• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
Zestawy w malowaniu żółto-niebieskim również bardzo długo się sprzedawały, podobnie jak jajecznica". Mimo wszystko upływ czasu miałby wpływ na to, że raczej zestawy by poszły.
Tak, ale ja nie kwestionuję tego, że by się sprzedały, ale zadaję bardzo istotne dla dystrybutora pytanie - kiedy? Skoro prawie dwa razy tańsze zestawy dwuczłonowych zespołów w tym malowaniu sprzedawały się długo, to jak długo sprzedawałyby się czteroczłonowe zespoły w tym malowaniu? Naprawdę, bardzo bym chciał, aby takie modele się ukazały, ale trzeba mieć na względzie również punkt widzenia dystrybutora - ktoś te pieniądze musi wyłożyć, przez ileś czasu będą zamrożone. Jeśli zestaw sprzedaje się dwa albo trzy lata to wartość zamrożonego pieniądza też spada, więc każdy rok trwania sprzedaży dłużej oznacza de facto mniejszy zarobek. To nie są "tanie" zestawy wagonów ALBERT MODELL, wyprodukowane w ponad dwa razy mniejszym nakładzie dla każdego zestawu, które znikają w kilkanaście minut po rozpoczęciu sprzedaży.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
Skoro PMR może zamówić małe partie w Albert Model to wydaje się, że można by było zamówić nie 500 sztuk a 100 w Rivarossi.
Niestety nie. Minimalny nakład to 500 zestawów, a i tak dobre i to, że SK Model ma możliwość zamówienia tego w dwóch wariantach, czyli de facto dwa razy po 250 kompletów zestawów - dwie wersje zestawów, patrz 250 szt. zestawu z Rzeszowa i 250 szt. zestawu ze Skarżyska-Kamiennej, 250 szt. zestawu z Legnicy i 250 szt. zestawu z Opola, 250 szt. zestawu z Chojnic i 250 szt. zestawu z Poznania, 250 szt. zestawu z Torunia i 250 szt. zestawu z Chojnice, 250 szt. zestawu z Wrocławia i 250 szt. zestawu z Poznania. Każdy producent stawia pewne wymagania - w firmie PIKO również 500 sztuk to minimalny nakład edycji, który może zostać "rozbity" np. na dwie wersje. Dla przykładu BRAWA najniższy nakład jaki może wyprodukować to 300 sztuk.
Nie wiem, nie znam się, ale raczej jest to możliwe.
Gdyby było to możliwe, to od samego początku produkcji byłoby to wykorzystywane... firma SK Model informowała, że zamawia partie modeli w minimalnym możliwym nakładzie, w dodatku dzieląc go na dwie wersje, aby było ich "mniej", ale jakby "więcej" - wiadomo o co chodzi. Zastanawiam się jaki jest sens takich wypowiedzi - "Nie wiem, nie znam się, ale..."
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Nie wiem, nie znam się, ale raczej jest to możliwe.
Nie wiem, nie znam się, ale twierdzę, że można - na jakiej podstawie? Ja też nie wiem, więc się nie wypowiadam. Każdy producent ma swoje uwarunkowania, małej firmie może się opłacić wyprodukowanie tylko 100 egzemplarzy, a dużej może się opłacić dopiero od 500 sztuk. Po co bić pianę?

PS. Widzę, że kolega @Remaj12 mnie uprzedził.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 52 2
Moim skromnym zdaniem jajecznica dwuczęściowa sprzedawała się tak samo jak i wszystkie inne. Każdy z modeli chwile stał na półkach.
Myślę, że bipa "czterojajeczna" miałaby nawet lepsze powodzenie, gdyż dwuwagonowe składy były rzadkością.
Generalnie uważam, że kolejne edycje powinny być czteroczłonowe a ich umiejscowienie powinno być najbardziej uniwersalne, tj. w mieście z dużym węzłem w epoce IVc oraz Vb/Vc. Dodatkowo w węźle z którego wychodziło sporo linii, najlepiej (choć niekoniecznie) prowadzonych zarówno trakcją spalinową jak i elektryczną typu Wrocław, Poznań, Katowice, Bydgoszcz...

Modele bip które już się ukazały:
- z Wrocławia i Poznania w epoce IVa to trochę niszowy temat, zwłaszcza pod kątem ilości dostępnych lokomotyw z tamtych czasów. Ten okres będzie zdecydowanie ciekawszy gdy pojawią się masowo fabryczne Ty2, Ty42, Ok1 w malowaniu tej epoki (tu liczę, że Roco w końcu się ocknie).
- Rzeszów i Skarżysko są w epoce V, ale to jednak trochę niszowe stacje z bardzo ograniczonym zasięgiem.
