• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia nim)

nieumialek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#81
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam ponownie!
Cala przyjemnosc po mojej stronie gdyz to wieloletnie zbieranie i wyszukiwanie wiadomosci znajduje zainteresowanych. Niestety wiele przyczyn zlozylo sie na wyginiecie polskich dokumentow i zapisow przez co pozostalo wiele bialych plam.
Osobiscie bylem zaiteresowany parowozami i sprawy spalinowych sa mi raczej malo znane, ale z racji rozszerzenia zainteresowania zaczolem i tymi pojazdami sie interesowac, a napotkane info zapisywac. Przed paroma laty zlapalem 2 razy wirusy, ktore przyczynily sie do prawie calkowitego zniszczenia mojej dokumentacji i wlasnych rysunkow, mozolnie odbudowuje moja dokumentacje, ale rysunki....

Melchior przykro mi, ale nie posiadam zdjec Kof 'a od tylu, posiadane takie zdjecie odnosi sie do lok. Db80-2 z roku 1945. Tu jeszcze nie ma tych typowych PKP-owskich latarn bo rozumiem ze to Twoj cel - zobaczyc gdzie byly zamontowane, niestety nie moge Ci / Wam tu pomuc, ale tak na logike zakladam, ze byly zamontowane w tym samym miejscu wykorzystujac juz gotowe wyjscie kabla. Zamontowanie ich bardziej do srodka chyba za b. zwezilo by ich roztaw, a to podejrzewam jest uchwycone jakas norma, wiec moim zdaniem nie wiele jest tam mozliwosci na inny wariant, mimo, ze moga troche przyslaniac dolna czesc okna, ale widocznosci nie zaslonialy - to tylko moje glosne myslenie.

W tym poscie zalaczam zdjecie w/w Db80-2, jej orginalne tabliczki sa tu stosunkowo dobrze widoczne, niestety znajomosc przebiegu jej histori ginie po zwruceniu jej do PKP:

Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 10776 (?) / LDE80/B-dm
Rok bud. i przekazania PKP : 1938
PKP ozn. : Db 80-2
Gedob, Krakow (1939) : Db 80-2 (pozostawione ozn. PKP - zapewne nie przejeta na stan DRB)
DR (1945) : RAW Dessau
Przkazanie PKP

Lok. posiadal juz fabrycznie wzmocnione sciany czolownic, nie mam 100%-towej pewnosci co do nr.-u fabrycznego

pzdr.nieumialek
 

Załączniki

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#82
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Chylę czoła przed nieumiałkiem z powodu wiedzy i przekazywanych informacji.
Jeśli nieumiałek loguje się z Niemiec i jest narodowosci niemieckiej to jego j.polski jest wspaniały. Jeśli jednak jest narodowości polskiej, to proponuję popracowanie nad ortografią np. "powrucila", "zwrucona", "pomuc".
Z całym szacunkiem proszę mnie dobrze zrozumieć i nie mieć mi za złe tego postu.
Oczywiście znaki diaktryczne darujemy z oczywistych względów :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 128 22
#83
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

A może w takim razie masz inne zdjęcia maszyn z oznaczeniem Db80?
 

nieumialek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#84
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam!

BORUCH -
czerwienie sie ze wstydu bo narodowosc nie ma tu nic do gadki, nie naleze bowiem do tych co przejechali Odre i jak reka odjol zapomnieli jezyka polskiego chociaz pokonczyli w polsce szkoly. Naturalnie nie gniewam sie, a raczej dziekuje za wskazowki, z poprawnym pisaniem mam juz klopot, szkoly pokonczylem w polsce i z polaka mialem nawet 4, ale od 38 lat mieszkam juz tu i nawet nie 'mowie' po polsku, a 'godom' bo rodzinka to gornoslazacy, po polsku pisze b.malo staram sie nie utracic tego jezyka, ale ciezko bo dzis malo sie pisze, a wiecej telefonuje - to tyle na moje usprawiedliwienie, przepraszam za te i napewno za kolejne bledy, nie obraze sie jezeli mi je wskazecie. Tak samo jezeli moje info bedzie bledne, prosze o wskazanie bledu.

