• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.565 63 2
Z lokomotyw z dekoderem dźwiękowym firmowanym przez Piko mam tylko 216 DB którą niedawno kupiłem i jeśli zastosowano podobny schemat mapowania funkcji to osygnalizowanie czoła pociągu Pc1 (bez Pc5) może być pod F11 lub innym z podobnego zakresu. Samo Pc5 jest u mnie pod F12. Ale to inna lokomotywa i nie wszystko musi tak samo funkcjonować.
Mnie za to w mojej SM31 108 z dekoderem jazdy ESU irytuje zmiana osyggnalizowania manewrowego Tb1 w zależności od kierunku jazdy. To jest dobre do lokomotyw dwukabinowych. Ale w lokomotywach jednokabinowych nie stosuje się zmiany osygnalizowania w czasie manewrów bo maszynista nie zmienia stanowiska przy zmianie kierunku jazdy. Jest to możliwe w 6Dg ale nie w SM31 i SM42 gdzie jest tylko z jednej strony zawór główny hamulca zespolonego. Teraz się zastanawiam gdzie można ustawić że sygnały Tb1 będą zawsze z prawej strony lokomotywy.
Co do piszczącego dźwięku trudno mi się odnieść co to jest bo nie słyszałem tego w modelu na żywo. Natomiast ja przepracowałem wiele lat na tej serii lokomotyw I mam podejrzenia że jest to cichy szum turbosprężarki na wolnych obrotach jaki cały czas towarzyszy pracy silnika na biegu jałowym. Natomiast nie wiem jak te dźwięki zostały nagrane i spreparowane do pakietu firmy Piko.
 

Marek D

Nowy użytkownik
Reakcje
17 0 0
Co do piszczącego dźwięku trudno mi się odnieść co to jest bo nie słyszałem tego w modelu na żywo. Natomiast ja przepracowałem wiele lat na tej serii lokomotyw I mam podejrzenia że jest to cichy szum turbosprężarki na wolnych obrotach jaki cały czas towarzyszy pracy silnika na biegu jałowym
Na biegu jałowym to czasami tego w ogóle nie słychać. To taki pogłos w tle który mnie irytuje, może komuś to nie przeszkadza bo nie jest głośny i pierwszoplanowy ale mnie świdruje w głowie i po pewnym czasie wyłączam dźwięk bo mam dość.
Kompresor mam pod F21tylko nie wiem jak włączyć tą funkcję w MultiMaus, do F19 to spoko a potem to nie wiem jak. Wcześniej miałem starą wersje sterowania Roco, teraz mam z21 no i jest to mój pierwszy dekoder dźwiękowy.
 
Ostatnio edytowane:

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.729 60 9
Jeżeli chodzi o same światła białe z automatyczną zmianą kierunku to do zmiany jest więcej CV.
Ja mam u siebie same białe pod F10 - Lokomotywa ciągnie.

(CV31=17 i CV32=0) CV378=10 - to jest mój klawisz F10
(CV31=17 i CV32=0) CV379=127
(CV31=17 i CV32=0) CV380=127

(CV31=17 i CV32=0) CV381=65
(CV31=17 i CV32=0) CV382=0
(CV31=17 i CV32=0) CV383=0
(CV31=17 i CV32=0) CV384=0

(CV31=17 i CV32=0) CV377=20

(CV31=17 i CV32=0) CV386=10 - to jest mój klawisz F10
(CV31=17 i CV32=0) CV387=127
(CV31=17 i CV32=0) CV388=127

(CV31=17 i CV32=0) CV389=66
(CV31=17 i CV32=0) CV390=0
(CV31=17 i CV32=0) CV391=0
(CV31=17 i CV32=0) CV392=0

(CV31=17 i CV32=0) CV385=24

Jeżeli chodzi o same światła czerwone z automatyczną zmianą kierunku to do zmiany jest więcej CV.
Ja mam u siebie same czerwone pod F11 - Lokomotywa pcha.

(CV31=17 i CV32=0) CV394=11 - to jest mój klawisz F11
(CV31=17 i CV32=0) CV395=127
(CV31=17 i CV32=0) CV396=127

(CV31=17 i CV32=0) CV397=8
(CV31=17 i CV32=0) CV398=0
(CV31=17 i CV32=0) CV399=0
(CV31=17 i CV32=0) CV400=0

(CV31=17 i CV32=0) CV393=24

(CV31=17 i CV32=0) CV402=11 - to jest mój klawisz F11
(CV31=17 i CV32=0) CV403=127
(CV31=17 i CV32=0) CV404=127

(CV31=17 i CV32=0) CV405=4
(CV31=17 i CV32=0) CV406=0
(CV31=17 i CV32=0) CV407=0
(CV31=17 i CV32=0) CV408=0

(CV31=17 i CV32=0) CV401=20
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
0 0 0
Miałbym pytanie . Mam SM31 Piko i dekoder ESU oraz ESU Lokprogrammer . W jaki sposób zamapować wyjścia funkcyjne by uzyskać tylko oświetlenie podstawowe tzn, wszystkie białe z przodu i wszystkie czerwone z tyłu zależne od kierunku jazdy?
 

Podobne wątki