Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Minął już rok od wypuszczenia pierwszej EU07 od Piko, a ja w dalszym ciągu nie mam części zapasowych do swojego egzemplarza.
W moim przypadku są to poręcze do EU07 PKP Cargo i stopień na czołownicy ET41 (bo jeden był nieprawidłowy).
Czy ktoś z Was zamawiał takie części i już je otrzymał?
Trochę porażka.
Minął już rok od wypuszczenia pierwszej EU07 od Piko, a ja w dalszym ciągu nie mam części zapasowych do swojego egzemplarza.
W moim przypadku są to poręcze do EU07 PKP Cargo i stopień na czołownicy ET41 (bo jeden był nieprawidłowy).
Czy ktoś z Was zamawiał takie części i już je otrzymał?
Trochę porażka.
Mam identyczną sytuację. Również reklamacja. Pisałem wielokrotnie do Pana Ryszarda z SMR i często moje pytania pozostawały bez odpowiedzi. Po kilku "przypominajkach" uzyskiwałem jakąś odpowiedź ale niestety nie wnosiła nic nowego do tematu. Pan Ryszard tłumaczył to tym, że został "ukarany" za sprzedaż modeli eu07 drugiego producenta (SM) i teraz ma "pod górkę". Pisał, że będzie próbował pozyskać te części w inny sposób ale jak kolega zauważył minął już rok i nie zanosi się na to aby w końcu się coś zmieniło na lepsze
Przyszedł czas na weekendowe dłubanie. Kilka zmian w malowaniu bazowym modelu EU07-314 jakie wykonałem. Według mnie, teraz lepiej wygląda... no, jeszcze lampy zostały.
Lokomotywa elektryczna, uniwersalna, typ 4E, EU07-169
Przewozy Regionalne
Oddział Wielkopolski
z siedzibą w Poznaniu
epoka VI
ZNTKiM w Gdańsku
Poz. utrzym. P5 08.11.2012
Kwiecień 2016 - PIKO 96373
Lokomotywa elektryczna, uniwersalna, typ 4E, EU07-161, PKP
DOKP Dolnośląska
Lok. Wrocław Gł.
epoka IVb
Napr. rew. 26.5.78
Witam
Numer katalogowy "zarezerwowany", ale z różnych względów przełożona na później.
Zostanie zaprezentowana w dalszej kolejności.
Trzeba również uwzględnić nowy projekt SP/AU45
Pozdrawiam
Witam
Numer katalogowy "zarezerwowany", ale z różnych względów przełożona na później.
Zostanie zaprezentowana w dalszej kolejności.
Trzeba również uwzględnić nowy projekt SP/AU45
Pozdrawiam
Mam prośbę - zapewne nie tylko ja.
Jeśli będzie Pan gotowy z bliższym omówieniem projektu SP45/SU45, prosiłbym o założenie nowego wątku dedykowanego właśnie dla tej lokomotywy.
Myślę, że będzie Pan najbardziej odpowiednią osobą, do rozpoczęcia dyskusji nt. SP45/SU45 od Piko.
Mam prośbę - zapewne nie tylko ja.
Jeśli będzie Pan gotowy z bliższym omówieniem projektu SP45/SU45, prosiłbym o założenie nowego wątku dedykowanego właśnie dla tej lokomotywy.
Myślę, że będzie Pan najbardziej odpowiednią osobą, do rozpoczęcia dyskusji nt. SP45/SU45 od Piko.
Witam
Nasza firma jest tylko "sprzedawcą" tych modeli.
Bez zgody pomysłodawców jak i osób podejmujących decyzje w kwestii kolejności modeli nie mogę udzielić takich informacji.
Postaram się w ciągu tego tygodnia uzyskać odpowiednie informacje i je Państwu przedstawić.
Pozdrawiam.
Taka mała ciekawostka... Kilka tygodni temu jadąc przez Głogów widziałem czekoladową siódemkę PR podłączoną do węglarek (byłem trzeźwy). Niestety nie byłem na to zupełnie przygotowany i nie odczytałem żadnych oznaczeń (węglarki, z tego co kojarzę, od jakiegoś prywatnego przewoźnika). Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Ktoś mógłby stworzyć dość nietypowy skład..
Owszem , lokomotywa będzie miała naniesione na ściany boczne logo spółki ją wynajmującej i duży napis "Przewozy Regionalne". Nie od razu bowiem nosiła je na sobie.