Krzsztof -
co do Lr 091 to widze to po raz pierwszy, tak jak i samo ozn. jest mi nieznane, tlumacze je jako - Lokomotywa robocza - ten typ oznakowania pasuje do 1958-go roku kiedy to zaczely obowiazywac nowe oznakowania np. Lb zamieniono na SM01, lecz porzucono to dla maszyn uzytku wew. co bylo zapewne przyczyna ze nie ozn. wszystkich maszyn.Mnie i innym znane sa tylko trzy maszyny, a prawde mowiac tylko ta maszyna z nr. 03. Co sie tyczy samej maszyny to podejrzewam jej pochodzenie z firmy O&K lub Jung. Co najmniej jedna z tych firm budowala podobne lokomotywki z mozliwoscia przestawiania roztawu kol na rozne szerokosci toru, byly budowane z przeznaczeniem dla firm budowlanych i niekoniecznie budow kolejowych, ale takich obszarowo duzych jak np. Port Gdynia lub dla wiekszych objektow wojskowych (do tematu 'wojsko' powroce w osobnym poscie).
W Ostrowie sluzyla zapewne przy rozbudowie fabryki 'Wagon' czyli jak piszesz ZNTK Ostrow Wlkp, bo do obslugi wew. jak sie nie myle uzywano tam dwuch maszyn typu SMo1 (opis ponizej), a do przyprowadzania lub odprowadzania skladow wagonowych z dworca na teren zakladow naprawczych uzywano parowozu TKi3-... (numeru inw. nie pamietam - czy to ten ktory stoi tam na dworcu jako pomnik?). Bede mial na uwadze i jak tylko cos konkretnego dostane w rece przekaze do Twojej / Waszej wiadomosci. O lepsze zdjecie chetnie poprosze ale gdzies, za tydzien, a w przyszlym tygodniu napisze do Ciebie.
co do niebieskiej (zdj.2) to przyjmuje, ze jest to pozostalosc po Lb 804 lub
Lb 395. Lb 804 skasowana w 1967, a Lb 395 rok wczesniej 1966. Co do ich dokladniejszych danych postaram sie jutro podac, musze najpierw przewertowac moje zapiski, ale juz teraz moge powiedziec ze ani jedna z nich nie nalezala do grupy Köf, prosze cierpliwie poczekac.


CoCu
- Niestety to jedyne zdj z ozn. Db80 pozostal jeszcze Db110 i Lilpop


jeszcze raz przepraszam za bledy i pisownie bez typowych liter polskich co zapewne utrunia Wam czytanie

pzdr.
nieumialek
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#85
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

jeszcze raz przepraszam za bledy i pisownie bez typowych liter polskich co zapewne utrunia Wam czytanie
to akurat nie, ale jeżeli piszesz "u" zamiast "o" (czyli "ó"), to tak.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#86
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Koleg Nieumialek - muszę przyznać, że Twoja wiedza na temat "Wagonu" (czy też ZNTK) mile mnie zaskoczyła. Niewiele osób ten temat interesuje - a chyba warto.

Masz rację - w okresie powojennym na zakład trafiły dwie maszyny (kleinloki). To ich karty inwentarzowe (tylko skany - oryginał księgi już nie istnieje).
Niestety, pomimo wielu prób i poszukiwań - nie udało mi się znaleźć choćby jednej archiwalnej fotki wspomnianych lokomotywek (oprócz tej jednej). Do obsługi bocznicy zakładowej (przetaczania z torów stacyjnych na zakładowe) służyły w sumie trzy parowozy - Tp4 i dwie TKi (niestety, to nie ta która stoi na dworcu).

