POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE Nr E. 1. PRZEPISY SYGNALIZACJI NA KOLEJACH POLSKICH napisał(a):
Sygnały Pc4: ,,Oznaczenie końca pociągu, składającego się z parowozów lub innych silników idących luzem''.
A. Parowozy
Dzienny:
Jedna latarnia, lub okrągła tarcza czerwona z białą obwódką na tylnej ścianie parowozu lub innego silnika.
Nocny:
Jedna latarnia rzucająca w tył światło czerwone na tylnej ścianie parowozu lub innego silnika.
Uwaga: Sygnał ten stosuje się również, gdy do pociągu składającego się z parowozu lub innych silników, idących luzem, dodaje się co najwyżej dwa wagony. W tym przypadku latarnię lub tarczę przenosi się z tendra na tylną ścianę wagonu.
B. Wagony motorowe i lokomotywy elektryczne.
Dzienny i nocny:
Jedno światło czerwone na tylnej ścianie wagonu motorowego lub lokomotywy elektrycznej.
Uwaga: Sygnał ten stosuje się również, gdy do pociągu, składającego się z wagonu motorowego, dodaje się przyczepkę, posiadającą latarnię elektryczną z czerwonym światłem.