• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.428 123 11
Tak może i naginając przedziały czasowe, i raczej do podparcia założenia o braku pociągów do Warszawy na LK137, poniżej zrzut z ekranu ukazujący rozkład jazdy z 2003
Screenshot_20241128_230746.jpg

Cały film pod linkiem

Dodam jeszcze cytat ze strony o tejze magistrali

Od zakończenia II wojny światowej do 2005 roku na Magistrali Podsudeckiej królowały połączenia dalekobieżne. Pasażerowie latami mogli korzystać z pociągów relacji: Kraków-Jelenia Góra, Katowice-Legnica, Kędzierzyn Koźle-Jaworzyna Śląska, Mysłowice-Stronie Śląskie, Dęblin-Brzeg, Kędzierzyn Koźle-Dzierżoniów, Lublin-Kudowa Zdrój. Jeszcze w latach 90-tych linią 137 kursował codziennie pociąg relacji Katowice-Berlin. Okresowo pociąg ten dojeżdżał nawet do Paryża!
 
Ostatnio edytowane:

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.715 45 1
Gdyby ktoś chciał porównywać model z oryginałem widocznym na powyższym zdjęciu, to nie ma to sensu, gdyż model odwzozoruje pierwowzór z wcześniejszego okresu eksploatacji - patrz chociażby inny kształt żółtych trójkątów.
Oczywistym jest, że na moim zdjęciu lokomotywa jest już odstawiona i nie przedstawia wizerunku odtworzonego w modelu. Wynika to choćby z zamieszczonej daty wykonania fotki. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.141 583 30
Przepraszam, jeżeli o tym już było w tym wątku (lub gdzie indziej), ale nie mam siły przejrzeć 63 stron tego wątku, nie mówiąc o całym forum. Mam pytanie dotyczące oświetlenia w modelu SU46 Piko. Otóż model ma oświetlone kabiny maszynisty, ale działają one wyłącznie przy włączonych światłach zewnętrznych (F0), a w dodatku są zależne od kierunku jazdy. Według opisu w instrukcji, do włączenia tego wykorzystane jest jedno wyjście funkcyjne AUX3. I tu pytanie: czy da się to w miarę łatwo przerobić tak, by 1) oświetlenie kabin dało się włączyć bez świateł głównych i 2) by było ono niezależne od kierunku jazdy i dało się je zawsze (niezależnie od stanu świateł głównych i kierunku jazdy) włączyć w jednej, lub w drugiej kabinie, albo nawet w obu jednocześnie. Zdaję sobie sprawę, że do tego konieczne będą zmiany w obwodach płyty głównej modelu i pewnie wykorzystanie jeszcze jednego wyjścia funkcyjnego, ale może te zmiany nie są bardzo trudne do wykonania (np. przecięcie jakiejś ścieżki na płycie czy dolutowanie jakiegoś przewodu). W razie potrzeby jestem gotowy zrezygnować z oświetlenia przedziału maszynowego i wykorzystać użyte do tego wyjście AUX5.

Każda podpowiedź będzie mile widziana. :)
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.794 62 3
Przepraszam, jeżeli o tym już było w tym wątku (lub gdzie indziej), ale nie mam siły przejrzeć 63 stron tego wątku, nie mówiąc o całym forum. Mam pytanie dotyczące oświetlenia w modelu SU46 Piko. Otóż model ma oświetlone kabiny maszynisty, ale działają one wyłącznie przy włączonych światłach zewnętrznych (F0), a w dodatku są zależne od kierunku jazdy. Według opisu w instrukcji, do włączenia tego wykorzystane jest jedno wyjście funkcyjne AUX3. I tu pytanie: czy da się to w miarę łatwo przerobić tak, by 1) oświetlenie kabin dało się włączyć bez świateł głównych i 2) by było ono niezależne od kierunku jazdy i dało się je zawsze (niezależnie od stanu świateł głównych i kierunku jazdy) włączyć w jednej, lub w drugiej kabinie, albo nawet w obu jednocześnie. Zdaję sobie sprawę, że do tego konieczne będą zmiany w obwodach płyty głównej modelu i pewnie wykorzystanie jeszcze jednego wyjścia funkcyjnego, ale może te zmiany nie są bardzo trudne do wykonania (np. przecięcie jakiejś ścieżki na płycie czy dolutowanie jakiegoś przewodu). W razie potrzeby jestem gotowy zrezygnować z oświetlenia przedziału maszynowego i wykorzystać użyte do tego wyjście AUX5.

Każda podpowiedź będzie mile widziana. :)
Jest to zrobienia. I ja tak sobie to właśnie zrobiłem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.141 583 30
Jest to zrobienia. I ja tak sobie to właśnie zrobiłem.
A zdradzi kolega @Elvis więcej szczegółów? ;) Powtórzę, że myślę o prostej przeróbce, a nie o wymianie całej płyty głównej. To, że można wymienić całą elektronikę i zrobić co się chce, to oczywiste, ale mnie chodzi o drobną poprawkę. Ja np. za poradą jednego z kolegów z forum przerobiłem obwody w ET22 Piko tak, żeby sygnał manewrowy (Tb 1) zmieniał się zależnie od kierunku jazdy (w fabrycznej wersji światła świecą się zawsze z jednej strony, niezależnie od kierunku jazdy). Do tego wystarczyło przerwać dwie ścieżki na płytce i przylutować dwa przewody, wykorzystując AUX7, które w oryginale zasilają górne reflektory. Jeżeli w podobny sposób można zrobić to, o czym myślę w SU46, to jestem w stanie sam to wykonać. Jeśli przeróbka jest poważniejsza, to musiałbym komuś zlecić. Dlatego bardzo jestem ciekaw, co trzeba w modelu SU46 zmienić, żeby uzyskać oczekiwany przeze mnie efekt.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.141 583 30
Dziękuję koledze @Elvis za szczegółowe informacje. Spróbuję się przymierzyć do takiej przeróbki, jeżeli będę miał kłopot z wylutowaniem i ponownym wlutowaniem rezystorów smd, poszukam kogoś, kto mi w tym pomoże. ;)
 

Podobne wątki