• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
935 90 3

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.738 45 1
Łódź Widzew opuszcza EU07-178 z pociągiem do Warszawy, jest to pierwszy tydzień po naprawie rewizyjnej i lokomotywa jeszcze nie ma herbu Łodzi, który dostała "chwilę" później.
Co zaś do kolorów modelu, to nie podjąłbym się oceny na podstawie jakichkolwiek zdjęć. Zwłaszcza w internetach! ;)
Skan_20250827 (4).jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.750 149 19
Obawiałem się, że Piko w modelu nie uwzględni, "uzbrojonych" reflektorów, górnego czerwonego sygnału i numeru lokomotywy na środkowej szybie czołowej, a tu taka miła niespodzianka, (y)
Zupełnie niepotrzebne były te obawy - producent uwzględniał takie detale już w wielu wcześniejszych modelach "siódemek".
Niespodzianka to by była gdyby czerwony sygnał w górnej lampie świecił
Tego sygnału używano bodajże do 1975 roku, kiedy wprowadzono nową instrukcję E1 zmieniającą sposób osygnalizowania taboru. Do czego wcześniej służyło pojedyncze czerwone światło w górnym reflektorze? Poniżej wyciąg z instrukcji E1 obowiązującej od 1 lipca 1946 roku:
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE Nr E. 1. PRZEPISY SYGNALIZACJI NA KOLEJACH POLSKICH napisał(a):
Sygnały Pc4: ,,Oznaczenie końca pociągu, składającego się z parowozów lub innych silników idących luzem''.

A. Parowozy

Dzienny:

Jedna latarnia, lub okrągła tarcza czerwona z białą obwódką na tylnej ścianie parowozu lub innego silnika.

Nocny:

Jedna latarnia rzucająca w tył światło czerwone na tylnej ścianie parowozu lub innego silnika.

Uwaga: Sygnał ten stosuje się również, gdy do pociągu składającego się z parowozu lub innych silników, idących luzem, dodaje się co najwyżej dwa wagony. W tym przypadku latarnię lub tarczę przenosi się z tendra na tylną ścianę wagonu.

B. Wagony motorowe i lokomotywy elektryczne.

Dzienny i nocny:

Jedno światło czerwone na tylnej ścianie wagonu motorowego lub lokomotywy elektrycznej.

Uwaga: Sygnał ten stosuje się również, gdy do pociągu, składającego się z wagonu motorowego, dodaje się przyczepkę, posiadającą latarnię elektryczną z czerwonym światłem.
Stąd też kiedyś elektrowozy posiadały dwie komory światła czerwonego na czołach, przy czym jedna komora była umieszczona w górnym reflektorze, a druga w lewym reflektorze, patrząc w kierunku jazdy. Komora czerwona w dolnym reflektorze była wykorzystywana do sygnału Pc2:
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE Nr E. 1. PRZEPISY SYGNALIZACJI NA KOLEJACH POLSKICH napisał(a):
Sygnały Pc2: ,,Oznaczenie czoła pociągu, idącego po torze niewłaściwym linii dwutorowej''.

A. Pociąg z trakcją parową.

Dzienny:

Okrągła tarcza czerwona z białą obwódką na przodzie pociągu.

Nocny:

Dwie latarnie: prawa w kierunku jazdy z białym, lewa z czerwonym światłem, na przodzie pociągu.

B. Pociągi motorowe i elektryczne.

Dzienny i nocny:

Dwa światła: prawe w kierunku jazdy białe, lewe czerwone, na przodzie pociągu.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki