• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.991 531 30
Czy oryginał faktycznie miał podwójny napis "Zakład Taboru w Krakowie": jeden czarny na białym tle i drugi pod spodem, biały bezpośrednio na zielonym? Jaki to miało sens?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
698 54 1
Naprawy okresowe były wykonywane, także siłami własnymi przez macierzyste Zakłady Taboru. Być może stąd opisana przez Kolegę sytuacja. Przydział lokomotywy, a pod spodem kto wykonał naprawę. Analogicznie jak w przypadku ZNTK, ZNLE, jest Zakład Taboru.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
698 54 1
Wygląda na to, że podwójny napis "Zakład Taboru w Krakowie" jest zgodny z rzeczywistością:

http://www.eu06.pl/elektryczne/eu06/EU06-10.jpg
Czyli jest dokładnie tak jak napisałem powyżej, a mianowicie przydział Zakład Taboru Kraków i pod spodem białymi na zielonym Zakład Taboru Kraków, jako wykonawca naprawy rewizyjnej i data jej ukończenia.
Podsumowując naprawa wykonana była siłami własnymi w macierzystym ZT.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Wracając do EU07-314 Piko...
Czytając na stronie SK-Model pod opisem modelu:
..."Zakład Taboru w Olsztynie"

Zaraz... jak to w Olsztynie? Gdzieś pamiętam była o tym mowa, że lokomotywa stacjonowała w tym okresie w Gdyni i jej służba była związana właśnie z Gdynią, więc jaki Zakład Taboru w Olsztynie?
Mógłby ktoś to rozjaśnić... bo ja się pogubiłem...(n)
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.858 37 1

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Dziś rano trafiłem "Szóstkę". Co prawda nie w totka, ale radość też jest spora tym bardziej, że mam zestaw EC Wawel do niej. Kilka fotek przy sztucznym świetle. Sorry za jakość, ale robiłem co mogłem :(:

20151109_220502_Richtone(HDR).jpg

20151109_220518_Richtone(HDR).jpg

20151109_220557_Richtone(HDR).jpg

20151109_220639_Richtone(HDR).jpg

Kilka zoomów na tampodruk:

20151109_220904.jpg

20151109_220929.jpg

20151109_220938.jpg

20151109_220952.jpg

20151109_221001.jpg
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Opis EU07-314:

Opis EU07-314 PKP
  • Uniwersalna lokomotywa elektryczna
  • EU07-314
  • PKP
  • epoka Vb
  • producent: H. Cegielski, Poznań
  • nr fabryczny: 214
  • rok budowy: 1984
  • oznaczenie fabryczne typu: 303E

Bezpośrednio po przekazaniu do eksploatacji na PKP, lokomotywa EU07-314 przydzielona została dnia 14.02.1984 do Lokomotywowni Czechowice-Dziedzice, na terenie ówczesnej Śląskiej DOKP.

Po ponad ośmiu latach służby, z dniem 16.12.1992 roku, lokomotywa ta została przekazana do Lokomotywowni Olsztyn (Północna DOKP).

W wyniku reorganizacji Służby Trakcji PKP i utworzenia Zakładów Taboru, od dnia 01.07.1997 lokomotywa EU07-314 przeszła na stan Zakładu Taboru Olsztyn, a od dnia 01.02.2000 - w wyniku likwidacji Zakładu Taboru Olsztyn - formalnie znalazła się na stanie Zakładu Taboru w Gdyni, przy czym miejscem jej stacjonowania niezmiennie pozostawał Olsztyn.

W grudniu roku 2006 lokomotywa EU07-314, jako jedna z 74 lokomotyw EU07/EP07 należących wówczas do spółki PKP Cargo, sprzedana została spółce PKP Przewozy Regionalne i wytypowana została do modernizacji. Dnia 31 grudnia 2007 zakłady Newag S.A. w Nowym Sączu ukończyły naprawę główną i modernizację tej lokomotywy, po której otrzymała ona nowe, kremowo-czerwone malowanie (potocznie określane jako budyń) i nowe oznaczenie EP07-1041. Początkowo przydzielono ją do Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, spółki PKP Przewozy Regionalne.

W wyniku przeprowadzonej modernizacji (oprócz zmiany przekładni głównej) w istotny sposób zmienił się także wygląd zewnętrzny tej lokomotywy. Zlikwidowano m.in. gniazda sterowania wielokrotnego na ścianach czołowych, zamontowano reflektory halogenowe, elektryczne wycieraczki oraz klimatyzatory nad kabinami maszynisty. Tak więc, w tym miejscu rozpoczyna się już historia zupełnie innej lokomotywy, czyli EP07-1041 i można jedynie dodać, że już w grudniu 2008 roku lokomotywa ta przekazana została spółce PKP Intercity S.A..

Lokomotywa EP07-1041 (dawna EU07-314) pozostaje w eksploatacji do dziś i obecnie, oznaczona już dodatkowo numerem EVN: 91 51 1 140 153-4 (PL-PKPIC), w niebiesko-szarym malowaniu spółki PKP Intercity, znajduje się na stanie Zakładu Północnego w Gdyni.

Model lokomotywy EU07-314 firmy Piko, odwzorowuje jej wygląd z epoki Vb, z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej ukończonej dnia 9 lipca 1998 roku, wykonanej przez nieistniejące już od wielu lat Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Lubań" w Lubaniu Śl.. W związku z tym, na modelu umieszczony został przydział tej lokomotywy do Zakładu Taboru w Olsztynie.

W modelu lokomotywy EU07-314 uwzględnione zostały także cechy malowania i oznakowania charakterystyczne dla lokomotyw tej serii naprawianych w tamtych latach przez ZNTK Lubań, jak np.: żółte poręcze przy drzwiach, czarne uchwyty i gniazda starowania na ścianach czołowych, czy też białe oznaczenia numeru i serii.
(opis: Krzysztof Koj)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0
Minął już rok od wypuszczenia pierwszej EU07 od Piko, a ja w dalszym ciągu nie mam części zapasowych do swojego egzemplarza.
W moim przypadku są to poręcze do EU07 PKP Cargo i stopień na czołownicy ET41 (bo jeden był nieprawidłowy).
Czy ktoś z Was zamawiał takie części i już je otrzymał?
Trochę porażka.
 

Podobne wątki