- Bipa z Poznania z epoki Vb - to model trzyczłonowy, ponownie rzadkość... Właśnie do niej przydałaby się bipa czteroczłonowa by razem utworzyć skład osobowego Poznań-Leszno z 16:30 :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
A czy nasze koleżeństwo modelarskie nie jest przypadkiem "lokalnie patriotyczne"? Patrząc na ilość wydawanych modeli to teraz już każdy patrzy na "swoje". I czy ktoś z Poznania kupi Skarżysko czy Legnicę, skoro może poczekać na Poznań? Może Ci, pochodzący z tych miast gdzie Bipy nie jeździły kupią cokolwiek - Bipa to Bipa, ale skoro jest wybór to szukam dla odmiany tylko takiego taboru jaki jest związany z moim Poznaniem. I może to, że w krótkim czasie wyszło tyle wersji powoduje "wybredność" czy kupić tę czy tę wersję. W jednym okresie wyszły Wrocław i Poznań oliwkowe oraz Chojnice i Toruń żółto-niebieskie. Może to jest podstawą, że w tym roku Piko wydaje tylko tyle modeli, że każdy z nas może je prawie wszystkie kupić a nie czekać na swoje przydziały. Mnie udało się mimo wejścia w PKP-y dwa lata temu kupić obie wersje Poznania i Chojnice, choć też przydała by się poznańska jajecznica i Przewozy Regionalne z napisem w wersji żółto-niebieskiej i oliwkowej jakie jeszcze jeździły w 2012 roku do Leszna, Wolsztyna i Krzyża/Kostrzyna n/Odrą. I powiem szczerze, ze tylko lekko przepłaciłem za Warsy sypialne, a tak wszystkie piętrusy i Rivarossi i PIko jakie wyszły z Poznania kupiłem w cenach normalnych, wręcz handlowych. I mimo zbierania modeli poznańskich uzbierało się ponad 20 lokomotyw związanych z Poznaniem od epoki 4 do 6-tej. I mam tę frajdę, że mam je także na zdjęciach swojego autorstwa.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
Tę też mam na zdjęciach, jak EU07-348, EU07 169, EU07-161, SM42-593, SU46-039, SU45-078, SP45-048, ET22-243, ET22-271, EU43-005, ES64 F4 155, czy nawet Ty2 911. Fajna sprawa, modele rzeczywiste a nie "przypadkowe". No i Gabrysia.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
Tu tego jeździło sporo, ale w PR-ach były jeszcze w 2012 roku i to w podwójnej trakcji jak na przełomie lat 60/70. Jajecznica z Poznania też byłaby fajna, bo ciągnęły je Ol-ki, Ok1 -ynka do Wolsztyna jak i EU07 przynajmniej do Leszna. Ale i niebiesko-żółtą z Chojnic z wydanym numerem toruńskim ale napisami PR-ów też bym przyjął.
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 24 5
Ja bym przygarnął 2 zestawy, z 4 /5 epoki. Miały ukazać się w późniejszym czasie i na nie czekałem. Gdybym wiedział, że się nie ukażą to brałbym co było.A przy dzisiejszych cenach podwyżkach które są wszędzie to 1000 zł-1200 zł bym dał od ręki.
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
329 3 4
Jeszcze jakiś czas temu (1,5 roku)czteroczłonowy zestaw PR z Chojnic był w MM za ponad 900 zł I go nie kupiłem, bo wydawało mi się drogo. Trzy tygodnie temu kupiłem taki zestaw na alle... za 1060 i teraz się z tego cieszę. Myślę, że cena na poziomie 1100-1200 zł jest akceptowalna, przy obecnych cenach modeli, choć to nie mało pieniędzy. Takie drogie mamy hobby.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
A ja onegdaj tak od niechcenia kupiłem Bipę ze ściętym dachem i nawet do tej pory nie wyjęta z pudełka. Druga żółto-niebieska od czasu do czasu przejedzie się po torach.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
834 90 3
Dwuczłonowe jajecznice długo się sprzedawały, a modele w tym schemacie malowania zostały wydane właśnie w wersji dwuczłonowej, ze względu na prognozowane małe zainteresowanie modelami w tym malowaniu - i zamawiający niestety miał rację. Co z tego, że ja, Kolega @DieselPower, Kolega @Preki i pewnie jeszcze paru innych kolegów od ręki kupiłoby model czteroczłonowej "jajecznicy"? Chodzi o sprzedaż 500 zestawów - 500 zestawów po 4 człony, a 500 zestawów po 2 człony długo się sprzedawało. To smutne, ale nie liczyłbym na taki model, mimo najszczerszej chęci jego posiadania, nawet w dwóch egzemplarzach, choćby i z różnymi przydziałami np. Toruń oraz Czeremcha.
A ile było jajecznic 2Bhp? Kto to widział poza Opolem i Podsudecką?
Zjechałem cały kraj w latach 90-tych a o jajecznicach w wersji 2Bhp dowiedziałem się z modelu i książki P. Terczyńskiego Lokomotywy produkcji HCP i zasadniczo byłem w lekkim szoku, że takie były.
Osobiście nie kupiłem 2Bhp, czekając na klasykę czyli 4Bhp...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.440 481 107
Dokładnie. Robić tak jak robi to Albert/K.Koj. Jak ma być minimum 500 na zamówieniu to zamówić po 100 malowań i 5 wariantów. Nie wierzę że to poleży długo na półkach. Oczywiste jest, że 500 egzemplarzy danego malowania poleży długo, bo każdy kupi jeden. Ale jak będzie na raz 5 wariantów, to myślę, że 3 kupię.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki