• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.056 57 2
Ja zauważyłem w PIKO, że jak już odpalą produkcję danego modelu, to już w takiej ustalonej specyfikacji produkują tak do końca. Światła poprawili w kolejnych modelach (począwszy chyba od SP/SU45), ale w tym, jak już takie zrobili na początku i takie puścili do produkcji, to takie zostały...
Zresztą podobnie w SM/SP42... jeśli wychodzą jeszcze dziś jakieś wypusty tej serii (zresztą i każdego innego modelu), to też z tymi samymi reflektorami. No niestety w SM/SP42 i w tych ich EU07/EP08 jak i ET41 są najgorsze /tzn. najbrzydsze/. Na szczęście są trzy opcje: 1) nie kupować tych modeli, 2) kupić i z tym żyć, 3) kupić i szykować dodatkową gotówkę /wkłady reflektorów wymienić na lepsze/ :)
Proces liftingu kiedyś się zacznie. Piko zaczęło robić "porządniejsze" modele stosunkowo niedawno.
W Roco decyduje się na taki krok co kilkanaście lat. Staram się to śledzić :)
Przykładem przerobionych modeli są BR01 (w zakresie wymiany kół na metalowe i instalacji filgranowych wiązarów - ok 2010 r.), podobnie BR44 i BR50 i BR5 . Wiele modeli ma lifting w zakresie wymiany oświetlenia (na ledowe), instalację kinematyki krótkiego sprzęgu czy zmianę kół na metalowe i o niskch obręczach (E94). Można tu wymienić również detale w postaci elementów trawionych czy wycieraczek montowanych jako oddzielne elementy. Jeden z ostatni liftingów dotyczył np parowozu T3 (ex model Fleischmanna) który uzyskał nową elektronikę i tylne oświetlenie, oraz wypuszczony kilka miesięcy temu, dość mocno zmodernizowany model E44.
Moim zdaniem najwyższa pora na lifting BR93 - TKt2 - koła, wiązary, silnik i elektronika oraz BR57 - Tw1 - koła i wiązary + elektronika.
Piko mogłoby w tej chwili lekko podrasować starsze modele - np ex saksońskie BR94 i BR38. Ale sądzę, że przyjdzie pora że Piko wykona modyfikację również trochę młodszych BR119, SM42 czy EU07/ET41 :)
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.446 64 1
Podejrzewam, że potencjalny zysk z wprowadzonych modyfikacji jest mało opłacalny lub nawet zerowy dla PIKO. Bardziej opłaca się wypuścić całkiem nowy model.
Na pewno zagadką są różnice w cenie pomiędzy przyzwoicie wykonanymi i bardziej zaawansowanymi pod względem detali ET21 a EU07 i SM31 a SM42 - ok.60 zł. wg. ceny w oficjalnym sklepie PIKO.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
1.064 44 1
@rprail SM42 I EU07/EP08 to już tylko odcinanie kuponów. I to się nie zmieni. To ma generować zysk - a nie nowe koszty.
Jak się spłaci SM31 czy ET21- to tu też się nic nie zmieni... Każdy nie mający świadomości finansowej, podstaw ekonomii, systemu podatkowego, mechanizmów giełdowych - będzie "wołał" o zmiany. Te nie nastąpią. Cień szansy na zmiany, dał by PIKO, mały pstryczek w nos w postaci leżaków magazynowych - ale który z kolekcjonerów odpuści kolejną Stonkową przemalowankę...
A wody na młyn lać nie zmierzam, bo trąbki w "siódemce" wołają o pomstę do nieba - a te schowane z SM42 są o "klasę" lepsze.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.820 516 107
Koledzy, jakie macie doświadczenia z dekoderami LENZ PluX22 w modelach "siódemek"? Mam w moich "pikolach" zarówno ESU jak i ZIMO i zastanawiam się czy nie umieścić w kolejnej Lenz-a. Chyba że odradzacie ?
 

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 15 4
Dziś dotarła upragniona siódemka, po 13 latach zbierania modeli. model piękny, jednakże coś musiało pujść nie tak....
Zauważyłem,że na etykiecie jest błędne oznaczenie. Moim zdaniem powinno być: PKP, epoka V, tymczasem jest PR, epoka VI, co do okresu z jakiego pochodzi malowanie, ni jak ma się do rzeczywistości. Czy na Waszych modelach też jest ten błąd?

IMG_20250901_120826.jpg
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
181 16 3
czacza

Zapewne chodzi o ten skrót PR - Przewozy Regionalne
Początkowo tak miało być że ta Szczecińska maszyna miała należeć do Pr ale tak się nie stało.
Były też plany że miała należeć do PKP IC. Nic z tego nie wyszło.
Po 2008 roku zadecydowano że będzie należeć do PKP Cargo. Była też wydzierżawiona dla Kolei Mazowieckich i taką malowanie też miała i później miała malaturę niebieską po dzień dzisiejszy.
Teraz nie wiem co się dzieje z tym pojazdem.

W latach 2008 - 2012 pracowałem na warsztacie na podwoziu przy tym pojeździe.
Bardzo często jeździła pociągiem dawnym TLK Rybak obecnie IC Rybak relacji Szczecin Główny - Białystok na odcinku Szczecin - Olsztyn.

Pozdrawiam
 

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
534 291 16
Dziś dotarła upragniona siódemka, po 13 latach zbierania modeli. model piękny, jednakże coś musiało pujść nie tak....
Zauważyłem,że na etykiecie jest błędne oznaczenie. Moim zdaniem powinno być: PKP, epoka V, tymczasem jest PR, epoka VI, co do okresu z jakiego pochodzi malowanie, ni jak ma się do rzeczywistości. Czy na Waszych modelach też jest ten błąd?

Zobacz załącznik 1139451
Dla mnie ważne. Skoro fura jest jak należy to i garaż musi wyglądać! ;)
Kolego czacza oby w życiu trapiły Ciebie tylko takie zmartwienia. Możesz reklamować, domagać się usunięcia wady, obniżenia ceny, dostarczenia prawidłowej naklejki, samemu wykonać taką naklejkę... itd. lub ostatecznie zwrócić zakup. Rozwiązań jest cała masa.

Praktycznie każdy model niezależnie od producenta ma większe lub mniejsze wady, niedoskonałości, błędy. Teraz jeszcze dochodzi do tego naklejka. Wszystko schodzi na psy :niepewny:Chyba czas porzucić modelarstwo bo nerwowo człowiek nie wytrzyma i zacząć więcej chodzić na spacery :D
 

Podobne wątki