• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.645 67 5
A jakie zestawy Bip jeździły w opolskim? Coś tam widziałem, część bez dodatkowego wagonu, część z wagonem/wagonami.
Najbardziej interesują mnie relacje przez/z/do Kędzierzyna-Koźla i przez/z/do Nysy.
Będę wdzięczny za info okraszone fotkami.
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.072 8 0
@Kris Na podsudeckiej były chyba maksymalnie dwa obiegi na Bipach. Zadysponowane z Raciborza (pociąg przez Głubczyce), Kedzięrzyna (kierunek Nysa/Kamieniec). Opole też miało Bipy, ale one szły na pociągi Opole-Nysa (przez Szydłów, plus pociąg do Gracz) najczęściej 2 członowa ze ściętym dachem. Pomęcze tate przy okazji to postaram się zeskanować kilka klatek z klisz;)

Nie zapominajmy o relacji Brzeg-Nysa (przez Grodków), niestety temat mi bardzo obcy. Z tego co wiem, to również były to krótkie bipy (z Opola), a później jedna bonanza z SP/SU//SM42...
 
Ostatnio edytowane:

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.825 104 132
Zgadza się, często doczepiano jakikolwiek wagon osobowy tylko po to, żeby się zgadzała masa hamująca. Mój ojciec pamięta takie dziwne zestawienia na Podkarpaciu. Czasem trafił się szczupak, zwężak, ryflak... co tylko było na wagonowni.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 128 11
Raczej niewiele, i szybko coraz mniej by był to czas wycofywania tych wagonów z ruchu.
110Ac 51 51 59-70 093-6 Bc9ou (akurat ten wydany przez Robo) widziałem (jedyny raz) 09.11.2016 w składzie IC Matejko - prawdopodobnie jako zastępstwo za planowy sypialny z Lwowa. Jednak to mała pociecha, bo cała reszta składu z wagonów po modernizacji - więc na razie nic zbudować się nie da


Od najłatwiejszego przypadku, wykorzystując 111Ah 50 51 20-78 723-7 B10ou WROCŁAW (odwzorowany w modelu)
28.08.2016 TLK 86154 ŚWIATOWID EU07-085 + 111Ah 50 51 29-08 019-6 B9ouv WROCŁAW +111Ah 50 51 20-78 723-7 B10ou WROCŁAW +111Ap 50 51 20-78 679-1 B10ou GDYNIA + 112Ar 57 51 19-78 123-6 A9nouz WROCŁAW

A bardziej ogólnie z roku 2016 to oprócz Światowida:
- Beskidy : 2 lub 3 wagony, Wrocław + Szczecin, raz trafił się gdyński
- Bolko: 3 lub 5 wagonów Wrocław + Szczecin
- Artus: 5 wagonów Wrocław + Gdynia
- Mamry: ale to już 7 pudeł
- Sztygar: Wrocław/Kraków/Przemyśl - długi skład, ale potencjalnie łatwiejszy do zestawienia dzieki miksowi stacji macierzystych

Przy czym jest to również okres, gdy wymierają wagony z oknami 'kanciastymi', więc znów jeśli korzystać z obecnych form (do tego wszystkie gładkodachowe) to zestawienia wyjdą co najmniej niekoszerne, a generalnie będą nudne.

Oczywiście do tego wszystkiego brakuje aktualnie lokomotywy :(
@OLF, wpsominales że brakuje lokomotyw. Wiesz która lokomotywownia obslugiwała powyższe składy? Czy np gdyńskie siodemki czy krakowskie nie byłby ok? Takie jak EP07-442 bądź EP07-412 które mają daty rewizji 2016 czy 2015
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.443 32 10
Obiegi startujące z Wrocławia obsługiwał Wrocław, czyli głównie EP07-10xx.
Matejko, Siemiradzki, Artus i Mehoffer (do Zielonej Góry) - te prowadził Kraków, planowo na EP09 - zatem aktualnie tu jest aż klęska urodzaju :)
W zastępstwie pojawiały się krakowskie EP07, ale ani 412, ani 442 wtedy tam nie należała?

O ile problem lokomotywy mniej lub bardziej się rozwiązał, to wciąż brakuje wagonów :(
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 128 11
Obiegi startujące z Wrocławia obsługiwał Wrocław, czyli głównie EP07-10xx.
Matejko, Siemiradzki, Artus i Mehoffer (do Zielonej Góry) - te prowadził Kraków, planowo na EP09 - zatem aktualnie tu jest aż klęska urodzaju :)
W zastępstwie pojawiały się krakowskie EP07, ale ani 412, ani 442 wtedy tam nie należała?

O ile problem lokomotywy mniej lub bardziej się rozwiązał, to wciąż brakuje wagonów :(
No fakt, teraz zauwazylem ze EP07-412 moglaby być "przebita" na Zakład Południowy
Mea culpa
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 128 11
Jeszcze wrócę do lokomotyw i ich przydziału.
Tutaj jest filmik z TLK ŚWIATOWID z lata 2016 z gdyńską EP07-400 oraz wagonami z Gdynii i Wrocławia. Tutaj zaś ŚWIATOWID twgo samego roku z EP07-544 z wagonami ze Szczecina, Wrocławia i chyba Gdynii
Jeśli wierzyć "Ilostanowi" to lokomotywa była przypisana do Zakładu Centralnego
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.443 32 10
Tutaj jest filmik z TLK ŚWIATOWID z lata 2016 z gdyńską EP07-400 oraz wagonami z Gdynii i Wrocławia
EP07-400 Zakład Północny + 111Ah 51 51 29-78 062-1 B9ouv GDYNIA + 111Ah 51 51 20-71 143-4 B10ou WROCŁAW + 111Ap 51 51 20-70 178-1 B10ou WROCŁAW + 112Am 51 51 19-70 192-5 A9nou WROCŁAW + 111Au 50 51 20-78 615-5 B10nouz WROCŁAW + 111Ap 51 51 20-71 014-7 B10ouz GDYNIA
Ja mam udokumentowany dokładnie ten sam skład prowadzony 3 dni wcześniej (14/08) przez EP07-381 również Zakład Północny

