• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
73 2 0
Według mnie dach na SU46-012 powinien być szary, przez pewien czas byłem związany z tą serią zawodowo za czasów żółtych czół i nigdy na żadnej lokomotywie tej serii po naprawie w ZNTK Poznań nie widziałem dachu w innym kolorze niż szary. Jako ciekawostkę dodam że w lokomotywach po naprawie głównej chromowali poręczę wejściowe do kabin i pod szybami czołowymi w lokomotywach po rewizji były tylko malowane. W tamtych czasach ZNTK miał już problemy finansowe i naprawy były robione tanio i nie starannie
tym bardziej wątpię w srebrny dach na lokomotywie.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.354 171 19
Według mnie dach na SU46-012 powinien być szary, przez pewien czas byłem związany z tą serią zawodowo za czasów żółtych czół i nigdy na żadnej lokomotywie tej serii po naprawie w ZNTK Poznań nie widziałem dachu w innym kolorze niż szary. Jako ciekawostkę dodam że w lokomotywach po naprawie głównej chromowali poręczę wejściowe do kabin i pod szybami czołowymi w lokomotywach po rewizji były tylko malowane. W tamtych czasach ZNTK miał już problemy finansowe i naprawy były robione tanio i nie starannie
tym bardziej wątpię w srebrny dach na lokomotywie.
Albo jesteś pewien, albo wątpisz, bo to jakby trochę inna sytuacja. Jeśli wątpisz, to nie jesteś pewien.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
A koła toczne nie biorą udziału w odbiorze prądu?
Tak dokładnie jest - odbiór prądu jest tylko z kół napędowych. Do środkowej osi nie doprowadzono blaszek odbierających zasilanie. Jak wspomniałem wcześniej, po zamianie mimo kręcących się kół model stał w miejscu na skutek lekkiego podniesienia wózków, więc delikatnie podpiłowałem gniazda osi środkowej tak aby głębiej weszły i teraz śmiga bez problemu, jak również w żółwim tempie przejeżdża przez rozjazdy krzyżowe bez zacinania. I właśnie śmiga z 12-stoma wagonami na haku - skład podczas nawrotu jest "trzymany" przez dwa zakręty, ale idzie jak burza.
 
Ostatnio edytowane:

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.753 61 10
Drodzy koledzy, sprawdzaliście czy w waszych SU46 środkowe zestawy kołowe obracają się jak lokomotywa jest w ruchu? U mnie środkowe zestawy kołowe blokowały się i lokomotywa na wolnych obrotach zatrzymywała się na rozjazdach Roco 10°. Odbieraki prądu były zbyt mocno wygięte, co powodowało zbyt duże tarcie o obręcze kół i co za tym idzie ich blokowanie. Po zabiegu odgięcia odbieraków problem ustąpił i lokomotywa porusza się bez problemów, a zestawy kołowe obracają się bez oporu. Lokomotywa płynnie przejeżdża przez rozjazdy. Oczywiście koła z gumkami są na jednej osi.
Już tu o tym pisałem.
 

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 3 0
Pisałem już gdzieś, że moja suka nie chce po anglikach pomału jeździć, i to na wprost! Teraz wiem dlaczego.
Pozostaje chyba wymienić zestawy, albo dorobić odbieraki.

Wie ktoś jak jest w SU45 96309?
Nie chcę się denerwować na noc.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Pisałem już gdzieś, że moja suka nie chce po anglikach pomału jeździć, i to na wprost! Teraz wiem dlaczego.
Pozostaje chyba wymienić zestawy, albo dorobić odbieraki.

Wie ktoś jak jest w SU45 96309?
Nie chcę się denerwować na noc.
Zamień koła gumkowe na bezgumkowe i na początek nie zakładaj środkowych osi. Możesz kupić całe zestawy, albo zamienić pojedyncze koła tak jak ja to zrobiłem.
 

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 3 0
Zamówiłem zestawy kołowe bez gumek, jak to nie wypali, to będę kombinował z dorobieniem blaszek.
Jakby ktoś miał zestawy bez gumek z zębatkami do SU45 - chętnie kupię. Ona też nie ma odbieraków na środkowych osiach.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki