• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
Pierwsze przydziały lokomotyw SM31 na PKP były następujące:
- Śląska DOKP: 103
- Południowa DOKP: 19
- Centralna DOKP: 14
- Pomorska DOKP: 12
- Zachodnia DOKP: 10
- Dolnośląska DOKP: 9
Do końca epoki IVc tylko 1 lokomotywa zmieniła Dyrekcję (Centralna -> Śląska).
 

Piechu

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 0 0
We Wschodniej DOKP nie było SM31, ale po sąsiedzku w ówczesnej Centralnej DOKP już tak (Tłuszcz). Poza manewrami jak najbardziej prowadziły pociągi. Przeważnie były to tzw. "zdawki"
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
Od 30 października ubiegłego roku nikt więcej nie ma do powiedzenia?
W takim razie mam pytanie.
Czy ktoś może już wie jakie będą numery i przydziały SM31 z IV i V epoki?
Tak w ogóle to myślę że dobrze by było aby takie informacje były już umieszczane w katalogu.
 

Kamil97

Aktywny użytkownik
Reakcje
212 0 0
Od 30 października ubiegłego roku nikt więcej nie ma do powiedzenia?
W takim razie mam pytanie.
Czy ktoś może już wie jakie będą numery i przydziały SM31 z IV i V epoki?
Tak w ogóle to myślę że dobrze by było aby takie informacje były już umieszczane w katalogu.
Wstępnie:
-oliwkowa SM31-080 Wrocław
-zielona SM31-108 Szczecin
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
897 34 1
Kurcze, w kolorze oliwki to nawet ta Trumna jest do przełknięcia... Jak nie ogarnę czemu na moim torcie SU46 zaczęła stawać na rozjazdach, to może czekać jak wymaina na SM31 :-/
Nic tu nie jest much have - poza płynną powolną, majestatyczną jazdą... :-D
 
Reakcje
56 5 0
Jak nie ogarnę czemu na moim torcie SU46 zaczęła stawać na rozjazdach.
W miniaturach produkcji PIKO:

- HCP 303D PKP SU46,
- Ługańsk M62 PKP ST44,

występuje problem z geometrią panewek, na których osadzone są środkowe osie kół tocznych w wózkach.
Te osie kół tocznych podpierają wózki w taki sposób, że jedna z osi kół napędowych traci kontakt z szynami.
Rozwiązanie tego problemu polega na zeszlifowaniu panewek środkowych osi tocznych na tyle głęboko aby
koła środkowych osi nie powodowały utraty przyczepności kół napędowych na nierównościach torowiska.
Przed szlifowaniem należy zabezpieczyć przekładnie np kawałkiem chusteczki higienicznej przed opiłkami.
Panewki po szlifowaniu oczyścić i nasmarować kroplą ok 1 - 1,5 mm średnicy smaru np. silikonowego z PTFE.
Ja szlifowałem papierem ściernym 400 owiniętym na pręcie 2 mm średnicy.
Im większy granulat tym więcej materiału szlifuje na jedno pociągnięcie.

W załączniku rysunki przedstawiające ten problem i rozwiązanie.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.998 33 0
Czyli patent BRAWY z BR 232 - łamane wózki między 2 a 3 osią wózka był dobry ;)

Moje Suka nie ma problemu z prądem... mam jednak wrażenie że czasem ma dziwne objawy jakby nadganiania prędkości jadąc z wagonami. Nie wiem czego to przyczyna. Mam wrażenie że kompensacja obciążeń przez dekoder nie daje sobie rady.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
897 34 1
OK, postaram się nie robić za dużo Off-topu w wątku innego modelu...
@ffox na mojej SU gumki są po obu stronach jak na zdjęciu:
SU46-gumki.jpg

Może ja już dzisiaj niedomagam umysłowo, ale chyba wewnątrz (czyli od środka modelu) są obecnie - tak jak miałeś na myśli.
@1986Andy dziękuję za schemat - to na pewno do ogarnięcia. Przejezdne torowisko przy małych prędkościach to jednak mega czelencz.

PS. A gdyby moderator ten off-top przesunął do odpowiedniego wątku - byłbym wdzięczny.
 
Reakcje
56 5 0
na mojej SU gumki są po obu stronach jak na zdjęciu.
Zestawy kołowe z gumkami przyczepnościowymi fabryczne są tak jak na zdjęciu void-tech czyli w środku.
Prawdopodobnie jest to podyktowane faktem, że w takim zestawie tylko jedno koło odbiera na 100% prąd z szyn,
w związku z powyższym lepiej jest dać je w środku niż na zewnątrz celem poprawy stabilności odbioru prądu.
 

Podobne wątki