• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 111 11
@M-G . Twoj wpis nic nie wnosi do tego wątku. Po prostu piszesz w eter.

O modelach od PIKO jakie byśmy chcieli jest osobny wątek na tym forum. Ten jest bardziej nastawiony na dyskusję o planowanych bądź już wypuszczonych modelach SU46 przez PIKO
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30
Był już dwa modele SU46 z IV epoki w malowaniu fabrycznym, poza numerem prawie identyczne (39 i 50). Nie pamiętam, czy przydziały pokazane na modelach był pierwszymi tych konkretnych lokomotyw, ale na modelu SU46-039, która ma przydział lok. Poznań, nie ma daty ostatniej rewizji, co wskazuje na to, że jest to stan krótko po wyjściu z fabryki (modelu SU46-050 nie mam i nie wiem, jaki ma przydział i rewizję). W epoce IV innego malowania nie było, poza wprowadzeniem na sam koniec żółtych czół. W folderze nowości na 2022 jest zdjęcie lokomotywy z późniejszego okresu, już w zmienionym malowaniu, więc jeśli model rzeczywiście będzie w epoce IV, to tak wyglądać nie powinien.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
659 5 2
Czy ktoś może ma przybliżone informacje o planowanym modelu SU46 w epoce czwartej? Czy będzie to malowanie i przydzial po opuszczeniu fabryki czy w późniejszym okresie?
Według mnie w zapowiedziach jest błąd w oznaczeniu epoki. Ten schemat malowania jest charakterystyczny dla lat 2000, a w IV epoce chyba w ogóle nie występował (według mojej wiedzy). W opisie powinna być VI epoka.
Jak wspomniał Andrzej Harassek w IV było jedno malowanie.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
na modelu SU46-039, która ma przydział lok. Poznań, nie ma daty ostatniej rewizji, co wskazuje na to, że jest to stan krótko po wyjściu z fabryki
Tak.

modelu SU46-050 nie mam i nie wiem, jaki ma przydział i rewizję
Szczecin, również pierwszy przydział po wyjściu z fabryki, rok 1977.

Najwyraźniej pomyślana pod wagony ze szczecińskim przydziałem, wydane mniej więcej w tym samym czasie.


Według mnie w zapowiedziach jest błąd w oznaczeniu epoki
Również tak sądzę. Błędna epoka w katalogu to "specjalność" PIKO :p
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
To jeżeli będzie późniejsza epoka to miód leje się na me serce. Też mi się tak wydawało, że ta "soczysta" zieleń nie pasuje do IV epoki.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Ten schemat malowania jest charakterystyczny dla lat 2000, a w IV epoce chyba w ogóle nie występował (według mojej wiedzy). W opisie powinna być VI epoka.
Zgadza się dla lat 2000, ale tylko dla maszyn naprawianych rewizyjnie (obecnie poziom P4) w PESA Bydgoszcz. ZNTK do końca fukcjonowania czyli do 31.12.2004 stosowało fabryczny schemat.
Co do epoki IV, to nie zgadza się- schemat taki jak na zdjęciach w zapowiedziach, otrzymały maszyny prototypowe 001 i 002 (z mniejszymi żaluzjami sterowanymi hydrostatycznie), oraz egzemplarze 053 i 054. Wszystkie cztery maszyny miały jasnozielone ostoje. Tym nie mniej PIKO nie posiada najprawdopodobniej formy na żadną z nich. Bardzo możliwe że dobór zdjęcia jest niewłaściwy.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.784 179 15
Zgadza się dla lat 2000, ale tylko dla maszyn naprawianych rewizyjnie (obecnie poziom P4) w PESA Bydgoszcz. ZNTK do końca fukcjonowania czyli do 31.12.2004 stosowało fabryczny schemat.
Co do epoki IV, to nie zgadza się- schemat taki jak na zdjęciach w zapowiedziach, otrzymały maszyny prototypowe 001 i 002 (z mniejszymi żaluzjami sterowanymi hydrostatycznie), oraz egzemplarze 053 i 054. Wszystkie cztery maszyny miały jasnozielone ostoje. Tym nie mniej PIKO nie posiada najprawdopodobniej formy na żadną z nich. Bardzo możliwe że dobór zdjęcia jest niewłaściwy.

Nie ma formy na 053-54 i nie będzie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30
Bardzo możliwe że dobór zdjęcia jest niewłaściwy.
Jeżeli to faktycznie ma być IV epoka, to z całą pewnością zdjęcie jest niewłaściwe. Jeżeli jest błąd w opisie i będzie epoka V-VI, to wszystko jest możliwe, zdjęcie może być dobre, a może nie.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.011 121 1
Najprawdopodobniej na stronie internetowej piko-shop.de wkradł się błąd:niepewny: Model lokomotywy SU46 (52870/52871) w zielono-zielonym malowaniu w katalogu "Nowości 2022" jest opisany na epokę V. A co się ukaże, to dowiemy się tak naprawdę dopiero pod koniec listopada:p

SU46.png
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30
Model lokomotywy SU46 (52870/52871) w zielono-zielonym malowaniu w katalogu "Nowości 2022" jest opisany na epokę V. A co się ukarze
To musieli poprawić, bo ja mam ten katalog nowości jeszcze w wersji niemieckiej (ściągnięty nieco wcześniej) i tam jest epoka IV. A poza tym proponuję nikogo nie karać, a raczej poczekać na to, co się ukaże. ;)
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.748 37 1
to zdjęcie jest z czasów po roku 2002. Lokomotywy tej serii do roku 2002 miały dwukolorowe malowanie czyli jasny zielony u góry a ciemny zielony na dole. Schemat jasny - ciemny - jasny był zastosowany tylko zastosowany na dwóch pierwszych prototypowych lokomotywach SU46-001 i SU46-002. Następne egzemplarze, jak i później te dwie po rewizjach miały malowanie jasny - ciemny do 1988/89 kiedy to dodano żółte czoło. Po likwidacji żółtych czół w niektórych egzemplarzach zastosowano malowanie jak na prototypach.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.696 39 4
Chyba nie! Schemat malowania -tak ale kolory nie? Przecież one nie mają seledynu tylko jakiś jasny zielony. Tak jak pozostałe typy lokomotyw.
 

Podobne wątki