Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nie chciałem na razie grzebać w modelu z lutownicą.
Więc po łatwiźnie zmodyfikowałem światła w SU46-009 z fabrycznym dekoderem Piko 4.1Sound.
Nie dotyczy to dekodera 5.1 !
Zrobiłem to inaczej niż koledzy w wyżej podanych opisach. Dla mnie dogodniej.
Wykorzystałem klawisz F23, który to włączał i tak błędnie niepotrzebne niemieckie manewrowe.
Włączamy światła F0 (białe i czerwone zmienne kierunkowo), a klawiszem F23 wyłączamy czerwone.
Dodatkowo przyciemniłem światła w kabinie i w maszynowni, oraz dodałem płynność przełączania wszystkich świateł.
Z powodu ograniczeń płytki tylko tyle mogłem zrobić bez grzebania lutownicą.
Niestety z niewiadomego mi powodu, tracimy funkcję F5 (przyciemnienie długie/krótkie), które to i tak błędnie przyciemniało również kabinę, więc to mała strata w porównaniu z korzyściami.
Błędy w płytce Piko, mapowaniu i opisie, a co za tym idzie w rozgryzieniu tego nie pozwoliły mi na więcej.
Nie mogłem sobie z tym ostatnim poradzić.
Wpisujcie wszystkie CV zgodnie z podaną kolejnością, bo tam gdzie trzeba, to należy je poprzedzić CV programowania blokowego CV31 i CV32.
PS.
Może nie wszystkie CV musiały być zmieniane, ale dla pewności zapisałem wszystkie, które wyskoczyły do zmiany.
Ale jaki właściwie efekt uzyskał kolega @melonowy dzięki tej modyfikacji? Czy chodzi o jakiś dodatkowy sygnał, którego wcześniej nie było? Prawdę mówiąc, nie bardzo zrozumiałem, jaki był cel tej modyfikacji.
Wydawało mi się, że dość dobrze wszystko opisałem.
Wyłączenie czerwonych klawiszem F23, przyciemnienie za mocno świecących kabiny i maszynowni, oraz płynne załączanie i przełączanie wszystkich świateł. Innych dodatkowych nie, bo się chyba nie da bez ingerencji lutownicą.
Po prostu bez dodatkowych komplikacji, z wykorzystaniem "niepotrzebnego" klawisza F23 zrobiłem dla mnie wygodne wyłączanie czerwonych.
Cała płytka i mapowanie schematu w tym dekoderze dla tego modelu są po prostu fatalne i każda poprawa dla mnie jest warta zachodu.
Nie chciałem tego robić tak jak gdzieś wcześniej opisano, więc sam spróbowałem i zrobiłem inaczej.
Taka ciekawostka ode mnie.
Z uwagi na to że zrobiłem kilka konwersji tego egzemplarza, byłem bardzo ciekawy jak PIKO poradzi sobie z malowaniem lokomotywy SU46-037, i stwierdzić muszę, że jestem pozytywnie zaskoczony. Natomiast drobna uwaga - w miejscu zaznaczonym poniżej, we wszystkich dostępnych mi zdjęciach tej maszyny, było naniesione logo Związku Zawodowego Maszynistów 1919-1929.
Choć na modelu co prawda takie logo nie widnieje, bo możliwe że zostało doklejone w późniejszym czasie, to jednak szkoda że go nie nanieśli.
Napisy z nazwą i numerem lokomotywy powinny być chyba czerwone tak jak na zdjęciu powyżej. One były białe w momencie gdy drabinka pod drzwiami była z kolei pomalowana na czerwono. Mamy więc tutaj detale, które się nie zgadzają. Szkoda, że Piko dalej nie dba o takie szczegóły, bo przyczepić możemy się też do koloru lusterek, ale ogólnie model wygląda całkiem efektownie. Wiedzą w tej firmie jak sprzedać wiele razy ten sam model dzięki zmianie malowania
Natomiast drobna uwaga - w miejscu zaznaczonym poniżej, we wszystkich dostępnych mi zdjęciach tej maszyny, było naniesione logo Związku Zawodowego Maszynistów 1919-1929.
Choć na modelu co prawda takie logo nie widnieje, bo możliwe że zostało doklejone w późniejszym czasie, to jednak szkoda że go nie nanieśli. Zobacz załącznik 1142985
Napisy powinny być białe. Piko dobrze zrobiło ten element.
Czerwone były tylko boczne krawędzie tych napisów.
Kiedyś bardzo dociekałem w tym temacie, jak przygotowywałem dokumentację pod konwersję.
Taka ciekawostka ode mnie.
Natomiast drobna uwaga - w miejscu zaznaczonym poniżej, we wszystkich dostępnych mi zdjęciach tej maszyny, było naniesione logo Związku Zawodowego Maszynistów 1919-1929.
Choć na modelu co prawda takie logo nie widnieje, bo możliwe że zostało doklejone w późniejszym czasie, to jednak szkoda że go nie nanieśli. Zobacz załącznik 1142985
Napisy z nazwą i numerem lokomotywy powinny być chyba czerwone tak jak na zdjęciu powyżej. One były białe w momencie gdy drabinka pod drzwiami była z kolei pomalowana na czerwono. Mamy więc tutaj detale, które się nie zgadzają. Szkoda, że Piko dalej nie dba o takie szczegóły, bo przyczepić możemy się też do koloru lusterek, ale ogólnie model wygląda całkiem efektownie. Wiedzą w tej firmie jak sprzedać wiele razy ten sam model dzięki zmianie malowania
Być może to właśnie ja byłem osobą poszukującą zdjęć tego loga
Dzięki uprzejmości kilku osób, dotarłem do źródła oryginalnego loga, na podstawie którego udało mi się odtworzyć projekt.
Ale łatwe to nie było.
Być może to właśnie ja byłem osobą poszukującą zdjęć tego loga
Dzięki uprzejmości kilku osób, dotarłem do źródła oryginalnego loga, na podstawie którego udało mi się odtworzyć projekt.
Ale łatwe to nie było. Zobacz załącznik 1142992
No to jestem zaskoczony, świat modelarzy kolejowych w Polsce aż taki duży nie jest, a zdjęcia moich konwersji umieszczałem w sieci niejednokrotnie.
Gdyby przedstawiciel PIKO dobrze poszukał, to po nitce do kłębka trafiłby do mnie, a udostępniłbym projekt nieodpłatnie.
No szkoda.
No to jestem zaskoczony, świat modelarzy kolejowych w Polsce aż taki duży nie jest, a zdjęcia moich konwersji umieszczałem w sieci niejednokrotnie.
Gdyby przedstawiciel PIKO dobrze poszukał, to po nitce do kłębka trafiłby do mnie, a udostępniłbym projekt nieodpłatnie.
No szkoda.
No to jestem zaskoczony, świat modelarzy kolejowych w Polsce aż taki duży nie jest, a zdjęcia moich konwersji umieszczałem w sieci niejednokrotnie.
Gdyby przedstawiciel PIKO dobrze poszukał, to po nitce do kłębka trafiłby do mnie, a udostępniłbym projekt nieodpłatnie.
No szkoda.
To nie przedstawiciel PIKO szukał tylko ja i niestety zupełnie zapomniałem o konwersji Mateusza - wówczas sprawdziłbym czy takie logo jest na modelu, ale wśród wyszukiwanych zdjęć niestety nie pojawiło się zdjęcie Twojego egzemplarza .