• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.397 137 19
Kiedy można jej się spodziewać w sprzedaży? Uchylisz Remek rąbek tajemnicy? :)
Niestety nie wiem :( , a pytałem o to wczoraj i nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie :cry: . Z tego co wiem to modele są w innym kontenerze niż EN57, więc przed Świętami miniatury SU46-009 na pewno nie trafią do sklepów, a czy przed końcem roku - też ciężko powiedzieć. Jeżeli komuś bardzo zależy to jest wyjątkowa możliwość nabycia obecnie jedynego egzemplarza tego modelu w Polsce i to jeszcze przed Świętami.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.397 137 19
Niepokojącą tendencja. Trzecie wznowienie modelu z tym samym numerem:confused:
Dużo zależy od tego jak zamawiał rynek niemiecki. Jeśli pierwsza edycja sprzedała się głównie w Polsce, a następnie spłynęło do PIKO dużo zamówień z rynku niemieckiego, to PIKO wznowi produkcję z tym samym numerem. Wiadomo, że z naszego punktu widzenia atrakcyjniejszy byłby model z innym numerem, ale to też trzeba opracować, to jest czas, dodatkowa praca, dla firmy to są dodatkowe koszty, prawdopodobnie większe niż potencjalny zysk z wydania modelu z innym numerem - dotyczy to w głównej mierze polskiego rynku, nie niemieckiego, choć są oczywiście wyjątki. W przypadku polskiego taboru nie jest tak łatwo znaleźć drugi identyczny lub chociaż podobny egzemplarz, aby dało się go wznowić z innym numerem, ale nadal używając np. tych samych farb, więc czasem po prostu się go doprodukowuje, tak jak w przypadku SU46-012, a kolejną lokomotywę w nieco innym malowaniu, z innym numerem i przydziałem, ale w tym samym schemacie malowania, przygotowuje się z nowym numerem katalogowym, bo modele będą się między sobą różniły czymś więcej niż tylko wspomnianym numerem i przydziałem. To nie jest takie proste jak się wydaje. Łatwiej jest to zrobić np. z SU45 po naprawie w PESIE w 2006/2007/2008 roku i to widać, bo ukazały się już w sumie 4 modele: SU45-100 (96301), SU45-174 (96301-2), SU45-161 (96301-3) oraz SU45-118 (96301-4). Dla porównania pierwsza edycja modelu "Fiata", czyli SP45-204 (96300) była doprodukowywana dwa albo nawet trzy razy, za każdym z tym samym numerem i przydziałem, mimo iż istniały inne lokomotywy w tym schemacie malowania, ale zapewne różnic było więcej lub problem z ustaleniem danych, więc klepano bydgoską 204-kę przez kilka lat... a i tak teraz nie można jej normalnie kupić, choć na rynku wtórnym jest to na szczęście w ogóle możliwe.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Nie samym EN57 żyje kolekcjoner, ale każdym modelem pochodzącym z fabryki PIKO ;) ...

PIKO 52870 / 52871 - model lokomotywy spalinowej SU46-009 PKP Cargo | Zakład Taboru w Gdyni | PESA Bydgoszcz S.A. napr. rew. 06.09.2004

Zobacz załącznik 939292
Piękna jest. U mnie w krzakach na Tatarach stoi prawdziwa, na szczęście jak na razie nie pocięta na żyletki, SU46-014 - taka zielona jak ta.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
SU46-014 nie została pocięta, gdyż w 2020 roku została podjęta decyzja o zachowaniu jej jako eksponatu. SU46-009 została pocięta w Olsztynie w styczniu bieżącego roku.
Tak, czytałem o tym i dobrze by było, jakby ta decyzja nie została zmieniona. Jest kompletna i trochę dziwne, że nie doprowadzą jej do stanu używalności jako rezerwa strategiczna.
 

Podobne wątki