• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Obawiam się że wspomniany fragment został przytoczony z dużo starszych wtedy jeszcze Przepisów Sygnalizacji... E1. Obecnie już nieaktualnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
Obawiam się że wspomniany fragment został przytoczony z dużo starszych wtedy jeszcze Przepisów Sygnalizacji... E1.
Mylisz się Jacku, to nie jest cytat z żadnych przepisów.
Czyli dość swobodna interpretacja w zasadzie nawet nie wiadomo, jakiego konkretnie przepisu czy instrukcji. Zwróćcie uwagę na użyty język:
Światło białe z przodu i z tyłu pojazdu - tak się nie formułuje przepisów. Co to znaczy "światło białe"? Ile, jedno, dwa, więcej? We wszystkich wcześniejszych instrukcjach i przepisach E 1 zawsze była mowa o jednym świetle (dawniej o jednej latarni ze światłem białym). Również stwierdzenie: "dotyczy pojazdu prowadzonego w jeździe manewrowej" jest bardzo niefachowe. Nigdzie też w żadnych przepisach nie było i nie ma mowy o tym, że jakiegokolwiek sygnału świetlnego można nie stosować w warunkach dobrej widoczności. Zawsze jest mowa o sygnale dziennym i nocnym. W przeciwieństwie do tego, dawniej, kiedy w dzień nie stosowano świateł (zarówno jako Pc 1, jak i Tb 1), zawsze była uwaga, że w razie ograniczonej widoczności należy stosować sygnał nocny.

Wszystko to tylko jeszcze raz potwierdza, że do informacji podawanych na rozmaitych stronach należy podchodzić bardzo nieufnie, zwłaszcza, gdy dotyczą one oficjalnych dokumentów, jak instrukcje czy przepisy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Tutaj Andrzej ma jak najbardziej rację. Ja zasugerowałem się bardziej sposobem stosowania sygnału Tb1 i czasem kiedy w porze dziennej nie był wymagany przy dobrej widoczności. Natomiast nie zwróciłem uwagi na mało fachowe sformułowania zawarte w opisie.
 

Podobne wątki