Tutaj zaś ŚWIATOWID twgo samego roku z EP07-544 z wagonami ze Szczecina, Wrocławia i chyba Gdynii
EP07-544 Zakład Centralny + YB 51 51 20-70 985-9 B10nou SZCZECIN + 111Au 50 51 20-78 034-9 B10ou WROCŁAW + 112Ag 50 51 19-78 238-9 A9ou WROCŁAW + 111As 50 51 20-78 538-9 B10ou WROCŁAW + 111As 50 51 20-78 511-6 B10ou WROCŁAW + 111Ag 50 51 29-78 065-4 B9ouv WROCŁAW

Zatem obserwacje z gruntu potwierdzają, że problem lokomotyw mniej lub bardziej się rozwiązał, jednak wciąż nie za bardzo jak jest zestawić coś realistycznie z powodu dostępności modeli wagonów. Pozostając przy TLK Światowid na chwilę obecną potrzeba by:
1. najlepiej użyć zestawienia niewakacyjnego (A+B+B+Bv, na filmach jest skład wakacyjny B+B+A+B+B+Bv)
2. wagon 1 klasy (uwieczniony na drugim filmie) jest w modelu: 211210 112Ag 50 51 19-78 238-9 A9ou WROCŁAW
3. wagon 2 klasy 222210 111Ah 50 51 20-78 723-7 B10ou WROCŁAW wspomniany już wcześniej
4. wagon 2 klasy proponuję 222260 111Ay 50 51 20-78 460-6 Bdnu SZCZECIN - przydział jest sensowny, bo obserwacje pokazują że Zakład Północny (Gdynia/Szczecin) wstawiał do składu swoje wagony. Zwykle dzieje się to z powodu awarii, taki zastępczy wagon potrafi tygodniami pozostawiać w zestawieniu. Inna opcja to użycie modelu YB Tilliga
5. jako rowerowy użyć 222250 ignorując przydział i datę rewizji

Na chwilę obecną wciąż brakuje wagonów z oknami zaokrąglonymi, więc nic lepszego nie da się poskładać.
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.573 4 1
A jakie zestawy Bip jeździły w opolskim? Coś tam widziałem, część bez dodatkowego wagonu, część z wagonem/wagonami.
Najbardziej interesują mnie relacje przez/z/do Kędzierzyna-Koźla i przez/z/do Nysy.
Będę wdzięczny za info okraszone fotkami.
Ja w marcu 1998 roku złapałem taki zestaw w Kluczborku. Pociąg osobowy do Opola Gł. z SP42 na czele.

img048.jpg


W drugą stronę taki. SP42-049 wyjeżdża z Opola z pociągiem osobowym do Kluczborka.

1761164648928.png
 
Reakcje
2.928 583 107
Na tym zdjęciu https://wrphoto.eu/details.php?image_id=18168&mode=search widoczny jest skład osobowy, złożony z lokomotywy ET21 oraz czteroczłonowego zespołu wagonów Bhp i jednego wagonu 111A. Zdjęcie zostało wykonane 3 lipca 2006 roku na szlaku Wałbrzych Fabryczny-Wałbrzych Miasto. Pociąg w relacji Jelenia Góra-Wrocław Główny.

Pytanie jest następujące. Czy ten pociąg w relacji odwrotnej był zestawiany także z wagonów piętrowych?
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.989 423 7
Na tym zdjęciu https://wrphoto.eu/details.php?image_id=18168&mode=search widoczny jest skład osobowy, złożony z lokomotywy ET21 oraz czteroczłonowego zespołu wagonów Bhp i jednego wagonu 111A. Zdjęcie zostało wykonane 3 lipca 2006 roku na szlaku Wałbrzych Fabryczny-Wałbrzych Miasto. Pociąg w relacji Jelenia Góra-Wrocław Główny.

Pytanie jest następujące. Czy ten pociąg w relacji odwrotnej był zestawiany także z wagonów piętrowych?
Jeżeli tak wychodziło z obiegu składu - to też był tak zestawiony. Za starej, dobrej kolei np. pociągi w relacji Gdynia Gł. - Bydgoszcz Gł. obsługiwały tylko składy piętrowe w obu kierunkach. Jak pamiętam to zawsze w dodatku 2B trzymano się zasady aby pociągi w danej relacji obsługiwał ten sam skład wagonowy...
 
Reakcje
2.928 583 107
Ok. Pytam, bo mam zamiar zdobyć oba 4-członowe, żółte zestawy od RR. Wiem że nie te przydziały ale pasujących pewnie już nigdy nie będzie. Chciałbym z nich zestawić właśnie dwa składy w odwrotnych relacjach z Dolnego Śląska. Znalazłem jeszcze zdjęcia z 2005 roku, ale już z oliwkowymi wagonami i ET22.
Gdyby ktoś dysponował odpowiednimi materiałami to bardzo proszę o pomoc :)
 

Podobne wątki