Witam
Co się odwlecze to nie uciecze. W końcu nadszedł czas abym pociął ten parowóz. Projekt powstał już jakiś czas temu i czekał na swoja kolej
Parowóz wraz z tendrem został opracowany na podstawie oryginalnych planów konstrukcyjnych i mam nadzieje że zostanie jak najwierniej przeze mnie
odwzorowany w modelu kartonowym wzbogaconym o elementy wycinane laserowo oraz jakieś elementy drukowane w 3D.
Jeszcze nie wiem jakie ale to się okaże w praniu.
Bedze to długa relacja dla cierpliwych
Budowę zaczynam od tendra jako ze do niego mam lasery. Jest to tender w niemieckim oznaczeniu K4T32 na P.K.P. nosił oznaczenie 32D43
Dane techniczne parowozu
Znormalizowana seria DRG 52 o rozstawie normalnotorowym europejskim 1435 mm
Producent różni
LOFAG, Wiedeń, Henschel, Kassel (Henschel Flugzeugwerke AG), Schwartzkopff, Berlin, Krauss-Maffei, Borsig, Borsig-Rheinmetall AG Düsseldorf w Siemianowicach,, Borsig Lokomotivwerke Hennigsdorf, Borsig Werke Breslau-Hundsfeld Wrocław, Schichau-Werke Elbląg, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA) Orenstein & Koppel, Babelsberg Poznań H. Cegielski – Poznań, Oberschlesische Lokfabrik Krenau, Chrzanów Fablok:
Maschinenfabrik Esslingen Jung, Jungenthal, Kirchen, Škoda Works, Pilzno, Grafenstaden Strasbourg
Lata budowy 1942 - 1945 w liczbie 7794 sztuk
Układ osi 1'E
Wymiary
Masa pustego parowozu z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t
Masa służbowa 143,6 t
Długość 13 600 mm
Długość z tendrem 22 975 mm
Wysokość 4 440 mm
Średnica kół napędnych 1 400 mm
Średnica kół tocznych 850 mm
Kilka renderów na początek
Co się odwlecze to nie uciecze. W końcu nadszedł czas abym pociął ten parowóz. Projekt powstał już jakiś czas temu i czekał na swoja kolej
Parowóz wraz z tendrem został opracowany na podstawie oryginalnych planów konstrukcyjnych i mam nadzieje że zostanie jak najwierniej przeze mnie
odwzorowany w modelu kartonowym wzbogaconym o elementy wycinane laserowo oraz jakieś elementy drukowane w 3D.
Jeszcze nie wiem jakie ale to się okaże w praniu.
Bedze to długa relacja dla cierpliwych
Budowę zaczynam od tendra jako ze do niego mam lasery. Jest to tender w niemieckim oznaczeniu K4T32 na P.K.P. nosił oznaczenie 32D43
Dane techniczne parowozu
Znormalizowana seria DRG 52 o rozstawie normalnotorowym europejskim 1435 mm
Producent różni
LOFAG, Wiedeń, Henschel, Kassel (Henschel Flugzeugwerke AG), Schwartzkopff, Berlin, Krauss-Maffei, Borsig, Borsig-Rheinmetall AG Düsseldorf w Siemianowicach,, Borsig Lokomotivwerke Hennigsdorf, Borsig Werke Breslau-Hundsfeld Wrocław, Schichau-Werke Elbląg, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA) Orenstein & Koppel, Babelsberg Poznań H. Cegielski – Poznań, Oberschlesische Lokfabrik Krenau, Chrzanów Fablok:
Maschinenfabrik Esslingen Jung, Jungenthal, Kirchen, Škoda Works, Pilzno, Grafenstaden Strasbourg
Lata budowy 1942 - 1945 w liczbie 7794 sztuk
Układ osi 1'E
Wymiary
Masa pustego parowozu z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t
Masa służbowa 143,6 t
Długość 13 600 mm
Długość z tendrem 22 975 mm
Wysokość 4 440 mm
Średnica kół napędnych 1 400 mm
Średnica kół tocznych 850 mm
Kilka renderów na początek
- 4
- 2
- Pokaż wszystkie