• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Polskie lokomotywy przemysłowe i manewrowe

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.589 42 7
Przewody są odpowiednio krzyżowane tak, że dla różnych możliwych konfiguracji (AB=AB, AB=BA, BA=AB) obie lokomotywy pojadą we właściwym kierunku.
Dla uściślenia - jak pisałem wyżej, kierunek jest jednoznacznie określony przez miejsce podpięcia kabla i ww crossowanie występuje w lokomotywie, nie przewodzie.
 

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.275 235 0
Ile "stonek" mozna polaczyc wielokrotnie? Stosuje sie w Europie polaczenie wielokrotne wiecej jak 2 lokomotyw?
Stonki chyba tylko 2. Większość loków to max. 2. Wagony SN61 można było 3.
Jeśli kraje byłego ZSRR uznać za Europę to tam były przypadki 3 loków. Można uznać że tak jak nasze ET41 to 2xEU07 to ich 3M62 to takie 3xM62 czyli sterowanie potrójne. Są też trójki elektryczne:
1685337929929.jpg


Oraz czwórki:
1685337834194.png


Na słowackiej linii szerokotorowej używa się standardowo 2 lokomotyw podwójnych Skoda 67E:
1685338067316.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.950 627 30
Na słowackiej linii szerokotorowej używa się standardowo 2 lokomotyw podwójnych Skoda 67E
Pytanie, czy lokomotywy są połączone przewodami sterowania i są sterowane z pierwszej kabiny, czy po prostu w każdej jedzie maszynista i porozumiewają się przez radio, albo nawet tylko sygnałami syreny (tak, jak dawniej w podwójnej trakcji jeździły parowozy).
 

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.275 235 0
Jadą połączone przewodami. Można obejrzeć filmy na Youtube, gdzie widać przewody. Na jednym z odcinków o dużym pochyleniu jedzie dodatkowa trzecia 67E jako popych, gdzie już steruje nią maszynista.
 

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 0 0
A gdyby podłączyć kolejną to co by się stało? Nic, czy też by jednak jechała?
Ot, taka zagadka. Ale mnie to poważnie ciekawi.
Myślę, że ograniczenie głównie wynika z obciążalności styków w nastawniku, więc pewnie pojechać by pojechała, tylko szybko mógłby nastawnik nawalić i skończyło by się jechanie.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.589 42 7
Powodów może być więcej - reakcje automatyki na błędy, sytuacje awaryjne, jak również względy praktyczne (nierównomierne charakterystyki trakcyjne pojazdów).
W przypadku dołączenia trzeciej lokomotywy może być też kwestia rodzaju: brak fizycznego wysterowania złącz sterowania wielokrotnego przez lokomotywę "slave" (nie dotyczy maszyn przystosowanych do jazdy potrójnej).
Pinout złącz by pomógł.
 

Misiek

Znany użytkownik
H0m
NAMR
Reakcje
6.868 148 0
Wrzesień 2009, Ełckie muzeum, skansen, skład złomu. Czy ja dobrze pamiętam, że rdzewiejąca tam Ok1 znalazła godne miejsce w Skierniewicach? @Ariel Ciechańsk ? (mam chyba jej zdjęcie z tego czasu)
IMG_14391.JPG


Niezupełnie polska, ale...
Siemianówka, marzec 2011
IMG_18589.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
H0m
Reakcje
3.413 85 12
27.07.2023r. Nowa Ruda Słupiec, Kopalnia Gabra. 401Da-197 spycha wagony pod załadunek kruszywa.
Zobacz załącznik 993959
Do "Donaldów" mam taki lekki sentyment... Może dlatego, że trochę się na pasażera po ZNTK'u najeździłem ( szczególnie na "Titanic'a - na pomoście na czole...)
IMG_20141010_085450-1.jpg
... 10.2014, Warszawa Czyste, 401Da -300 ganiająca z węglarkami w te i na zad na ładownie...
IMG_20190220_114804.jpg

02.2020... Mińsk Mazowiecki (aktualnie Pesowski ) Donald manewruje sobie z Elfem po zakładzie - z powodu długości składu przetaczanego, musi wjechać trochę w tor 9 stacji...

Pozdr,...
 

Podobne wątki