Co do Twojego komentarza fotki (konkretnie oznaczenia) - fotkę powiększałem i w/g mnie widnieje napis "Lr", choć koledzy którzy też interesują się losem Kofów w Polsce twierdzą, że to zamazana literka "c". Niestety nie wiem i nie posiadam wiedzy w temacie oznakowania tych lokomotywek - stąd moje pytania.
I tak jak Ty, również ja skłaniam się do przypuszczenia, że ta lokomotywka była wykorzystywana do robót budowlanych (widoczna glina na kołach). A właśnie w tym czasie, na terenie ZNTK rozpoczęto budowę kuźni centralnej, która miała dostarczać (i dostarczała) wyroby i akcesoria kute do wszystkich zakładów naprawczych. Brak wpisu danych loka do ksiąg inwentarzowych potwierdza tylko domysły, że spalinówka była oddelegowana do ZNTK na czas określony (widoczny napis MF Piła).

Tak więc z niecierpliwością, czekam na dalszy rozwój "wypadków" :D
 

Załączniki

nieumialek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#87
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam!

No do tych kart nie wiele mozna dodac, moze masz lepszej jakosci? mam tu na mysli czytelnosc druku tak zeby bylo wiadomo do czego te wpisy. Pozwole sobie ujac te dane razem z moimi co bedzie caloscia:

Firma / Nr. / Typ/Bauart : Deutz / 47273 / Kbf/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 10.1943
DRB ozn. : Kbf 5095
RBD Dyr. : Posen
Skreslenie z inw. lok. DRB (1944, Poznan) Tu chyba rok utraty z racji wyzwolenia ziem polskich
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb 804
PKP Dyrekcja : Poznan, ZNTK Ostrow Wlkp.
PKP (ozn. drugie) : SM01-... (czy lok. byla bezposredio ozn. raczej nie)
Skreslenie z listy inw. PKP : 11.04.1967 ZNTK Ostrow Wlkp.


Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 10188 / Kb/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 25.10.1933
DRB ozn. : Kb 4137
RBD Dyr. : Königsberg (Lyck, Bf.Sensburg)
Skreslenie z inw. lok. DRB (...?,)
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb 395
PKP Dyrekcja : Poznan, ZNTK Ostrow Wlkp.
PKP (ozn. drugie) : SM01-... (czy lok. byla bezposredio ozn. raczej nie)
Skreslenie z listy inw. PKP : 31.03.1966 ZNTK Ostrow Wlkp.

patrzac na karty nie ma nawet takiech adnotacji, mysle, ze i na papierze nie uzywano tego nowego ozn. tylko byla to dyrektywa z gory, nie wprowadzona w zycie i dlatego jezdzily bez jakich kolwiek ozn. Oprucz wspomnianych trzech pierwszych w co ja troche watpie bo znany jest tylko jeden taki przypadek odnosnie SM01-03 i podejrzewam, ze to sklania do takiego twierdzenia, a jak widac z tych kart nie praktykowano tego i zaklad / parowozownia nie koniecznie musialy ozn. przydzielone im nr.-y 01 i 02. Jezeli ktos ma inne wiadomosci to prosze sie z nimi podzielic. W/w SM01-03 to:

Firma / Nr. / Typ/Bauart : Borsig / 14496 / Kö/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 1934
DRB ozn. : Kö 4476
RBD Dyr. : Breslau (Breslau Freib. Bf , Bf.Mettkau)
Skreslenie z inw. lok. DRB (...?)
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb ...
PKP Dyrekcja : ..., Pruszkow (to chyba dyr. Rzeszow?)
PKP (ozn. drugie) : SM01-03
Skreslenie z listy inw. PKP : ...

ponizej lok, ze znana chocby czesciowo oznakowaniem lub historia w Polsce po 1945 roku.

Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 10177 / Kö/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 1933
DRB ozn. : Kö 4133
RBD Dyr. : Königsberg, Bf.Kobbelbude
Skreslenie z inw. lok. DRB (1945)
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb ...
PKP Dyrekcja : Gdansk
PKP (ozn. drugie) : SM01-...
Skreslenie z listy inw. PKP : 1950
sprzedana do przemyslu : Tartak w Nisko
Kasacja : ?


Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 10214 / Kö/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 1934
DRB ozn. : Kö 4315
RBD Dyr. : Ost (Schneidemühl PBf., Bf.Altkarbe)
Skreslenie z inw. lok. DRB (...?)
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb ...
PKP Dyrekcja : ...
PKP (ozn. drugie) : SM01-...
Skreslenie z listy inw. PKP : 1946 lub 1950, Luban
sprzedana do przemyslu : 1950, Piotrowskie Zjednoczone Zaklady Szklarskie, Huta szkla 'Ujscie' (Piotrkow?)
Kasacja : ?


Firma / Nr. / Typ/Bauart : O & K / 20369 / Kö/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 1935
DRB ozn. : Kö 4655
RBD Dyr. : Oldemburg Hbf, Bf.Varel
Skreslenie z inw. lok. DRB (1943) Przejecie przez Wermacht
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb ...
PKP Dyrekcja : ...
PKP (ozn. drugie) : SM01-...
Skreslenie z listy inw. PKP : ...
sprzedana do przemyslu : Gazownia w ...
Kasacja : ?

Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 11503 / Köf/B-dm
Rok bud. i przekazania DRB : 1942
DRB ozn. : Köf 5004
RBD Dyr. : Oppeln, Bf.Heyderbrek
Skreslenie z inw. lok. DRB (1945)
PKP ozn. (pierwsze PKP) : Lb 350
PKP Dyrekcja : ...
PKP (ozn. drugie) : SM01-...
Skreslenie z listy inw. PKP : ...
sprzedana do przemyslu : ...
Kasacja : ?

To by bylo tyle co do tej konstrukcji, gdyz inne to tylko nr.-y DRB i info ze pozostala
na terenie polski. Z tych powyzszych jak i z poprzednich postow mozna sobie wybrac np. taki numer, ktory lezy wam blizej Waszej miejscowosci, lub przebudowac w/g zalaczonego zdjecia drugiego. Sadze, ze nie wiele popelnicie bledu jezeli przejmiecie propozycje kolegi 'CoCu' wskazujacego lok. ze zdj. pierwszego jako baze dla innych numerow. Ta na zdj. drugim to juz czyste przydzielenie do jej okreslonego miejsca pracy, ale chyba tez nie trudna do przerobienia. Kolory chyba zielone z czerwonymi plytami czolowymi cos jak ta z Pyskowic, zielen podejrzewam w tamtych latach byla jednak chyba ciemniejsza mozna wziasc wzor z Ls40. Ten model Trixa jest chyba niezly na przejecie go jako wariantu PKP z najmniejszymi przerobkami potrzebuje tylko wymiane latarn i zamalowania posiadanego ozn.
Uwaga!!! w komentarzu mam zaznaczone ze PKP wyposazylo swoje loki w okna i drewniane drzwi (zapewne gruba sklejka) tu proponowalbym zrobienie otwartych drzwi (przynajmniej jednych) aby nie utracic urok jaki daje widok wnetrza i tym samym podkresla filigrajnosc modelu. Zycze owocnych wypocin.

pzdr
nieumialek
-------------------------------------------------------------------
Krzysztofie Mlodzikowski o Tobie nie zapomnialem, ale czekam na jeden tel. prawdopodobnie pod koniec tygodnia wowczas zamelduje sie. (Podejrzewam, ze my mielismy chyba okazje poznac sie juz osobiscie).
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#88
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Podejrzewam, ze my mielismy chyba okazje poznac sie juz osobiscie
Całkiem możliwe, tylko ta moja skleroza ........... ;)

Załączam skany lepszej jakości (na obie ostrowskie lokomotywki)
Jak widać, są pewne rozbieżności pomiędzy wpisami do księgi inwentarzowej ZNTK a podanymi przez Ciebie danymi. Które są wiarygodne ?
Co do oznaczeń "SM" - pewnie te zakładowe się ich nie doczekały, chociaż pewności nie mam. I tak jak piszesz, zmiana oznakowania dotyczyła zapewne tylko lokomotywek pozostających na stanie PKP.

Loki zostały skasowane (zezłomowane), jednak całkowitej, fizycznej likwidacji nie uległy. Jedną przebudowano na pług śnieżny (zapewne samo podwozie), drugą na specyficzny "pojazd techniczny". Ten drugi istnieje do dziś i służy dalej. Wykorzystywany do transportu (przetaczania) wózków wagonowych oraz zestawów kołowych po torach fabrycznych. Zachowały się oryginalne zestawy kołowe z podwójnymi kołami napędu łańcuchowego.
A co do "malatury" przyszłego modelu (bo jeśli będę taką wykonywał, to tylko ostrowską :D ), to z opowiadań emerytowanych pracowników firmy wynika, że budę miały ciemno oliwkową, zaś ostoję czerwoną. Tylko ten czerwony kolor coś mnie nie przekonuje. Bardziej skłaniam się do koloru czarnego - tym bardziej, że na zachowanym podwoziu nie ma najmniejszego śladu czerwieni.

o Tobie nie zapomnialem, ale czekam na jeden tel. prawdopodobnie pod koniec tygodnia wowczas zamelduje sie.
Czekam z niecierpliwością :D
 

Załączniki

nieumialek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#89
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam!

No co do roznic - w pierwszej chwili myslalem, ze beda w datach kasacji tu od razu zaakceptowalbym te pisane na karcie, jednak odnosi sie do roku budowy i tu wacham sie troche, moim doswiadczeniem. Odnosi sie do jednych z seri lokomotyw, ktore byly spisane w 1920 roku (posiadam kopie orginalu) i naniesione tam numery odbiegaja od danych fabrycznych, ktore te numery wskazuja. Podejrzewam tu zwykly blad odczytu lub zapisu, ale tak wlasnie powstaja sprzeczne dane.
Tu brakuje numerow DRB lub Fabrycznych, jednak numery te jeden lub oba byly podane komisji przy spisywaniu przejetego majatku po kol.niemieckich, dane te byly przekazywane niemcom aby Ci odpowiednio wykreslali je ze swego stanu majatkowego co sluzylo do rozliczenia sie wobec danych panstw za wyrzadzone szkody wojenne. Dane te byly rowniez nanoszone w listach fabrycznych skad pochodza rowniez i moje informacje. Podejrzewam, ze nie da sie tego juz calkowicie rozwiazac i sa to dalsze dwie maszyny, przy ktorych trzeba podawc z zaznaczeniem obie daty.
Dzis juz nie bede nic wstawial tu (wstawialem w innym poscie zdj Pm2-35 ex.Pm1-1), ale jutro postaram sie wstawic zdj. Db110-1.

pzdr
nieumialek
 
Reakcje
0 0 0
#90
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam!
Przewojenna lok. spalinowa PKP z ozn. Db110-1
Poczatkowo myslalem, ze to polska konstrukcja przedwojenna, niestety nie, wyjasnilo sie, jest to konstrukcja niemiecka firmy BMAG z ozn. konstrukcji DLF110 i dwie siostrzane maszyny uzywane na DRB nie posiadaly ozn. przeznaczonych dla 'Kleilokomotiven'. Lok. ta byla zbudowana na zamowienie PKP lub prywatnej kolej (wowczas byly one zobowiazane do ozn. swoich lok w/g norm PKP), otrzymala ozn. Db110-1
Sadze ze te cyfry 80 (Db80) jak i 110 sa odnosnikami wskazujacymi na moc silnikow tych spalinowek.
Ponizej ustalone dane:

Firma / Nr. / Typ : BMAG / 10783 / LDF110/B-d...
Rok bud. i przekazania PKP : 1938
PKP lub kolej prywt. ozn. : Db 110-1 (Skarzysko Kamienna)
Gedob, Krakow (1941) : Kö 5047
DRB : Kö 5047
DR (DDR) (po 1945) : 100 847-3 (Leipzig - Wahren)
Skreslenie z inw. lok. DR (DDR) ...?

przynajmniej jedna ze siostrznych lok. tego typu pracowala rowniez w DDR otrzymala tam nr. 100 927-3 ex. DRB Köf 5727, dlaczego przydzielono im takie nowe nr.-y niewiem.
Zalaczam zdjecie DB110-1 z numerem DR (DDR) 100 847-3 oraz tej siostrzanej 100 927-3 aby ewentualni budowniczowie modelu mieli okazje zobaczyc jak wygladala z przodu. Ponadto zalaczam rys. rzutu bocznego co ulatwi budowe we wlasciwej skali. Cos podobnego ma chyba PIKO w swoim programie, ale ostroznie bo w DDR rowniez pracowaly b. podone maszyny firmy Jung. W ostatecznosci jakas przerobka modelu.

pzdr.
nieumialek

--------------------------------------------------------------------------
ps. znalazlem cos b. podobnego do lokomotywki przedstawionej przez Krzysztofa Mlodzikowskiego (ta z lat 50-tych w ZNTK Ostrow Wlkp) ale wymaga to jeszcze dokladniejszego przyjrzenia - cierpliwosci
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#92
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Hej to jest dobre....

niestety, nie znam to tez z tego cyklu co ta od Krzyska Lr lub Lc jak on podawal
moze wiecej takich znalezisk, tego razem z Kö, Köf itd. bylo ponad grubo 200,
byly tam wlasnie tez takie male serie, roznych firm chlopaki tak trzymac

pzdr
nieumialek
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#93
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Kurcze - już myślałem, że temat "umrze śmiercią naturalną", a tu tyle informacji :D Nigdy bym nie przypuszczał, że te małe loki już przed wojną były eksploatowane na terenie Polski.

Lok na fotach zamieszczonych przez Ciebie, jest łudząco podobny do kultowej "jedynki" - jednak bo przyjrzeniu się, są różnice. Zabudowa silnika jakby dłuższa, ostoja (podwozie) z otworami z boku i płyta czołowa też innej wysokości.
Tak więc, model ten raczej nie będzie wierną repliką loka ze zdjęć. Pikowski model - chyba też nie.
Mam dwa modele Brawy które czekają na "spolszczenie". Muszę tylko wiedzieć, co ma z nich powstać ;)
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 128 22
#94
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Panowie, patrząc na zdjęcia tej Db110-1, zauważam ogromne podobieństwo z maszynami prezentowanymi wcześniej. Zaznaczam, iż nie porównywałem jeszcze tych zdjęć dokładnie, ale wydaje mi się na pierwszy rzut oka, że różnica polega tylko na zabudowaniu innej kabiny i wyżej, nie zaś tak śmiesznie nisko jak w tamtych. Cała reszta wygląda mi tak samo.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#95
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

różnica polega tylko na zabudowaniu innej kabiny i wyżej
To "tylko" - to zupełnie inne konstrukcje.



