• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia nim)

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Rany! Facet, jesteś wielki.
I by wyrazić wielkie uznanie dla Was obu, nieumialek i Prezes TS, obaj wnieśliście do tego tematu naprawdę niesamowite zdjęcia! I nie tylko zdjęcia.
Ze swojej strony ogromne podziękowania. I proszę o więcej.

Mam tylko jedną prośbę do Ciebie Prezes TS - wstaw proszę fotki jeszcze raz, ale większe. Te są małe i niewiele widać.

Faktycznie, Twoje ostatnie dwa zdjęcia potwerdzają Twoje słowa:
Prezes TS napisał(a):
W tej serii umieszczono wszystkie lokomotywki jakie pozostały na torach PKP po II W.Ś.
Nie można tu dopatrywać się jednego typu.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witajcie, a CoCu szczególnie!

dzięki za słowa uznania, no mało nie fruwałem pod sufitem :D
To wszystko jest wynik lat zbierania.
Oczywiście, że lepsze skany wstawię, te wykonane zostały na szybko ze stykówek filmów a było już późno.
Ale koniecznie chciałem się podzielić z Wami swą wiedzą w temacie.
W sprawie małych lokomotywek to jeszcze coś się doda.

Prezes
 
Ł

Łukasz K

Gość
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Panie Tadeuszu, jako miłośnik kolei bardzo Panu dziękuję za pokazanie tych zdjęć. Mało kto w tamtych czasach dostawał zezwolenia na fotografowanie. I tak odnoszę wrażenie, że Anglikom, czy Niemcom przyjeżdżającym "na parowozy" było łatwiej uzyskać przepustki niż Polakom...ale to może złudzenie :?:
Raz jeszcze dziękuję ;)
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Witam Kolegę Łukasza K,
I tak odnoszę wrażenie, że Anglikom, czy Niemcom przyjeżdżającym "na parowozy" było łatwiej uzyskać przepustki niż Polakom...ale to może złudzenie
tak istotnie, to nie złudzenie, obcokrajowcom najogólniej ujmując było rzeczywiście łatwiej. Wiele o tym mógłbym napisać ale nie jest to temat tego wątku. Proszę mi wierzyć na słowo. Osobiście tego nieraz doświadczyłem i walczyłem z tym.
W związku z tym miałem nawet w pewnym momencie oficjalny zakaz wydawania mi pozwoleń na fotografowanie a nawet zakaz wstępu do gmachu Ministerstwa Komunikacji :!:
Wrogo ustosunkowany do mnie był również ówczesny dyrektor Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Czy trzeba tu jeszcze coś dodawać ?
Prezes
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Panie Tadeuszu, czy ta trzyosiowa lokomotywa z cukrowni to V36? Ciekawe, czy w ogóle lokomotywy typów V20 i V36 były eksploatowane w Polsce. Niekoniecznie na PKP.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

W okresie II wojny V36 były w Darłowie /ówczesne Rugenwalde/, gdzie słuzyły do prowadzenia w podwójnej trakcji dział kolejowych. Z niepotwierdzonych informacji wiem, że także jedna V36 jako lokomotywa zakładowa pracowała w warszawskiej fabryce Schichta - późniejsza Pollena-Uroda. Dziś nie ma lokomotywy, zakładu ..... przepraszam jest ściana frontowa, która będzie zapewne wystrojem dla kolejnego apartamentowca lub marketu.
Niestety zakład, który zajmował się naprawami okresowymi różnego asortymentu lokomotywek przestał działać, myślę o ZNTK Pruszków. Nie mam pojęcia czy gdziekolwiek istnieje jego archiwum, które zapewne byłoby kopalnią informacji.
W odniesieniu do małych lokomotyw wiem, że kilka z nich znalazło zatrudnienie w Wojsku Polskim, w składnicach amunicji.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Zbyszek napisał(a):
czy ta trzyosiowa lokomotywa z cukrowni to V36?
Albo ja już się w temacie zgubiłem, albo Ty wprowadzasz zamieszanie. Gdzie niby Prezes TS prezentował czy opisywał jakąś lokomotywę trzyosiową? Jeszcze jakaś cukrownia... Chodzi Ci może o dwa ostatnie zdjęcia lokomotywki z Wałbrzycha z postu Prezesa TS? Ale tam nie jest ukazana lokomotywa trzyosiowa, oraz gdzie ona podobna do V36?!
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

CoCu, czytaj co jest napisane......Ale nie przejmuj się, ja też tak mam, że najpierw oglądam obrazki. Mało tego, to nie jest Twój prywatny wątek i ja mam prawo się zapytać. :LOL:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Zbyszek, z całym szacunkiem, ale jakbyś sam czytał, a nie tylko oglądał, to byś zauważył, ile sam ostatnio napisałem w tym wątku postów. To kilka dni spędzonych na porównywaniu dostępnych materiałów.