No cóż , generalnie to wagony w oznaczeniach spółki Przewozy Regionalne z tego samego okresu eksploatacji co lokomotywa, czyli mniej więcej po kwietniu 2013 roku, bo pomiędzy 3 kwietnia, a 3 maja 2013 roku (dokładna data nie jest mi znana) EU07-169 dostała właśnie logo i napis Przewozy Regionalne. Wcześniej, czyli od 15 listopada 2012 roku (data przekazania lokomotywy wynajmującemu przewoźnikowi), jeździła bez nich. Jeżeli więc szukamy wagonów, które spełniają kryterium: eksploatacja od maja 2013 roku - to warunek ten na pewno nie spełniają póki co trzy modele:
"Bohun" - niestety zimą 2013 roku uległ kolizji z jakimś pojazdem drogowym i tym sposobem w kwietniu 2013 roku (a więc wtedy kiedy EU07-169 jeszcze nie miał logo i napisu Przewozów Regionalnych) wyglądał tak:
- źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=9441
- autor: m0ke
- opis: "27.04.2013 || Leszno || Wagon 50 51 26-08 150-2 B16mnopux, st. mac. Poznań, odstawiony na terenie stacji Leszno"
"Bonanzy" - przedstawiają wygląd pierwowzorów po rewizji w 2009 roku... następną więc najpóźniej mogły odbyć w 2012 roku. Tak się jednak nie stało, bo wagon 50 51 21-18 159-3 miał dopuszczenie do ruchu obowiązujące do 30 kwietnia 2011 roku, zaś drugi o nr 50 51 21-18 355-0 mógł jeździć do 29 maja 2011 roku. Także pomijając już nawet brak logo i napisu "Przewozy Regionalne", to wagony po prostu w takim wyglądzie nie miały prawa spotkać się z EU07-169 pomalowaną na brązowo, a nie mówiąc już nawet o tym aby miała na sobie logo i napis wynajmującej ją spółki Przewozy Regionalne.
Tak zaś wyglądał pierwowzór modelu PIKO 96642 (50 51 21-18 159-3):
W prawdzie wyżej wymienione modele swoim wykonaniem nie będą w 100% odpowiadać wyglądowi ich pierwowzorów z interesującego nas okresu eksploatacji EU07-169, bowiem mniej więcej od końca 2012 roku niemalże wszystkie wagony sukcesywnie były przenoszone do stacji Leszno (zmieniał się przydział) - otrzymywały naklejki z napisem: "Stacja LESZNO", czasem poprzedzonym także herbem Leszna. Owe wagony piętrowe też takie naklejki dostały, także do pełni szczęścia trzeba by przebić przydziały z Poznania na Leszno.
Już nie długo dołączy do nich model "Bonanzy" - PIKO 96647 (PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 Stacja POZNAŃ):
Dodatkowo fotografia pierwowzoru wykonana 3 dni po naprawie rewizyjnej :
- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10717&mode=search
- autor: SU46-024
- opis: "Poznań Główny | Wagon 50 51 84-18 007-1 B9pv, czyli bonanza z jednym z przedziałów przystosowanym do przewozu rowerów, sfotografowana tuż po powrocie z naprawy okresowej na terenie bocznicy PR "umywalnia" na stacji Poznań Główny. [16.07.2013.]"
A jednak coś z nimi było. Ja mam te Rzeszowskie jak się nie mylę i przed zakupem ktoś mi pisał, że te są właśnie poprawione itp. To w końcu mam rozumieć, że wcześniejsze wagony nie są zbyt dobrej jakości, bo już całkiem głupi jestem. Może i dobrej, ale bez tych dodatków o których mowa.
[DOUBLEPOST=1449668781][/DOUBLEPOST]http://www.swiatmodeli.com/wagon-pietrowy-pr-97034-p-4513.html czy to to?
Najprościej i pokrótce, wszystkie oprócz tych w zestawach startowych m.in. z fikcyjną SU29 (z numerami 082 i 092 - brak wnętrza i dodatkowych elementów na wózkach - prądnice, zbiorniki powietrzne, brak namalowanych ramek w oknach, uszczelek i klamek w drzwiach, oraz klap inspekcyjnych na bokach wagonu), oraz tych jasno niebieskich z żółtymi drzwiami (tutaj wnętrza są, ale są też powyższe uproszczenia); natomiast jedne z nowszych z napisem Przewozy Regionalne, wszystko jak w najbogatszej wersji Classic, ramki i klamki malowane, klapy, uszczelki, ale brak prądnic i zbiorników.
Rzeszowskie i Czeremchowskie są pełną wersją ze wszystkimi dodatkami, tak jak pierwsze toruńskie wypusty z poczatku produkcji z numerami 086, 090, 003 i 038 są idealne, posiadają wnętrza ramki i uszczelki okien, klapy inspekcyjne i wyposażenie wózków w prądnice i zbiorniki.
Po udanym debiucie i latach produkcji modeli wagonów Bdhpun i Bdhpumn oraz wprowadzeniu kilku numerów taborowych (właśnie 086 i 090 orz późniejszch 003 i 038)pod tym samym numerem katalogowym, przez pewien czas PIKO nie produkowało już tych wagonów. Dopiero jakiś czas później (po latach) wznowiło produkcję tych piętrusów ale niestety w uboższej wersji Hobby, innym malowaniu (jasnoniebieskie z żółtymi drzwiami) i innymi numerami taborowymi i katalogowymi, ale z tych samych form, które jak najbardziej są prawidłowe.
Produkowano w ten sposób wagony odzwierciedlające oryginały eksploatowane w różnych krajach, nie tylko Polski (PKP), ale także m.in. Niemieckich DR i DB, Czeskich i Czechosłowackich CD i CSD.