• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

K

KNG

Gość
Kolega zdjęciem sugeruje że nawet w składzie ekspresów były wagony 120A.Ale wątpię że na zdjęciu jest ex.Warta .Pociąg na zdjęciu wyjeżdża z grupy torów peronów IV,V,VI,VII(W tedy jeszcze był).Natomiast ekspres Warta odjezdzał z peronu II,tam gdzie na zdjęciu widać EN57,i stojące wagony Y.
Dzięki, która jest mniej więcej godzina na zdjęciu i dokąd ów pociąg może jechać?

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.852 621 30
Niemniej chyba jedynie w stronę Warszawy mógł jechać, czy już wtedy (maj '77) były inne zelektryfikowane wyloty z dworca w kierunku północnym?
Na pewno nie linia do Szczecina i chyba jeszcze nie do Piły, nie wiem, jak z linią do Bydgoszczy. Ale to mógł być też jakiś lokalny pociąg na linii warszawskiej, np. do Wrześni, albo do Konina.
 
Reakcje
18 2 6
Grudzień 1976r. ukończono elektryfikację odcinka linii Poznań-Gniezno-inowrocław,Poznań- Szczecin to był 1978r.Do Piły to dopiero chyba lata 90-te.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.449 32 10

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.852 621 30
Jest Kolega tego pewien? EP08 nie mogły jechać z V = 160 km/h, a wtedy już taka była prędkość maksymalna na CMK.

Korekta: według Wikipedii prędkość 160 km/h została wprowadzona dopiero w 1988 roku, ja byłem przekonany, że już w 1986. Jeżeli rację ma Wikipedia, to faktycznie, w 1986 roku "Górnika" mogły prowadzić EP05 lub EP08 (EP09 pojawiły się dopiero dwa lata później).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.852 621 30
Z pocztą - widać (słabo) pasek pod oknami i dość wąskie drzwi ładunkowe. A pociąg może być dalekobieżny osobowy (tzw. "przyspieszony").
 

Dariusz71

Aktywny użytkownik
Reakcje
965 2 0
Ostatnio natknąłem się na coś takiego:
Zobacz załącznik 961197
Czy ktoś posiada wiedzę jaka lokomotywa prowadziła w tamtym czasie Ex "Górnik"?
Podróżowałem tym pociągiem raz w miesiącu, na trasie Katowice- Warszawa Centralna.
Pamiętam że robiło wrażenie, dywany, muzyka oraz zapowiedzi. Opóźnień nie było. Ten pociąg oraz następny Gwarek to był przeskok jakościowy na PKP.

Tak loki to były pomarańczowe EP-05, EP-08.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.657 67 5
Mnie też zdarzyło się kilka razy jechać Górnikiem do Wawy.... To był prawie prestiż :) Wtedy.....
Niestety byłem wtedy bajtel i nie zwracałem uwagi na kolejowe szczegóły. Nie mniej, była to przygoda.
 

Dariusz71

Aktywny użytkownik
Reakcje
965 2 0
Mnie też zdarzyło się kilka razy jechać Górnikiem do Wawy.... To był prawie prestiż :) Wtedy.....
Niestety byłem wtedy bajtel i nie zwracałem uwagi na kolejowe szczegóły. Nie mniej, była to przygoda.
Dokładnie tak, to był prestiż, tym pociągiem podróżowało mnóstwo urzędników do ministerstw w Warszawie. A obsługa pociągu jak by z innej bajki, po porostu tak jak to powinno wyglądać na całej PKP. Myślę że dla nich też to było wyróżnienie i prestiż.
 

Podobne wątki