Do teraz nie kumam o jaką lokomotywę Ci chodzi. Więc się spytałem o to.

Wątek nie mój, forum nie moje. Pisz co chcesz. Nic mi do tego. Ale nie wiem o co Ci chodzi, więc chcę wiedzieć.

I proszę nie zarzucaj mi jedynie oglądania obrazków, bo mnie to szczerze denerwuje, po tym, ile czasu nad tematem Kö1 spędziłem niedawno.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Prezes TS napisał(a):
....Na samych tylko cukrowniach mam udokumentowane 20 sztuk, w tym jedna 3 osiowa....
Chodziło mi o to zdanie, tym bardziej, że Pan Tadeusz pokazał źródło książkowe o lokomotywach V20, V36... Ja też już słyszałem od dwóch osób, o polskim epizodzie V36 i to niekoniecznie z okresu II wojny w Darłowie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

Zwracam honor. Uciekło mi to zdanie. Pardon.
Dzięki, właśnie tylko o wyjaśnienie Twojego pytania mi chodziło.

Administratora proszę o wywalenie postów od mojego napisanego poniżej posta kolegi Jarząbka, aż do tego.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
Będąc pod wrażeniem tego tematu, a w szczególności zdjęcia http://forum.modelarstwo.info/attachments/pkp_lb-_-ex-kö4519-sm01-jpg.24738/
zakupiłem model Köf II firmy Brawa Modellspielwaren w celu jego "spolszczenia".
Ciągle jednak nie wiem, jakie barwy miała lokomotywa przedstawiona na w/w zdjęciu?
Spodziewałbym się, że w latach 70tych lokomotywy spalinowe, również przemysłowe, będą malowane na zielono/oliwkowo,
niemniej w wątku kilka razy wspominano o czarnym malowaniu.
Również koledzy pamiętający inny Köf II z Sędziszowa twierdzą, że była ona czarna - a że była mocno przebudowana,
wynika stąd, że nie była to czerń "poniemiecka", tylko była tak malowana już w Polsce.
Drugie pytanie - na niemieckich Köf II przed kabiną na przedziale maszynowych jest jeden lub dwa zbiorniki,
których nie widać na polskich, czy wynika to z braku hamulca powietrznego? (przewodów na czołownicy też nie widzę).
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc,
pozdrawiam,
Maciej
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
589 11 5
Witam tez bardzo interesować się ta seria mieszkałem w Gryfinie niedaleko Szczecina .Jak zaczełem interesować koleją w Gryfinie i co eksploatowano na torach w Gryfinie natrafiłem na taki mały trop ze w Gryfinie za Niemca był eksploatowana Kb4060Stn(drekcia szczecińska ) Bahnhof Greifenhagen (Gryfino).Do dnia dzisiejszego nie wiem czy ona przeznaczona do manewrów po stacji czy dla bocznicy na ul Rapackiego ,Tez myślałem o fabryce na Żabnicy ale ta nazwa Bahnhof to wygląda ze tu w Gryfinie. a poza tym tez natrafiłem taki coś ze Kb4049 był eksploatowany w szczecinie a Kb4062 eksploatowana w Stargardzie szczecińskim i tu moje pytanko czy ktoś wie coś o dalszych losach tych lokomotywek po wojnie możne zachowały się jakiś fotki .Ale po z tym w tych materiałach natrafiłem jeszcze coś takiego ze Köf II 5045 i 5046 i Kö5047 ex PKP- Beutelok
Informacje pochodzą z
"Die Kleinlokomotiven der DRB" I jednym wkazie pt"Aufstellung uber den Einsatz der Kleinlokmotiven nach amtlicher Liste aus 1932 "

 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.819 33 0
Wow koledzy NIEUMIALEK oraz PREZES TS bardzo wam serdecznie dziękuję za wkład powiększenia wiedzy w temacie tych lokomotyw. Innym także bo treści i zdjęcia są bardzo cenne i miło że w jednym miejscu bez zbędnych setek tematów pobocznych.

