Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Mówimy o kotle? Czy pełnej maszynerii? Muszę zerknąć w mądre książki żeby znaleźć nazewnictwo. Z tego co widziałem były kotły Rajzer. Jeśli kojarzycie jakieś oznaczenia tych maszyn - podzielcie się. Może coś naszykujemy
Wg Ciebie ten się łapie? Może w latach 90- tych mogłyby teoretycznie pracować razem. Ale to tylko moje przypuszczenie. Może jest tu ktoś mądrzejszy i ma wiedzę lub materiały źródłowe w tym temacie.
Niegłupi ale to nie to. W wolnym czasie podjadę do firmy gdzie stoi walec na którym koledzy z Reduced się wzorowali a jest to firma drogowa i zapytam. Może jakieś zdjęcia z lat 80 swojego sprzętu mają.
W Szczucinie (na trasie Tarnów - Kielce - DK73) jest Muzeum Drogownictwa. Znam je tylko ze zdjęć w internecie, ale być może mają jakieś materiały archiwalne, które będą pomocne.
Mniemam ze autor wątku nie będzie mieć nic przeciwko, a jeśli uzna za stosowne usunie wpis bądź przeniesie w odpowiednie miejsce. Miałem dziś okazję podjechać do firmy drogowej PEUK S.A. w Piotrkowie Trybunalskim. Zamieniłem kilka słów z bardzo sympatycznym Panem inż. Jakubem Płusą, dyrektorem wspomnianej firmy. Na obecną chwilę firma nie posiada zdjęć rozkładarki z lat 80 ale jest szansa że może coś się jednak znajdzie. Zwiedziłem park maszynowy firmy z panem dyrektorem i utrwaliłem fotograficznie kilka maszyn. Może staną się inspiracją dla powstania modelu. Szczególnie zainteresowała mnie przyczepa - barak których było mnóstwo, a na rynku w skali nie ma żadnych.
No to zaczynamy koncert życzeń! Poczytaliśmy trochę i raczymy Was pierwszą nowością końca Lutego!
Jelcz 317 z krótką kabiną Zapraszamy na https://reduced.pl/jelcz-317-krotka-kabina
Skale 1:120, 1:87 oraz 1:72! Trochę zmieniliśmy spojrzenie na pewne rzeczy, co powinno wyjść na plus w ogólnym rozrachunku.
Puk puk! To na zakończenie weekendu jeszcze jedna nowość.
Wywrót działa jak ta lala, do ustawienia w jednej z trzech pozycji. Nie trzeba kleju Zawsze można przestawić jeśli by się znudziło
Tylna borta otwierana
Pewnie też wezmę, ale albo fotka przekłamuje albo uchwyty i wycieraczki są z lekka przeskalowane. No i wydaje mi się, że krótka kabina to preferowana raczej wywrotka, a nie ciągnik.
Pewnie też wezmę, ale albo fotka przekłamuje albo uchwyty i wycieraczki są z lekka przeskalowane. No i wydaje mi się, że krótka kabina to preferowana raczej wywrotka, a nie ciągnik.
Możliwe, że fotka lekko przekłamuje. Jednak gra światłem robi swoje Ale to już do indywidualnej oceny.
Co do kabiny natomiast, to faktycznie, bardziej wywrotka, ale Pan Połomski pisał o tym dość zwięźle. Wszystko to oszczędności
Cytuję:
"Seryjną produkcję krótkich kabin typu 113 K uruchomiono pod koniec 1982 roku. Była to kabina dwumiejscowa, która zgodnie z zamysłem jej konstruktora była montowana w samochodach bliskiego zasięgu. Początkowo kabiny te trafiały głównie na podwozia samochodów samowyładowczych Jelcz SHL 3W 317-821 (oznaczenie Jelcz 317 WK), w okresie późniejszym na podwozia ciągników siodłowych Jelcz 317 D [...]."