• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia nim)

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#41
ciekma napisał(a):
czy koniecznie polska lokomotywa musi mieć PKP?
Do obsługi bocznic przemysłowych jak znalazł byłyby lokomotywki z oznaczeniem przemysłowym.
ciekma, zgodzę się z Tobą. Lokomotywka niech ma nawet i oznaczenie przemysłowe, jednak niech jest ono autentyczne, tak jak i malowanie. Obecnie również jest duże zainteresowanie lokomotywami w malowaniu nie PKP, a dokładnie to prywaciarzy. Jednak by zrobić wierną konwersję Kofa (czy też innego podobnego wynalazku), niezależnie czy PKP czy przemysłowego, musimy znać prawidłowe ich malowanie i oznakowanie.

ciekma napisał(a):
Szkoda np. że EFC, zamiast "egzotycznej" SM25, nie robi najbardziej popularnej wśród bocznicowej trzódki - 401Da
Tak dokładnie, to EFC nie robiło nigdy z tego co wiem na sprzedaż SM25, w odróżnieniu od SM42. Obie były chyba pierwszymi zaprezentowanymi modelami, jednak SM25 nigdy się rzeczywistej produkcji nie doczekała. Powstały tylko prototypy. A bardzo, bardzo szkoda, bo ten model jest po prostu piękny. Zaprojektowany jest perfekcyjnie. Ja niczego lepszego jeszcze nie widziałem, jeśli chodzi o modele nie fabryczne, a robione od podstaw. No i zapewne masz rację, że lepsza by była 401Da pod względem przydatności. Jednak to producent wybiera co chce robić.

Mam też taki pomysł. Skoro Pan Koj sam tu nic nie pisze, to albo nie posiada wiedzy co do tego tematu, albo też nie chce się po prostu udzielać. Skontaktujmy się z nim, spytajmy grzecznie o to, oraz o cenę dokumentacji, zrzućmy się na nią wspólnie a potem konwersja już będzie bezproblemowa. Ja jestem chętny na coś takiego.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#42
Co do kofa 1 jaki był używany na pkp z pozostałych na polskiej ziemi po wojnie to są osoby które mają zdjęcia ( chociażby ja ) a nawet macały taką lokomotywę na żywo :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#43
No i...?
Masz zamiar może się z nami podzielić tymi fotkami, czy tylko napisałeś że masz i nas tym sposobem pogilgałeś? Chyba nie chcesz, bym Cię prosił. Jak masz, to pokaż, bo to interesujący temat. W końcu przyznano tym lokomotywom oznaczenie serii SM01, czyli to pierwsze lokomotywy spalinowe PKP (teoretycznie), jednak prawie nikt nie wie co to tak naprawdę za lokomotywy były. To taka pomijana kwestia.

Pokaż, pokaż, pokaż. :razz:
Mam nadzieję, że masz takie archiwalne, i może wreszcie z literami "PKP", a może i polskim oznaczeniem serii. Byłoby super.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#45
xendx, nawet to ciekawe co podałeś. Potłumaczyłem sobie trochę to przy użyciu narzędzi językowych Google. Są to opisy przebiegu służby tych lokomotyw. Wynika z nich, które z maszyn się znalazły na PKP.

A zatem, jeśli możemy wierzyć danym z tej strony, to wiemy już które maszyny pracowały na PKP. Teraz pozostaje pytanie, jak dokładnie wyglądały, chodzi o ich wyposażenie zewnętrzne, malowanie i oznakowanie. Czy miały w ogóle wypisane gdzieś cechy "PKP"? O oznaczeniu SM01 nie wspominając. Chociaż dane z tej strony podają, jakoby jednej nadano takie oznaczenie. Ale czy znalazło się na lokomotywie, czy tylko w papierach?
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#46
Chf w Pyskowichach macie Kö czy może jednak Köf :?:
Strona o tyle ciekawa że wynikają z niej nazwy różnych producentów co może się przydać w dalszych poszukiwaniach.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
Kof. Niestety polskie napisy zostały usunięte a z pod nich wyszły oryginalne oznaczenia serii. Wedłóg tego co wyszło pracowała w obecnej Głuszycy.
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.718 141 0
#48
pewnie to już wiadomo ;-)

Suche nach Kö 0130
Es wurde ein Fahrzeug gefunden.

