• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
No to jest ta właśnie, tyle, że jednak okazało się, że jest to epoka IVc a nie Va. Też liczyłem na Va i Wrocław...no nic, skreślam z listy i trzymam kasę na kolejne modele. Coś ten Wrocław nie ma szczęścia do SM/SP42 i SP/SU45 i EU07....szkoda.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
No to super, czekam na taką samą, tylko bez żółtych pysków. A tak w ogóle, to jakaś wersja przejściowa, jeszcze ze starymi reflektorami i osłonami zderzaków, ale już z oknami w drzwiach. Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie najpierw wprowadzono te okna, a dopiero później uproszczono formę obudowy świateł i zderzaków?
z tego co wiem to tak było,251 i 267 mają też taki układ stare reflektory, osłony zderzaków, ale już okna w drzwiach. Et22-265 też miał taki układ ale po naprawie w 2007, stracił obudowy zderzaków.

A jak jest z osłonami zderzaków, gdyż wysokie numery z okrągłymi światłami też je mają np: 1176, 664, 682 itd itd ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.012 531 30
A jak jest z osłonami zderzaków, gdyż wysokie numery z okrągłymi światłami też je mają np: 1176, 664, 682 itd itd ?
No właśnie nie do końca wiem, jaka była kolejność zmian. Wiem tylko tyle, że pierwsze serie miały te ozdobne obudowy reflektorów i zderzaków, ale nie miały okien w drzwiach.. Potem już upraszczano, pozbywając się osłon, a jedynym krokiem w przeciwną stronę było wprowadzenie tych okienek. Były też oczywiście inne zmiany techniczne, ale już nie tak widoczne z zewnątrz.
Nie do końca. Wszystkie EU07 i ET41 mają jeden i ten sam typ ślizgacza i jest to pojedyńczy ślizgacz. Właśnie ET22 Cargo był pierwszym, w którym zastosowano podwójny ślizgacz
Może i tak było, nie znam aż tak dobrze wszystkich wersji EU07 Piko, chociaż wydawało mi się, że były też z podwójnymi ślizgaczami. Jednak jeżeli ET22 Cargo był pierwszym modelem z podwójnymi, to już wtedy Piko pokazało, że dopasowuje szczegóły do wersji - przynajmniej w tym zakresie, a nowy model to tylko potwierdza.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Przejrzałem na szybko 400 zdjęć z szuflady, i zauważyłem że obudowy zderzaków traciły podczas napraw ale nie zawsze. Przydałaby się lista produkcyjna jak było przy wyjeździe z fabryki. Podobnie było z reflektorami niektóre straciły je szybko w czasie napraw na rzecz okrągłych np numer 173 ma takie zdjęcie z 2006r. Sprawdziłem jeszcze raz niskie numery i 225 nie ma jeszcze okien. Potem mam lukę w archiwum i dopiero 251. Trzeba będzie zajrzeć na http://rail.phototrans.eu
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.061 6 2
Słuchajcie, a żeby zmienić jej przydział na wrocławski powiedzmy z połowy lat 90-tych trzeba wymienić coś jeszcze oprócz tabliczki z nazwą stacji macierzystej? Do naprawy głównej, którą ta lokomotywa przeszła w 2001 roku data wcześniejszej rewizji była chyba taka sama jak w ta co będzie w modelu?
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
No właśnie nie do końca wiem, jaka była kolejność zmian. Wiem tylko tyle, że pierwsze serie miały te ozdobne obudowy reflektorów i zderzaków, ale nie miały okien w drzwiach.. Potem już upraszczano, pozbywając się osłon, a jedynym krokiem w przeciwną stronę było wprowadzenie tych okienek. Były też oczywiście inne zmiany techniczne, ale już nie tak widoczne z zewnątrz.
Z tego co pamiętam, osłony zderzaków były zdejmowane w momencie montażu zderzaków z wkładem elastomerowym wykonanych w wersji w których tarcza przyspawana jest do pochwy. Ta wersja zderzaka prawdopodobnie nie mieściła się w osłonie. Zwykle modyfikacja wykonywana była w ZNTK. Piszę prawdopodobnie, gdyż na Grabówku takiej operacji osobiście nie widziałem, jednak nasza szopa ostoją ET22 raczej nie była.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.012 531 30
Chyba nie do końca Koledzy zrozumieli moje pytania. Wiem, że w ramach napraw i modernizacji dokonywano takich zmian i trudno tu ustalić jakąś konkretną datę czy numery lokomotyw. Mnie chodzi o zmiany wprowadzane w trakcie produkcji. Tak, jak napisałem w przytoczonym wyżej wpisie, w pewnym momencie wprowadzono okienka w drzwiach, a nieco później zaprzestano montowania ozdobnych osłon zderzaków i reflektorów. Pytanie, czy ktoś z Was wie, od którego numeru lokomotywy ET22 wyjeżdżały z Pafawagu z tymi okienkami, a od którego już bez osłon zderzaków i z okrągłymi reflektorami?
 

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
001 do 241 stare gary i pierwszy typ pudła ( 3 duże okna )
242 - 281 stare gary i typ pudła jak ten 259 z piko plus zaokrąglone żaluzje
282 - 381 okrągłe lampy plus zaokrąglone żaluzje
382 - 1183 okrągłe lampy plus prostokątne żaluzje.

wyjątkiem były 1001 i 1002 te miały stary typ pudła (3 duże okna) i okrągłe lampy od początku zamiast kanciastych plus gniazda do ukrotnienia.

z tego co pamiętam do nr 600 coś były listwy później szło już bez. Obudowy zderzaków w czasie produkcji miały wszystkie byki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.012 531 30
Dzięki za konkretną informację. Mam tylko jedno pytanie: czy drugi typ pudła jest równoznaczny z wprowadzeniem okien w drzwiach?
No właśnie chyba Kolega Pawel to wyjaśnił. Dzięki! :)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.802 444 99
Zastanawia mnie, czy jest szansa na wydanie przez PIKO modelu EP23-001?
Tak a'propo:

pobrane.jpg


Źródło http://sidiwm.pinger.pl/m/12545045

Na pierwszy rzut oka okien nie ma w drzwiach. Inaczej też w stosunku do ET22 są rozmieszczone te wywietrzniki na bokach dachu, a na boku budy nie widzę ich wcale. Ale nie wiem jak się to ma do możliwości produkcyjnych. Jeśli forma nie przewiduje takich opcji w rozmieszczeniu choćby wspomnianych elementów, to wydaje mi się, że nie.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki