• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Warto sobie zadać troszkę trudu
http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/su460120.htm
żeby zobaczyć jak wyglądała 012 w drugiej połowie lat 90 wciąż jeszcze przed przeprowadzką z Olsztyna do Węglińca. Wygląd modelu odzwierciedla wygląd oryginału w pierwszej połowie lat 90.
Co do daty rewizji- ja to z modelarskiego punktu widzenia się wręcz cieszę że w oryginale ich nie było. Dzięki temu taka lokomotywa jest zarąbiście uniwersalna. Może stanąć na czele składu z 1989 jak i 2003 roku. A tak rewizja zawsze nam coś zawęża.

Doceniam post kolegi EU07-470, kurcze dopiero jak ktoś pewne rzeczy napisze to można je dostrzec :)
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
808 89 3
Mi nie pasują trzy rzeczy.
1. Lusterka, które planuję wymienić na czarne jak w 32.
2. Srebrny dach, który wg mnie powinien być szary.
3. Uważam, że jeżeli w "zabawkowych" modelach takich jak EP08-006 można było zrobić oznaczenia na blachach to tu dbając o takie szczegóły nie rozumiem dlaczego oznaczenia są "płaskie".
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
714 30 5
3. Uważam, że jeżeli w "zabawkowych" modelach takich jak EP08-006 można było zrobić oznaczenia na blachach to tu dbając o takie szczegóły nie rozumiem dlaczego oznaczenia są "płaskie".
Też dziwi mnie fakt, że w modelach EU07 i pochodnych oznaczenia PKP i numer zrobiono na blachach, a nowa forma, zrobiona z dużą pietą SU46 została tego pozbawiona. W Piko coś ulepszą, o czymś zapomną i tyle
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Słuchajcie - do kiedy jeździły z żółtymi czołami najpóźniej? Zastanawiam się na tą "12-stką", czy będzie mi pasowała do ogólnego miszmaszu V i VI epoki.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
O ile malowanie "żółtych czół" było potwierdzone aktem formalnym o tyle (o ile wiem) zaniechanie już nie. Kojarzy mi się końcówka lat 90-tych jako moment nieformalnego odchodzenia od tego malowania, ale można było je spotkać jeszcze dość długo.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
I była też najdłużej jeżdżącą przed jej przemalowaniem w barwy Cargo bodaj do 2008 roku. Spowodowane to było opuszczeniem ZNTK Poznań na wiosnę 2002 czyli w momencie znoszenia obowiązku malowania czół na żółto (pewnie jako ostatnia opuściła zakład remontowy w tym schemacie). Czyli po 1989 roku nie woziła się z zielonym czołem.
Natomiast masowo maszyny z zółtymi czołami spotykane były do 2003/2004 roku, po 2005 zaczeły robić się rarytasem (bo część maszyn odmalowywano także w trakcie mniejszych przeglądów), by ostatecznie zniknąć ze szlaków z zółtymi czołami tak SU45 jak i SU46 około 2008 roku. Oczywiście pomijam jednostkowe wybryki odmalowań celowo robionych na żółte czoło jak SU45-245, SU45-173 czy właśnie niedawno SU46-047
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
O ile malowanie "żółtych czół" było potwierdzone aktem formalnym o tyle (o ile wiem) zaniechanie już nie. Kojarzy mi się końcówka lat 90-tych jako moment nieformalnego odchodzenia od tego malowania, ale można było je spotkać jeszcze dość długo.
Nie jest to prawdą- wyszło na wiosnę 2002 roku oficjalne pismo, z ekspertyzą z której wynikało że prawidłowo oświetlone czoło pociągu jest dostatecznie dobrze widoczne i zatem znosi się konieczność malowania czół na żółto
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Nie jest to prawdą- wyszło na wiosnę 2002 roku oficjalne pismo, z ekspertyzą z której wynikało że prawidłowo oświetlone czoło pociągu jest dostatecznie dobrze widoczne i zatem znosi się konieczność malowania czół na żółto
A tu na złość odmalowali 047 :D:cool:
Zmiana numeru w modelu to duża filozofia?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
znosi się konieczność malowania czół na żółto
Zwracam tylko uwagę niektórych czytających na wyrażenie "znosi się konieczność" - nie oznacza to ani zakazu stosowania takiego malowania, ani nakazu przemalowania czół na zielono, czy na inny kolor. Piszę o tym, bo były takie głosy na forum, że nakazano, czy też była jakaś akcja przemalowania czół z żółtego z powrotem na zielono. Ja nic o takich działaniach nie wiem, a żółte czoła znikały przy okazji odnawiania malatury, przy czym zwykle stosowano już wtedy inne, bardziej "trawiaste" odcienie zieleni, niż te z lat 1960-90.
Wyobrażacie sobie malowanie Cargo + żółte czoło?
Wyobrażam sobie: granatowa (czy ciemnoniebieska) lokomotywa z żółtymi czołami mogłaby wyglądać całkiem dobrze.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Ponieważ często pojawia się powracające pytanie o żółte czoła to proszę:
-po wypadku mającym miejsce w czerwcu 1988 roku na Nadodrzance wprowadzono żółte czoła
-pismo wprowadzające wyszło we wrześniu 1988 roku
-jeszcze w pierwszej połowie 1989 roku można było spotkać lokomotywy z zielonymi czołami w ruchu. Akcja przymusowego domalowywania żółtych czół trwała około roku czasu zanim objęła wszystkie lokomotywy liniowe.

w międzyczasie wprowadzono obowiązek oświetlania czoła pociągu przez całą dobę (wie ktoś kiedy?)
W roku 2002 stwierdzono iż przy oświetlonym czole żółte czoło nie zmienia widoczności składu i zniesiono tak jak Andrzej Harrasek napisał obowiązek takiego malowania, bez nakazu jego zamalowywania.
Przez najbliższych kilka lat lokomotywy pomalowane w schemat z żółtym czołem pracowały na sieci aż do wyjeżdżenia tzw przebiegów międzynaprawczych chyba że w jednostce macierzystej odświeżono im malaturę wcześniej (np SU45-185, 224, 230, 074 czy SU46-033, 009). W przypadku niektórych serii z małymi przebiegami dobowymi trwało to nawet 10 lat (vide ST44-992 odstawiona do NG w 2012 roku).
Ponieważ pierwsze miesiące po zniesieniu obowiązku przyniosły bałagan w kolorystyce i stosowanych schematach podziału barw na pudłach lokomotyw, niedługo potem wyszło pismo z zaleceniami dotyczącymi sposobu malowania lokomotyw (szczególnie EU07) oraz podaniem obowiązujących kolorów RAL znanych jako te "trawiaste".
 

Podobne wątki