Zasadniczo w Ilostanie Pojazdów Trakcyjnych są dane z książek pokładowych pojazdów - rozmawiałem z kilkoma znanymi i szanowanymi osobami w środowisku miłośników kolei (nie mylić z "mikolami"), którzy mieli dostęp do tych książek i na ich podstawie dla wielu, jeśli nie większości pojazdów, te dane uzupełnili i nadal uzupełniają - niejednokrotnie całą historię pojazdu - od wyjazdu z fabryki, aż do skreślenia ze stanu i fizycznej likwidacji. To ludzie, którzy chodzili m.in. do archiwów spółek kolejowych i do tych danych specjalnie docierali, na potrzeby prowadzenia IPT.
Jeśli chodzi o zmiany przydziału, to trzeba rozróżnić dwie kwestie - pierwsza, to zwykła zmiana przydziału, która mogła mieć miejsce w dowolnym momencie. Nie musiała się ona wiązać z natychmiastową zmianą oznaczenia na pojeździe. Mogła być też długa delegacja, która następnie zamieniała się w zmianę przydziału, aby nie ciągnąć tej delegacji w nieskończoność.
Druga kwestia to formalna zmiana przydziału związana z reorganizacją struktur na kolei, czyli na przykład formalną likwidacją mniejszych jednostek i włączenie ich taboru na stan nowej większej jednostki - tak było m.in. w 1999 roku, kiedy zmieniono podział na Zakłady Taboru. Przykład - EU07, która była na stanie MZ Toruń, a od 01.09.1999 roku znalazła się formalnie na stanie Zakładu Taboru w Bydgoszczy, mimo iż nadal stacjonowała w lokomotywowni na Kluczykach w Toruniu.