Podejrzewam, że nawet oryginały zakwalifikowane do tej samej grupy loków, budowane w różnych zakładach - różniły się między sobą. Teraz widać ile było przeróżnych konstrukcji "kleinloków".
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 128 22
#96
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Młodzikowski, czy my się zrozumieliśmy?
Chodzi mi o to, że prezentowane na ostatnich z zamieszczonych przez nieumialka zdjęciach, lokomotywy typu Db110, są w zasadzie niemal identyczne, jak maszyny takie jak ten ostatni model który zaprezentowałeś. Takie same czołownice (przednie zaokrąglone, tylne kanciaste), niemal taka sama zabudowa silnika, z charakterystycznymi barierkami u góry, ostoja z tak samo zamocowanymi sprężynami resorów, i z takimi samymi wycięciami (oworami). Inny jest typ reflektorów, ale to bez znaczenia. No i inaczej zabudowana kabina, bo już nie jest zabudowana jakby wokół ostoi, ale stoi na niej. Dlatego prowadzą do niej schodki, a wcześniej nie były potrzebne.
Moim zdaniem, te Db110, to jakaś kolejna wersja tych małych lokomotywek. Z o tyle istotną różnicą, że z zupełnie inaczej umieszczona kabiną. Przypuszczam, że może to być nowsza, lepsza wersja, bo taka kabina zapewnia lepszą widoczność maszyniście, niż w tamtym typowym wariancie, jaki znamy.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#97
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Młodzikowski, czy my się zrozumieliśmy?
Może nie do końca ;) No ale po to człowiek ma język w gębie, aby wyjaśnić niedomówienia.

Pierwsze fotki kolegi nieumalka loków bez oznaczeń ale z naszymi reflektorami - to typowe Kofy II (jeden z przebudowaną zabudową silnika). I ten model może powstać bez problemu na bazie dostępnych w sprzedaży modelach Brawy i Trixa (to ten czerwony który pokazałem). Tak jak mówisz - reflektory do wymiany.
Kolejny przedstawiony oryginał (loka zbudowanego dla Polski Db-110) jest łudząco podobny do Kofa I - jednak tylko na "pierwszy rzut oka". Różnice w budowie, długości loka (zgadza się tylko rozstaw osi) - dyskwalifikuje dostępne modele Brawy i Piko do przeróbki. Jednocześnie widać, że projektując i budując tego loka - wzorowano się na Kofach I. Może producent "zmodyfikował" istniejącą/dostępną dokumentację pod potrzeby zamawiającego ?
A wspominając o różnych konstrukcjach, miałem na myśli różnice pomiędzy Kofami I i II :D
 
Reakcje
0 0 0
#98
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam!

Chcialbym tu najpier podziekowac wszystkim, ktorzy podpowiedzieli mi jak wstawiac zdjecia , to sie jak widzicie dzieki Wam udalo. Co do indywidualnej poczty (prywatnej) to niestety mam narazie tylko jeden adres i jest juz przeciazony niebawem zaloze nowy to dam znac.
Co do lini Szklarska Poreba nie moge nic pomuc gdyz kolej po II w.s. jest tylko moim ubocznym tematem, moj zakres konczy sie w 1939, a obecnie pracuje nad Epoka I, na ziemiach polskich. Jezeli cos bede mial to dam znac. A teraz do tematu ...
-----------------------------------------------------------------------

Co do modeli to zgodzilbym sie z ostatnia wypowiedzia Krzysztofa , co do PIKO-wskiej to mialem na mysli inna, ale to moze inna Fa. w dawnieszym DDR, chodzilo mi o taka niebieska to chyba byla z czeskim ozn, BN czy cos w tym guscie, ale zapewne rowniez za mala jak ta Kö I. Jesli idzie o przebudowe tej np. BRAWY czy Trix'a to prosze pamietac o tych drewnianych drzwiach i innej rurze wydechowej same latarnie to nie wszystko.
Krzysiek, jezeli mozezsz to podaj wymiary tej malej bo ona rzeczywiscie b. przypomina ta Db110 i bedzie to wskazowka dla innych, ze samej jako tako nie da sie przejac, moze z dwuch szloby zrobic jedna, ale to juz lepiej od razu poszukac odpowiedniego podwozia z napedem i reszte samemu zrobic.
No, a teraz kolejna przedwojenna seria jaka znam i jak wspomnialem nie byla bezposredniop na PKP (przynajmniej Nr.2). Wlasciciel byl ozn. WP, a posrodku orzelek to wskazywalo by na wojsko gdyz sluzyla jednoczesnie przy obsludze skladow wagonowych na torze normalnym i waskotorowym, takie powiazania wystepowaly napewno przy wiekszych objektach woskowych.


