Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n
Witam!
CoCu - a skany ksiazki byly by mozliwe do otrzymynia? co do podanych tam ozn. czy sa to ozn. konstrukcji czy to ozn. juz samych lok., czy to jakies dane tech. sa tymi ozn. uchwycone? (np.moc, nacisk itp.), licencje z jakich firm, Fablok nr. fabryczne itd.itd. wspolnie moze nam sie uda cos wiecej znalezc, rozszyfrowac. Korzystaj z tego Twojego 'rajcu'. (Ja tez tak mam i lubie to)
Zajrzalem do listy firm spisanych jako producentow tego typu maszyn to z Polski jest tylko Lilpop, Fabloku nie ma. Ja w miedzy czasie znalazlem jeszcze jedna serie na PKP (A) Db20-1 dane ponizej. Postaram sie na koniec cos nie cos wypisac z ogolnej statystyki DRB (naturalnie dane dotyczace polskich lok.).
Na PKP (nie wiem jeszcze czy przed czy po II w.s.) byla rowniez Kö 0130 z 1934r. Fa.Esslingen.
Krzysiek - znalazlem cos o tych wymiarach, wiadomo wykonany model ma pewne odchyly w wymiarach, ale to normalka (podawaj jednak wymiary w mm, tylko stolarze i murarze uzywaja cm) mam tez zdjecie orginalu Kö 0229, ale z pozniejszego okresu, nie wstawiam gdyz bylo by to moze mylace dla innych slabiej zorientowanych i ktos moglby przyjac, ze byla w Polsce.
Ale, ale i taka byla na PKP przed wojna tzn. bylo pare, znam tylko jedno trafne ozn. to wlasnie ta ktora podaje ponizej Kö 0290, jest zaznaczona jako przejeta z kol. obcych, mimo przydzielenia jej nr.-u DRG to nie ujmowana w wykazach statystycznych (byly i inne tak traktowane), jej powrot na PKP zostal chyba nie dokanany, co do identycznego wygladu lub raczej danych technicznych to lok. czysto siostrzana byla Kö 0297, moze komus uda sie zdobyc zdjecie chocby tej siostranej. Do tej grupy nalezy zapewne ta Kö 0130 tu jest podejrzenie, ze i ona nalezala przed wojna do PKP lub jakiejs pol. kol. priwatnej i dlatego zostala pozniej zwrucona PKP, jak na dzis nie umiem dokladnie sprawdzic.
Zalaczony rys. z b.duzym podobienstwem odpowiada rowniez Kö 0290 ex. Db 20-1 jak i przedewszystkim tej drugiej Kö 0130 (PKP ...?).
Firma / Nr. / Typ : O & K / ... / LD2
Rok bud. i przekazania PKP : ...?
PKP lub kolej prywt. ozn. : Db 20-1
Gedob, Krakow (1941) : Kö 0290
DRB : Kö 0290
Skreslenie z inw. lok. : ...?
Zamieszczony tu rys. moze jednak czesciowo odbiegac od rzeczywistosci, choc watpie w to i dlatego wstawilem, zalaczam rowniez zdj. siostrzanej maszyny dla Kö 0130, wyglad Kö 0290 z duzym prawdopodobienstwem zapewno tez taki, blizej mozna bedzie powiedziec gdy ktos znajdzie zdjecie lub przynajmniej zdj. tej siostrzanej o ozn. Kö 0297, sadze jednak ze to tylko roznice ukryte pod maska.
pzdr.
nieumialek
------------------------------------------------------
sprawa 'mlodego' z Ostrowa Wlkp sie wyjasnila, ten ktorego ja poznalem to Sebastian, ale juz wiem, ze i Ty bywales w domu mego ojca - to ten, ktory rysowal ten rysunek, ktorego uzywasz tu na forum, temat inny zamelduje sie wiec na priva
Witam!
