• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Czyli w okolicy Kłodzka jeździły składy z dwoma lub trzema wagonami za lokomotywą nie tylko spalinową?
Ja jestem jednak zdania że głównie trakcja parowa która na Dolnym Śląsku wciąż dominowała w okresie odwzorowanej w epoce IVc. Trakcja spalinowa to jednak bardziej epoka Va. Stąd też wszelkiej maści kociołki opolskie czy legnickie OD PIKO pasowały do wagonów 120A i Bhp bo raczej ryflaki wtedy już były ewenementem niż normalnością
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.706 392 7
Dyskusja gdzie jeździły a gdzie nie jeździły "ryflaki" to przysłowiowa dyskusja nad wyższością jednych świąt nad drugimi. Lata 70. na nawet do połowy lat 80. to dominacja tego typu wagonów w składach lokalnych i osobowych dalekobieżnych. Najdłużej "chyba?" uchowały się na terenie Śląskiej DOKP. Chociaż jeszcze osobiście pamiętam jazdę we wrześniu 1994 roku SP42 plus 2x z Jeleniej Góry do Karpacza...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.784 41 4
Na pewno Mysłowice - Gdynia, ten przyspieszony przez Poznań jeździł na ryflakach? Ja tego nie pamiętam, a w szczególności prowadzącej go Ty45. Pamiętam normalne pulmany, a nawet pod koniec lat 80-tych EN57.
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.706 392 7
Na pewno Mysłowice - Gdynia, ten przyspieszony przez Poznań jeździł na ryflakach? Ja tego nie pamiętam, a w szczególności prowadzącej go Ty45. Pamiętam normalne pulmany, a nawet pod koniec lat 80-tych EN57.
Ten przez Poznań to był skład "mysłowicki", a drugi "gdyński" przez Grudziądz, Toruń Gł., Karsznice jeździł już na 120A. Co do Ty45, nie wiem, ale pamiętam, że ten przez Poznań od Inowrocławia ciągnęła Ty2 z wodowaniem w Trzemesznie.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
820 30 0
Przypisane do stacji Bielsko Biała Główna, kursowały na liniach lokalnych np. do Krakowa Płaszowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic, Cieszyna, Skoczowa.
W takich relacjach je pamiętam. Często jako wzmocnienie składu z wagonami piętrowymi Bhp ciągniętymi w podwójnej trakcji przez 2xSP42 z Krakowa Płaszowa lub Ty2 z Chabówki lub EU07 z Czechowic Dziedzic w relacji do Cieszyna/Skoczowa.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Dyskusja gdzie jeździły a gdzie nie jeździły "ryflaki" to przysłowiowa dyskusja nad wyższością jednych świąt nad drugimi. Lata 70. na nawet do połowy lat 80. to dominacja tego typu wagonów w składach lokalnych i osobowych dalekobieżnych. Najdłużej "chyba?" uchowały się na terenie Śląskiej DOKP. Chociaż jeszcze osobiście pamiętam jazdę we wrześniu 1994 roku SP42 plus 2x z Jeleniej Góry do Karpacza...
Akurat dyskusja nt ryflakow rozpoczęła się w chwili kiedy Robo je zapowiedziało w epoce IVc. Ten przykład, który wspominasz powyżej jest już umowną epoką Va kiedy zarówno ryflaki jak i trakcja parowa odchodziła w zapomnienie...Co nie oznacza że takie przypadki się nie zdarzały.

Tak jak kiedyś ludzie, którzy w chwili obecnej raczkują będą się zastanawiać kiedy w Polsce przestano wykorzystawac zestawienia lok+wagon. W końcu do tej pory wciąż takie "zaszynobusy" występują jednak w sytuacjach nadzwyczajnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
jest już umowną epoką Va kiedy zarówno ryflaki jak i trakcja parowa odchodziła w zapomnienie...Co nie oznacza że takie przypadki się nie zdarzały.
Oj, zdarzały się i to wcale nierzadko. Jeszcze w roku 1993 i 94 w Wolsztynie i w Ełku ryflaki były w normalnej eksploatacji. O parowozach w Wolsztynie nie wspomnę, bo to była normalka, ale także w Ełku jeszcze parowozy jeździły. Ale faktem jest, że były to już ostatnie lata, zarówno ryflaków, jak i parowozów w normalnym ruchu.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Zeby nie bylo iz tylko TKt48 byly w ruchu w tamtym okresie pomiędzy Wałbrzychem i Kłodzkiem. Rowniez Pt47 ciągnęły wagony z ryflakami

Rok 1985, Klodzko, Pt47-46
Pt47 Klodzko 1985.jpg

zrodlo. Flickr, Britannia247, 85-112

Rok 1990, Walbrzych, Pt47-28
Pt47 Walbrzych 1990.jpg

zrodlo: https://polska-org.pl/5243890,foto.html

Rok 1984, Pt47-112, Dolny Slask

1698755255652.png

zrodlo: http://pt47.pl/pt47-112.htm
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
A jeden lub dwa "ryflaki" + SP42 z dolnego śląska zdjęcia ktoś posiada ?
Nie moge znaleźć bo mialem gdzies Swiat Kolei, gdzie opisywana byla lokomotywownia w Wałbrzychu (Maj/ Czerwiec 2018). Tam powinna byc rozpiska nt dat przyjęć trakcji spalinowej to tamtejszej szopy. Zakładam ze z stamtad mozna wywnioskować ile i czy w ogole SP42 byly na stanie w okresie odpowiadającym epoce IVc. Moze ktos mialby ten egzemplarz pod ręka
 

Podobne wątki