Firma / Nr. / Typ : Lilpop / 55668 / ...
Rok bud. i przekazania PKP : 1939
Polska.... : Ld-2-18-100 Nr.1
DRB,Warszawa (1939/40) : Köf 5045
DRB : Köf 5045
DRB : Skreslenie z inw. lok. 1945 (Czechoslowacja)
przejeta przez CSD i ozn.: T200.303
zwrucona Polsce w 1947 roku
Nowe ozn. PKP : ...?
Dl. LüP: 7550mm
Roztaw osi : 2700mm
Srednica kol: 850mm
Ciezar: 18t

Czechy nie nadmieniaja nic szczegolnego przy niej i byla ozn. tak jak ich Köf-y, to moze byc ta licencyjna, o ktorej wspominal kol.'CoCu', a tak nawiasem mowiac kolego CoCu !!! podales info o innych lokach i publikacji w ktorej ona wystepuje to moze bys to ujal w calosc lub przekazal tekst mowiacy o nich, moze da sie cos wiecej znalezc?

Firma / Nr. / Typ : Lilpop / ... / ...
Rok bud. i przekazania PKP : 1937
Wojsko Polskie lub kolej prywt. ozn. : Ld-2-18-100 Nr.2
DRB,Warszawa (1939/40) : Köf 5046
DRB : Köf 5046
Skreslenie z inw. lok. ...?
Dl. LüP: 7450mm
Roztaw osi : 2600mm
Srednica kol: 850mm
Ciezar: 18t

Oby dwie posiadaly naped z wiazarem (przeniesienie napedu od skrzyni biegow jest mi nieznane) no to teraz tylko zdjecie.

pzdr.
nieumialek

ps Krzysiek mam Twoja na 99% (z innym zdjeciem) musze to jeszcze raz obejrzec i po przekazaniu info o jeszcze jednej z PKP przedstwie dane dla tej z ZNTK.
(tak po cichu : czy mieszkanie Twoich rodzicow bylo wylozone boazeria?)
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.348 34 0
#99
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

jezeli mozezsz to podaj wymiary tej malej bo ona rzeczywiscie b. przypomina ta Db110
Oczywiście. Pomiary modelu (z przeliczeniem na skalę 1:1) - więc mogą być "delikatne przekłamania" ;)
Dł. ze zderzakami - 600,3 cm
Dł. pomiędzy płytami czołowymi - 452 cm
Rozstaw osi - 252 cm
szerokość - 278,4 cm
wys.od gł.szyny - 330,6 cm

A ten stary model o którym wspominałeś (BN) - to Gutzold (miałem, wdzięczny model) ale on jest zdecydowanie za duży.

Kolejna fotka loka dla Polski - ekstra :!: (zwłaszcza te zderzaki "normalne" i "wąskotorowy"). Ciekawe, jak radzono sobie ze zmianą rozstawu kół (oraz samym napędem wiązarowym).

No i co do boazerii rodziców - niestety, nie mieli :D A na info o loku z ZNTK, czekam niecierpliwie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 128 22
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

We wspominanej przeze mnie książce, jest na tyle duża liczba informacji o lokomotywach konstrukcji polskiej, produkowanych przed wojną, że ciężko to tak po prostu ująć w całość.

Ogólnie, opisane są między innymi typy lokomotyw, jakie budowano na podstawie licencji uzyskanej od firmy Deutz. Budowane były w Fabloku. Opisane są typy 2DL (wyprodukowana 1 szt.), 3DL (9 szt.), 5DL-25B100 (2 szt.), 6DL (1 szt.), 8DL (1 szt.), oraz kilka typów lokomotyw wąskotorowych.
W zasadzie w przypadku każdego z tych typów, autor nie zna dalszych losów tych lokomotyw, to znaczy tych z okresu wojennego i powojennego.

O tym, że jedna sztuka lokomotywy 5DL-25B100 miała swój epizod na PKP, jako Db100, już pisałem wcześniej.
 

Podobne wątki