Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ja jestem jednak zdania że głównie trakcja parowa która na Dolnym Śląsku wciąż dominowała w okresie odwzorowanej w epoce IVc. Trakcja spalinowa to jednak bardziej epoka Va. Stąd też wszelkiej maści kociołki opolskie czy legnickie OD PIKO pasowały do wagonów 120A i Bhp bo raczej ryflaki wtedy już były ewenementem niż normalnością
Dyskusja gdzie jeździły a gdzie nie jeździły "ryflaki" to przysłowiowa dyskusja nad wyższością jednych świąt nad drugimi. Lata 70. na nawet do połowy lat 80. to dominacja tego typu wagonów w składach lokalnych i osobowych dalekobieżnych. Najdłużej "chyba?" uchowały się na terenie Śląskiej DOKP. Chociaż jeszcze osobiście pamiętam jazdę we wrześniu 1994 roku SP42 plus 2x z Jeleniej Góry do Karpacza...
Jeszcze 191 i 18 od biedy jako że były to maszyny Dolnośląskie, pięknie ozdobiona155 (była Jelenio górska która zaniedbana zakończyła żywot w Kudowie Zdrój). 58-jeśli np. pociąg w stronę Kamiennej Góry.
Przykładowo w Mysłowicach, gdzie do połowy lat 80. jeździł osobowy relacji Gdynia - Mysłowice zestawiony z wagonów tej stacji. Były też wagony z Chorzowa.
Przykładowo w Mysłowicach, gdzie do połowy lat 80. jeździł osobowy relacji Gdynia - Mysłowice zestawiony z wagonów tej stacji. Były też wagony z Chorzowa.
Na pewno Mysłowice - Gdynia, ten przyspieszony przez Poznań jeździł na ryflakach? Ja tego nie pamiętam, a w szczególności prowadzącej go Ty45. Pamiętam normalne pulmany, a nawet pod koniec lat 80-tych EN57.
Na pewno Mysłowice - Gdynia, ten przyspieszony przez Poznań jeździł na ryflakach? Ja tego nie pamiętam, a w szczególności prowadzącej go Ty45. Pamiętam normalne pulmany, a nawet pod koniec lat 80-tych EN57.
Ten przez Poznań to był skład "mysłowicki", a drugi "gdyński" przez Grudziądz, Toruń Gł., Karsznice jeździł już na 120A. Co do Ty45, nie wiem, ale pamiętam, że ten przez Poznań od Inowrocławia ciągnęła Ty2 z wodowaniem w Trzemesznie.
Przypisane do stacji Bielsko Biała Główna, kursowały na liniach lokalnych np. do Krakowa Płaszowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic, Cieszyna, Skoczowa.
W takich relacjach je pamiętam. Często jako wzmocnienie składu z wagonami piętrowymi Bhp ciągniętymi w podwójnej trakcji przez 2xSP42 z Krakowa Płaszowa lub Ty2 z Chabówki lub EU07 z Czechowic Dziedzic w relacji do Cieszyna/Skoczowa.
Przykładowo w Mysłowicach, gdzie do połowy lat 80. jeździł osobowy relacji Gdynia - Mysłowice zestawiony z wagonów tej stacji. Były też wagony z Chorzowa.
Dyskusja gdzie jeździły a gdzie nie jeździły "ryflaki" to przysłowiowa dyskusja nad wyższością jednych świąt nad drugimi. Lata 70. na nawet do połowy lat 80. to dominacja tego typu wagonów w składach lokalnych i osobowych dalekobieżnych. Najdłużej "chyba?" uchowały się na terenie Śląskiej DOKP. Chociaż jeszcze osobiście pamiętam jazdę we wrześniu 1994 roku SP42 plus 2x z Jeleniej Góry do Karpacza...
Akurat dyskusja nt ryflakow rozpoczęła się w chwili kiedy Robo je zapowiedziało w epoce IVc. Ten przykład, który wspominasz powyżej jest już umowną epoką Va kiedy zarówno ryflaki jak i trakcja parowa odchodziła w zapomnienie...Co nie oznacza że takie przypadki się nie zdarzały.
Tak jak kiedyś ludzie, którzy w chwili obecnej raczkują będą się zastanawiać kiedy w Polsce przestano wykorzystawac zestawienia lok+wagon. W końcu do tej pory wciąż takie "zaszynobusy" występują jednak w sytuacjach nadzwyczajnych.
Oj, zdarzały się i to wcale nierzadko. Jeszcze w roku 1993 i 94 w Wolsztynie i w Ełku ryflaki były w normalnej eksploatacji. O parowozach w Wolsztynie nie wspomnę, bo to była normalka, ale także w Ełku jeszcze parowozy jeździły. Ale faktem jest, że były to już ostatnie lata, zarówno ryflaków, jak i parowozów w normalnym ruchu.
Nie moge znaleźć bo mialem gdzies Swiat Kolei, gdzie opisywana byla lokomotywownia w Wałbrzychu (Maj/ Czerwiec 2018). Tam powinna byc rozpiska nt dat przyjęć trakcji spalinowej to tamtejszej szopy. Zakładam ze z stamtad mozna wywnioskować ile i czy w ogole SP42 byly na stanie w okresie odpowiadającym epoce IVc. Moze ktos mialby ten egzemplarz pod ręka