• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 6 0
Po pierwsze to nie lokomotywa spalinowo-elektryczna tylko spalinowa o przekładni elektrycznej. Obroty powinny wzrastać wraz z pozycją nastawnika jazdy i takie pozostać przez cały czas. Na bieg jałowy powinny spadać jeżeli nastawnik damy na 0 czyli jazdę z wybiegu. Tak samo jak to ma miejsce na SM/SU42.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Po pierwsze to nie lokomotywa spalinowo-elektryczna tylko spalinowa o przekładni elektrycznej. Obroty powinny wzrastać wraz z pozycją nastawnika jazdy i takie pozostać przez cały czas. Na bieg jałowy powinny spadać jeżeli nastawnik damy na 0 czyli jazdę z wybiegu. Tak samo jak to ma miejsce na SM/SU42.
Nie chce rozpędzać zbędnej dyskusji, ale w najnowszej nomenklaturze takie lokomotywy można śmiało nazwać też hybrydowymi z napędem hybrydowym szeregowym. ;)
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 6 0
Nie chce rozpędzać zbędnej dyskusji, ale w najnowszej nomenklaturze takie lokomotywy można śmiało nazwać też hybrydowymi z napędem hybrydowym szeregowym. ;)
Nomenklatura samochodowa nie nadaje się do lokomotyw bo te definicje nie pasują w 100% do starych konstrukcji lokomotyw.


Ma lokomotywie SM42 obroty wzrastają bodaj od 5 albo 6 pozycji. Podejrzewam, że na SM31 jest tak samo.
Do 4 pozycji SM42 pracuje na biegu jałowym, od 5 do 11 równomiernie na każdej pozycji się zwiększają aż do wartości maksymalnej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.150 503 30
takie lokomotywy można śmiało nazwać też hybrydowymi z napędem hybrydowym szeregowym
Moim zdaniem nie można, ponieważ istotą napędu hybrydowego w samochodach jest to, że w różnych sytuacjach ruchowych samochód może być napędzany albo przez silnik spalinowy (bezpośrednio lub przy napędzie hybrydowym szeregowym za pośrednictwem prądnicy i silnika elektrycznego), albo wyłącznie przez silnik elektryczny, zasilany tylko z akumulatorów, albo (w zwykłych hybrydach) jednocześnie przez silnik spalinowy i silnik elektryczny. W klasycznych lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną (które można nazwać lokomotywami spalinowo-elektrycznym, podobnie jak lokomotywy spalinowo-hydrauliczne) zawsze silnik spalinowy napędza prądnicę, zasilającą elektryczne silniki trakcyjne - nie ma możliwości jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Moim zdaniem nie można, ponieważ istotą napędu hybrydowego w samochodach jest to, że w różnych sytuacjach ruchowych samochód może być napędzany albo przez silnik spalinowy (bezpośrednio lub przy napędzie hybrydowym szeregowym za pośrednictwem prądnicy i silnika elektrycznego), albo wyłącznie przez silnik elektryczny, zasilany tylko z akumulatorów, albo (w zwykłych hybrydach) jednocześnie przez silnik spalinowy i silnik elektryczny. W klasycznych lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną (które można nazwać lokomotywami spalinowo-elektrycznym, podobnie jak lokomotywy spalinowo-hydrauliczne) zawsze silnik spalinowy napędza prądnicę, zasilającą elektryczne silniki trakcyjne - nie ma możliwości jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym.
Wiedziałem... nie bedę ciągnąl tematu.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.568 120 86
"Napęd hybrydowy szeregowyJest to konstrukcja, w której silnik spalinowy nie jest mechanicznie połączony z kołami pojazdu. Stanowi on zaledwie napęd generatora produkującego energię zasilającego silnik elektryczny. Układ wykorzystuje nadmiar energii i gromadzi go akumulatorach."

Trzeba nie "smarkać" tylko podać argument/y, napisać skąd, dlaczego tak, itp.
 

JanuszJ

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
T M M
Reakcje
230 7 0
Przy montażu głośnika, należy bardzo uważać na gniazdo z taśmą. Wg instrukcji, aby zamontować głośnik należy odblokować gniazdo ( szara końcówka ). Jednak to nie gwarantuje,że taśma wyjdzie bez problemu, Mi się udało wyrwać gniazdo razem z taśmą. Na szczęście udało się też gniazdo przylutować :) Głośnik można jednak też zamontować bez wyciągania taśmy.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 30 5
Jak jest taka możliwość to tak, tylko po co jak są przygotowane miejsca do wlutowania głośnika na płytce.
Nie jestem pewny na 100%, ale coś mi w głowie świta, że dekodery Piko nie mają możliwości podpięcia głośnika, poza tym, głośnik można zamontować na stałe do lokomotywy, a dekoder można przekładać do innej tego samego typu, której zamierza się używać. Można to zrobić również z głośnikiem, ale wówczas trzeba go włożyć w dedykowane miejsce. A to dodatkowa robota. Także pomysł, żeby były miejsca na płytce nie jest zły, a jeszcze lepszy, żeby każda lokomotywa miała fabryczny głośnik, jak np. EU07 Schlesienmodelle. Wówczas montaż dekodera ogranicza się na zamianę zaślepki w dekoder.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.116 87 0
No zgadza się - szczytem było, jak jeden kolega przysyłał mi loki, żebym mu włożył dekoder w gniazdo. Wkładałem, dlaczego nie pomóc.

Ale jak ktoś nie ma umiejętności, by przylutować do przeznaczonych do tego padów na płytce, to bezpośrednio do dekodera też raczej nie przylutuje :D
 
Reakcje
2 0 0
Cześć, mam pytanie o SM31-012. Z jakimi wagonami mogła prowadzić prace manewrowe ? Może ktoś coś wie na temat prowadzenia przez nią składów towarowych ? Ktoś trafił na coś w internecie lub widział tą lokomotywe podczas pracy i może podzielić się wspomnieniami ?
 

Piechu

Aktywny użytkownik
Reakcje
150 0 0
Raczej będzie z takimi informacjami ciężko. Sam poszukiwałem zdjęć tej lokomotywy i informacji na temat MD Bytom gdy stacjonowały tam SM31, w tym ta wydana przez PIKO i do dziś nic nie znalazłem. Trzeba po prostu przyjąć, iż wykonywała manewry w obrębie samej stacji Bytom oraz w okolicznych stacjach i zakładach. Co do składów, to też chyba trzeba przyjąć jakie wagony w tej epoce kursowały i takie zrobić odzwierciedlenie w świecie H0.
 
Reakcje
2 0 0
Czyli taki jednorożec :) każdy mówi o 012 ale nikt jej nie widział. Na razie mam pomysł zrobić zestaw z chłodni i gags-ów. Kusi mnie zrobienie wahadła z samych chłodni. Świetnie mogło by to wyglądać (zestawienie oliwki i białego) ale chyba to już bedzie przegięcie, nie te lata a tym bardziej region.
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.237 30 1
Jeżeli lokomotywa z Bytomia (012) to domniemam, że praca manewrowa polegała na formowaniu składów z węglem a więc
"węglarek". Lokomotywy też pracowały na górkach rozrządowych - tak było np. w Lesznie. Oczywistym jest też ,iż lokomotywy te ciągały składy towarowe na liniach lokalnych. W takim składzie występowały już wagony różnego typu.
 

Podobne wątki