Obawiam się że wspomniany fragment został przytoczony z dużo starszych wtedy jeszcze Przepisów Sygnalizacji... E1.
Mylisz się Jacku, to nie jest cytat z żadnych przepisów.
Czyli dość swobodna interpretacja w zasadzie nawet nie wiadomo, jakiego konkretnie przepisu czy instrukcji. Zwróćcie uwagę na użyty język:
Światło białe z przodu i z tyłu pojazdu - tak się nie formułuje przepisów. Co to znaczy "ś
wiatło białe"? Ile, jedno, dwa, więcej? We wszystkich wcześniejszych instrukcjach i przepisach E 1
zawsze była mowa o
jednym świetle (dawniej o jednej latarni ze światłem białym). Również stwierdzenie:
"dotyczy pojazdu prowadzonego w jeździe manewrowej" jest bardzo niefachowe. Nigdzie też w żadnych przepisach nie było i nie ma mowy o tym, że jakiegokolwiek sygnału świetlnego można nie stosować
w warunkach dobrej widoczności. Zawsze jest mowa o sygnale dziennym i nocnym. W przeciwieństwie do tego, dawniej, kiedy w dzień nie stosowano świateł (zarówno jako Pc 1, jak i Tb 1), zawsze była uwaga, że w razie ograniczonej widoczności należy stosować sygnał nocny.
Wszystko to tylko jeszcze raz potwierdza, że do informacji podawanych na rozmaitych stronach należy podchodzić bardzo nieufnie, zwłaszcza, gdy dotyczą one oficjalnych dokumentów, jak instrukcje czy przepisy.