Hersteller: Maschinenfabrik Esslingen
Baujahr: 1934
Fabriknummer: 4256
Lebenslauf:
DRB Kö 0130
->'45 PKP
->'59 verk. (an Chemiefabrik in Oswiecim)
=>02.02.04 POLINOVA Sp. z. o. o. Brzezinka, Oswiecim
->08.08.06 Eisenbahnmuseum Pyskowice
 
Reakcje
45 0 0
#50
CoCu napisał(a):
O oznaczeniu SM01 nie wspominając.
Wszystko wskazuje na to, ze oznaczenie SM01 dostały tylko 3 lokomotywy i wszystkie należały do serii KoefII. Wcześniej te wszystkie małe diesle był oznaczane Lx ( x = b, c, o i pewnie coś jeszcze ) i przedział numerowy od 0XX do chyba ponad 700 ( na podst oznaczeń ostrowskich loków od Młodzikowskiego ).
Jedyne co plus-minus wiadomo nt przedziałow numerowych to:
- ponizej 100 - Lc i Lb - prawdodpobnie mieszanka typów
- 100-110 - Lo, późniejsze SM02 czyli Ls40
- ok 300 - Lb - Koef II
ale prosze tych przedzuiałow numerowych nie traktować jako wyroczni, raczej jako pewna wskazówkę
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#51
Marek Sz napisał(a):
Wszystko wskazuje na to, ze oznaczenie SM01 dostały tylko 3 lokomotywy
Najważniejsze, że w ogóle były takie maszyny. Bo chociaż same litery "PKP" na tych maszynach to już coś ciekawego i mile widzianego (z jakimkolwiek oznaczeniem serii i numerem inwentarzowym), to oznaczenie serii SM01 mnie się wydaje jeszcze ciekawsze.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#52
Ja ostatnio oglądałem kronikę na kinopolska i na jednej z nich widac było Kofa z niską budą - w jakichś zakładach w Kędzierzynie - prawdopodobnie gazownia - czy elektrownia - ale numeru kroniki nie pamiętam - w każdym razie tam musiał tafić jeden z Kofów, niestety na filmie nie widac oznaczeń - o ile on wogóle był PKPowski
a znając życie to Kofy mogły rzeczywiście nie dotrwac do jakiegoś systematycznego przenumerowania.
 
Reakcje
45 0 0
#53
CoCu napisał(a):
Najważniejsze, że w ogóle były takie maszyny. Bo chociaż same litery "PKP" na tych maszynach to już coś ciekawego i mile widzianego (z jakimkolwiek oznaczeniem serii i numerem inwentarzowym), to oznaczenie serii SM01 mnie się wydaje jeszcze ciekawsze.
Ostatni z nich, 03 bodajze został pociety ok 1986 w Sędziszowie w ZNTK, wiec pewnie gdzieś sa jakies jego zdjecia.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#57
Oznaczenia PKP to jedno, ale jak wspomniałem, lokomotywki te miały oznaczenia przemysłowe - jakie?
Skoro ta lokomotywa z Oświęcimia była skreślona, o ile dobrze zrozumiałem, dopiero kilka lat temu, to chyba miała jakieś oznaczenia?
Czy też nie miała żadnych a jedynie na zielono pomalowana?
Ale jakoś tam figurowała w wykazie środków firmy?
 
Reakcje
45 0 0
#58
chf napisał(a):
Sprawdzę orygonalne oznaczenia na niej.
Kö 0130 , RBD Breslau, na tym na oliwkowym podkładzie orzełek i napis PKP - na tym napaćkane na zielonej farbie Ls40.

ciekma napisał(a):
Skoro ta lokomotywa z Oświęcimia była skreślona, o ile dobrze zrozumiałem, dopiero kilka lat temu, to chyba miała jakieś oznaczenia?
Ls40

ciekma napisał(a):
Czy też nie miała żadnych a jedynie na zielono pomalowana?
W ostatnim czasie dokładnie tak było
 

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
968 1 0
#60
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam,
Bardzo długo nic się w tym wątku nie działo, a może ktoś ma jakieś nowe informacje nt. naszych Kofów :?: :D
Bo w moje ręce wpadł Kof Trix'a i teraz myślę, czy nie warto by było z niego zrobić zakładówki :LOL: (oczywiscie PKP-owskiej i dlatego bardzo chętnie się czegoś nowego dowedział :D )

Zastanawiam się, czy nie nie ma sposobności, aby nasz Kof miał podobne barwy, jak ten Trixi-dixi, bo jakoś chwilowo w oliwce go nie widzę, a w tym malowaniu nawet mu ładnie 8) :
 

Załączniki

Podobne wątki