcję 500 sztuk jakiegoś konkretnego modelu przyjmą chętnie. Najlepiej takie z dokładnym opisem dat rewizji, stacji, kolorów, umiejscowieniem napisów, piktogramów a może i nawet dokładnym rysunkiem w corelu, tak by nikt w "centrali" nie musiał nic zrobić poza wystawieniem faktury zaliczkowej i potwierdzeniem otrzymania środków na konto. Wiem, że to przykre, ale "sorry - taki mamy klimat" :)
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.703 443 99
My tu się prosimy aby dystrybutor raczył zamówić modele w malowaniu PKP a Rivarossi samo z siebie przygotowało dwa zestawy w oznaczeniu DR
(..)
Zobacz załącznik 877055 Zobacz załącznik 877056
Nie widziałem, że składy DR miały np. taki układ wywietrzników jak nasze PKP "Bipy"... a takie pokazano na tych obrazkach....

Do tej pory myślałem, że było tak jak proponował w swoich modelach TT Arnold: Arnold 2015

Chyba i "rynienki" nad oknami leciały tam też inaczej...
 
Ostatnio edytowane:

ogi76

Użytkownik
Reakcje
143 10 0
Nie widziałem, że składy DR miały taki układ wywietrzników jak nasze PKP "Bipy"... a takie pokazano na tych obrazkach....

Do tej pory myślałem, że było tak jak proponował w swoich modelach TT Arnold: Arnold 2015
HUURRRAAAA, W końcu Niemce mają coś po nas, nie tylko my po nich :). Ciągle słyszymy o "przemalowankach" z niemieckiego taboru, a tu proszę....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.882 526 30
Taki układ wywietrzników, jak w modelu Arnolda (5 równo rozmieszczonych) był w pierwszych seriach zespołów. Takie wersje (z 5 wywietrznikami) jeździły i na DR, i na PKP. Późniejsze serie miały już 6 wywietrzników, jak w modelu Rivarossi i takie też były zarówno na DR, jak i na PKP. Powiedziałbym nawet, że większość zespołów miała ten nowszy układ.
W końcu Niemce mają coś po nas, nie tylko my po nich
No więc jednak nie. :p
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.703 443 99
Taki układ wywietrzników, jak w modelu Arnolda (5 równo rozmieszczonych) był w pierwszych seriach zespołów. Takie wersje (z 5 wywietrznikami) jeździły i na DR, i na PKP. Późniejsze serie miały już 6 wywietrzników, jak w modelu Rivarossi i takie też były zarówno na DR, jak i na PKP. Powiedziałbym nawet, że większość zespołów miała ten nowszy układ.

No więc jednak nie. :p
OK. Ale na zdjęciach które są w sieci widać też dodatkowy przy czole, którego tu nie ma... TEV Thüringer Eisenbahnverein e.V. - Doppelstockzugeinheit DBv (thueringer-eisenbahnverein.de)
 

ogi76

Użytkownik
Reakcje
143 10 0
Taki układ wywietrzników, jak w modelu Arnolda (5 równo rozmieszczonych) był w pierwszych seriach zespołów. Takie wersje (z 5 wywietrznikami) jeździły i na DR, i na PKP. Późniejsze serie miały już 6 wywietrzników, jak w modelu Rivarossi i takie też były zarówno na DR, jak i na PKP. Powiedziałbym nawet, że większość zespołów miała ten nowszy układ.

No więc jednak nie. :p
Nie poddawajmy się, może kolega J1974H0 jeszcze coś znajdzie? :) Moja wiedza w tym temacie ogranicza sie do faktu, że mam jedną Bipę i piękna jest. Wiem jeszcze że stawia sporo mniejszy opór toczenia niż kupiony w tym samym czasie (kurcze, to juz parę lat minęło) wagon Y pierwszej klasy Robo Gladsyn. Ogólnie to chyba najlepsze produkty Rivarossi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.882 526 30
dodatkowy przy czole, którego tu nie ma
Stare modele Schichta też nie mają tego dodatkowego wywietrznika, ale mają taki większy, na zaokrągleniu dachu, tuż nad czołem, jak wersja 2-członowa Arnolda i wersja z brązowym dachem. Takie też były w realu. Nie analizowałem aż tak dokładnie różnych wersji tych wywietrzników.
 

Podobne wątki