Gdy przestudiowałem temat zrodził się pomysł, aby może i postarać się spolszyć swojego Kofa http://www.digital-plus.de/pic_modell/30150_koef_03.jpg
(link ze strony http://www.digital-plus.de/modellplus-koef.php ) bo wg mnie idealnie pasuje do lokomotywy zaprezentowanego na zdjęciu umieszczonym na forum przez kolegę NIEUMIALKA. [OT ktoś pytał o modele tych lokomotyw- stwierdzam że jest to perfekcyjny model tej lokomotywy. Niestety inne trixa jakie miałem wcześniej nie spełnily moich oczekiwań. Najbardziej irytujące były problemy z jazdą a potem jeszcze z dekoderami] Wracając do tematu istnieje pytanie jakie postawił Ciekma parę postów wyżej. Jaki kolor lokomotywy i jaki ewentualnie opis. Myślę że zielonkawy w klimatach obecnie wydawanych modeli SM/SP 42 przez PIKO jest całkowicie akceptowalny. Płyty czołowe śmiało mogą zostać czarne, pomosty zielone (choć średnio mi to pasuje-czarne ładniej się prezentują). Dach zielony jak reszta. Armaturę w postaci zbiornika powietrza trzebaby zlikwidować aby zamontować ten jakże elegancki wydech ;) Pozostaje jeszcze kwestia opisu na burcie SM01-... czy ona musi istnieć czy też nie. Na zdjęciu widać że model jest bez numeru.

w odpowiedzi na post Kolegi CoCu załączam zdjęcia przodu i tyłu tej lokomotywki z Sędziszowa.
Obracano mi ją specjalnie na obrotnicy dla wykonania tych zdjęć.
Lokomotywka ta ma już założone duże PKP-owskie reflektory.
Pozdrawiam,
Prezes
Pytanie mam do Pana. Jak pokolorowana była lokomotywa i czy na ściankach kabiny były wymalowane oznaczenia SM01-.. Jak tak to czy były robione od wzornika czy ręcznie farbą ??

Jeszcze raz wszystkim serecznie dziękuję za ten wspaniały wątek.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.819 33 0
(...)W tym poście załączam zdjecie w/w Db80-2, jej orginalne tabliczki sa tu stosunkowo dobrze widoczne, niestety znajomosc przebiegu jej histori ginie po zwruceniu jej do PKP:

Firma / Nr. / Typ/Bauart : BMAG / 10776 (?) / LDE80/B-dm
Rok bud. i przekazania PKP : 1938
PKP ozn. : Db 80-2
Gedob, Krakow (1939) : Db 80-2 (pozostawione ozn. PKP - zapewne nie przejeta na stan DRB)
DR (1945) : RAW Dessau
Przkazanie PKP

Lok. posiadal juz fabrycznie wzmocnione sciany czolownic, nie mam 100%-towej pewnosci co do nr.-u fabrycznego

pzdr.nieumialek
Przeglądając przypadkiem stronke poświęconą skali 0
http://www.spurnull-magazin.de/2010/08/
przypadkiem natrafiłem na kilka modeli Kofów w zielonkawych malowaniach. Wydaje mi się że one mogą być bliskie temu co mogło być u nas na PKP.
Załączając rysunek kofa wrzuconego przez nieumialka z 45 roku w oczy najbardziej moja uwagę zwrócił
ten kof w malowaniu OBB ----> zwłaszcza jego ustawienie świateł na czołownicy. Czyżby były takie same jak tego na zdjęciu z 45 roku. Ciekawe jakie ma plecy ten Kof
http://www.spurnull-magazin.de/wp-content/uploads/2010/08/wedekind-koef-oebb.jpg

Tu jeszcze inne zdjęcie tego Kofa OBB
z przodu i z tyłu i widać że ten Kof prezentowany na zdjeciach to chyba była jakaś wersja robiona dla OBB
http://forum.spurnull-magazin.de/fahrzeugbau/umbau-einer-lenz-k-f-zur-bb-x112-x150-824/

widać na nim:
- ustawienie świateł harakterystyczne z tyłu i z prozdu
- brak zbiornika na przed budką.
myślę że tak mógł byc wymalowany nasz Kof.



tutaj Kof w delikatnie innej zieleni któa bardziej by mogła odpowiadać tej jaka mogła byc stosowana na naszych
http://www.spurnull-magazin.de/wp-content/uploads/2010/08/koef-hafenbahn-sreselow.jpg
 

Załączniki

Podobne wątki