CoCu - a skany ksiazki byly by mozliwe do otrzymynia? co do podanych tam ozn. czy sa to ozn. konstrukcji czy to ozn. juz samych lok., czy to jakies dane tech. sa tymi ozn. uchwycone? (np.moc, nacisk itp.), licencje z jakich firm, Fablok nr. fabryczne itd.itd. wspolnie moze nam sie uda cos wiecej znalezc, rozszyfrowac. Korzystaj z tego Twojego 'rajcu'. (Ja tez tak mam i lubie to)
Zajrzalem do listy firm spisanych jako producentow tego typu maszyn to z Polski jest tylko Lilpop, Fabloku nie ma. Ja w miedzy czasie znalazlem jeszcze jedna serie na PKP (A) Db20-1 dane ponizej. Postaram sie na koniec cos nie cos wypisac z ogolnej statystyki DRB (naturalnie dane dotyczace polskich lok.).
Na PKP (nie wiem jeszcze czy przed czy po II w.s.) byla rowniez Kö 0130 z 1934r. Fa.Esslingen.
Krzysiek - znalazlem cos o tych wymiarach, wiadomo wykonany model ma pewne odchyly w wymiarach, ale to normalka (podawaj jednak wymiary w mm, tylko stolarze i murarze uzywaja cm) mam tez zdjecie orginalu Kö 0229, ale z pozniejszego okresu, nie wstawiam gdyz bylo by to moze mylace dla innych slabiej zorientowanych i ktos moglby przyjac, ze byla w Polsce.
Ale, ale i taka byla na PKP przed wojna tzn. bylo pare, znam tylko jedno trafne ozn. to wlasnie ta ktora podaje ponizej Kö 0290, jest zaznaczona jako przejeta z kol. obcych, mimo przydzielenia jej nr.-u DRG to nie ujmowana w wykazach statystycznych (byly i inne tak traktowane), jej powrot na PKP zostal chyba nie dokanany, co do identycznego wygladu lub raczej danych technicznych to lok. czysto siostrzana byla Kö 0297, moze komus uda sie zdobyc zdjecie chocby tej siostranej. Do tej grupy nalezy zapewne ta Kö 0130 tu jest podejrzenie, ze i ona nalezala przed wojna do PKP lub jakiejs pol. kol. priwatnej i dlatego zostala pozniej zwrucona PKP, jak na dzis nie umiem dokladnie sprawdzic.
Zalaczony rys. z b.duzym podobienstwem odpowiada rowniez Kö 0290 ex. Db 20-1 jak i przedewszystkim tej drugiej Kö 0130 (PKP ...?).
Firma / Nr. / Typ : O & K / ... / LD2
Rok bud. i przekazania PKP : ...?
PKP lub kolej prywt. ozn. : Db 20-1
Gedob, Krakow (1941) : Kö 0290
DRB : Kö 0290
Skreslenie z inw. lok. : ...?
Zamieszczony tu rys. moze jednak czesciowo odbiegac od rzeczywistosci, choc watpie w to i dlatego wstawilem, zalaczam rowniez zdj. siostrzanej maszyny dla Kö 0130, wyglad Kö 0290 z duzym prawdopodobienstwem zapewno tez taki, blizej mozna bedzie powiedziec gdy ktos znajdzie zdjecie lub przynajmniej zdj. tej siostrzanej o ozn. Kö 0297, sadze jednak ze to tylko roznice ukryte pod maska.
pzdr.
nieumialek
------------------------------------------------------
sprawa 'mlodego' z Ostrowa Wlkp sie wyjasnila, ten ktorego ja poznalem to Sebastian, ale juz wiem, ze i Ty bywales w domu mego ojca - to ten, ktory rysowal ten rysunek, ktorego uzywasz tu na forum, temat inny zamelduje sie wiec na priva
Załączniki
-
226,1 KB Wyświetleń: 1.528
-
150,2 KB Wyświetleń: 1.523