• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.296 33 7
Jestem zawiedziony EP08 - kupiłem z dekoderem PIKO i choć wg dokumentacji każdy LED jest osobno, nie ma domyślnie nawet rozdzielonych świateł czerwonych i białych. Aplikacja PIKO smart programmer też nie ma na liście nic z Polski oprócz ST44.
Co zmienić aby uzyskać rozdzielone światła czerwone i białe, a optymalnie też np manewrowe?
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.114 55 1
Jestem zawiedziony EP08 - kupiłem z dekoderem PIKO i choć wg dokumentacji każdy LED jest osobno, nie ma domyślnie nawet rozdzielonych świateł czerwonych i białych. Aplikacja PIKO smart programmer też nie ma na liście nic z Polski oprócz ST44.
Co zmienić aby uzyskać rozdzielone światła czerwone i białe, a optymalnie też np manewrowe?
Akurat w tym przypadku PIKO się nie popisało, ale sprawa świateł wygląda tak:
IMG_20241106_211406.jpg

W aplikacji musisz wpisać EU07:
IMG_20241106_211421.jpg

Oryginalnie jest tylko jedna funkcja świateł manewrowych, która włącza wszystkie światła czołowe z przodu i z tyłu. Jest to o tyle bez sensu, bo w modelu dostępne są światła manewrowe w zależności od kierunku jazdy. Komuś się nie chciało tego zrobić jak trzeba.
Musisz dodać drugą funkcję F7:
IMG_20241106_212447.jpg

W pierwszym F7 ustawiasz:
IMG_20241106_212759.jpg

W drugim F7 ustawiasz:
IMG_20241106_212738.jpg
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.268 225 2
Aplikacja PIKO smart programmer też nie ma na liście nic z Polski oprócz ST44.
To coś słabo szukasz, ja widzę w aplikacji wszystkie Polskie lokomotywy za wyjątkiem SM42.
W projekcie do EU07 musisz wejść do "Mapowanie funkcji"
I dla F0 dla obu kierunków usunąć wyjścia A1 i A2.
A później do innej funkcji przypisać te wyjścia.
 

Załączniki

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Czy ten model ma tą samą elektronikę, co wcześniej wydawane EU07? Dekoder zaprogramowany do innych modeli będzie działał po przełożeniu tutaj?
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.296 33 7
Akurat w tym przypadku PIKO się nie popisało, ale sprawa świateł wygląda tak:
Rewelacja, dzięki bardzo
To coś słabo szukasz, ja widzę
Szukałem dobrze, to kwestia problemów z serwerem lub bazą (po zainstalowaniu apka coś dużego pobiera). Wyzerowałem apk i ponowna próba - już znajduje
zy ten model ma tą samą elektronikę, co wcześniej wydawane EU07?
Nie mam jak porównać, ale płytka wygląda analogicznie więc podejrzewam, że tak samo - raczej nie zmieniają.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Dopytuję dlatego, że mam:
EU07-161 z dekoderem ESU LS5
EP08-010 z dekoderem Piko 4.1s
i w obu tych modelach czerwone końcówki są włączane osobną funkcją, niezależnie od świateł czołowych. Przy czym to nie były dekodery fabrycznie montowane. Programował je Karol z DCC24.

W niektórych modelach PIKO (mam tak w jednej z pierwszych wydanych ET22, z dekoderem ESU LS4 zamontowanym przez Puernera) światła są programowane w taki sposób:
- * włącza białe i czerwone
- osobny klawisz (u mnie F26) włącza tryb "lokomotywa ciągnie" czyli wyłącza wszystkie światła z tyłu
- inny klawisz (u mnie F27) włącza tryb "lokomotywa pcha" czyli wyłącza wszystkie światła z przodu.
Przy czym "przód" i "tył" są zdefiniowane wg kierunku jazdy. Co w sumie niczego nie wnosi w porównaniu z włączaniem końcówek osobnym F.
Widzę, że w polskiej wersji źle to przetłumaczono ("ciągnięcie silnika" i "pchanie silnika"). Niestety, błędne tłumaczenia interfejsu i instrukcji PIKO występują często i nie tylko w wersji polskiej.


Znam też inne metody mapowania, w tym moim zdaniem najlepsza:
- jeden klawisz wyłącza wszystkie światła na czole A
- inny klawusz wyłącza wszystkie światła na czole B.
Wtedy można zmienić kierunek jazdy i zmienią się światła lokomotywy (białe/czerwone), ale tylko na czole, gdzie nie są przypięte wagony. Czoło sprzęgnięte z wagonami cały czas pozostaje ciemne, i niczego nie trzeba zmieniać, poza pokrętłem jazdy (przód/zatrzymanie/wstecz).
 

Podobne wątki