• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.959 67 3
Obawiam się że wspomniany fragment został przytoczony z dużo starszych wtedy jeszcze Przepisów Sygnalizacji... E1. Obecnie już nieaktualnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.735 565 30
Obawiam się że wspomniany fragment został przytoczony z dużo starszych wtedy jeszcze Przepisów Sygnalizacji... E1.
Mylisz się Jacku, to nie jest cytat z żadnych przepisów.
Czyli dość swobodna interpretacja w zasadzie nawet nie wiadomo, jakiego konkretnie przepisu czy instrukcji. Zwróćcie uwagę na użyty język:
Światło białe z przodu i z tyłu pojazdu - tak się nie formułuje przepisów. Co to znaczy "światło białe"? Ile, jedno, dwa, więcej? We wszystkich wcześniejszych instrukcjach i przepisach E 1 zawsze była mowa o jednym świetle (dawniej o jednej latarni ze światłem białym). Również stwierdzenie: "dotyczy pojazdu prowadzonego w jeździe manewrowej" jest bardzo niefachowe. Nigdzie też w żadnych przepisach nie było i nie ma mowy o tym, że jakiegokolwiek sygnału świetlnego można nie stosować w warunkach dobrej widoczności. Zawsze jest mowa o sygnale dziennym i nocnym. W przeciwieństwie do tego, dawniej, kiedy w dzień nie stosowano świateł (zarówno jako Pc 1, jak i Tb 1), zawsze była uwaga, że w razie ograniczonej widoczności należy stosować sygnał nocny.

Wszystko to tylko jeszcze raz potwierdza, że do informacji podawanych na rozmaitych stronach należy podchodzić bardzo nieufnie, zwłaszcza, gdy dotyczą one oficjalnych dokumentów, jak instrukcje czy przepisy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.959 67 3
Tutaj Andrzej ma jak najbardziej rację. Ja zasugerowałem się bardziej sposobem stosowania sygnału Tb1 i czasem kiedy w porze dziennej nie był wymagany przy dobrej widoczności. Natomiast nie zwróciłem uwagi na mało fachowe sformułowania zawarte w opisie.
 

Marek D

Aktywny użytkownik
Reakcje
110 0 0
Najnowszy model to będzie SM31-023 MD Gliwice, jest piękna :)
Ciekawi mnie data rewizji. Oby nie było tak jak z tą oliwkową niby epoka IV (tak jest na opakowaniu) a tak naprawdę to Va (rewizja 1989r.). Gdyby SM31-023 była faktycznie w stanie fabrycznym to byłaby to epoka IVb. Była w MD Gliwice w latach 1977-1991. Z jaką datą rewizji się ukaże to można zgadywać.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.334 58 1
Ciekawi mnie data rewizji. Oby nie było tak jak z tą oliwkową niby epoka IV (tak jest na opakowaniu) a tak naprawdę to Va (rewizja 1989r.). Gdyby SM31-023 była faktycznie w stanie fabrycznym to byłaby to epoka IVb. Była w MD Gliwice w latach 1977-1991. Z jaką datą rewizji się ukaże to można zgadywać.
Ja "zgaduję", że nie będzie żadnej daty rewizji, bo zwyczajnie model odzwierciedla stan przed jakąkolwiek rewizją (1977), co zresztą widać na zdjęciu. Pierwsza R1 będzie dopiero w 1988 roku.
 

Podobne wątki