• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.430 138 19
Pozostaje pytanie, co to jest? Czy to planowany 259? Czy może coś innego?
To nie jest zapowiedziany model ET22-259, tylko przerobiony ET22-854 na ET22-1127.
Ten zielony byk to rzekomo pojedyncza prywatna inicjatywa, nie produkt seryjny.
Stał tam gościnie.
Zgadza się. Zapewne Pan Grzegorz chciał się pochwalić swoim nowym modelem.
Nie no, chyba nie, 259 miał mieć przecież żółte czoło:
Będzie miał, w tej materii nic się nie zmieniło.
Dziś na sali widziałem jednego takiego zielonego byczka, ale czyje i z czego to to nie wiem.
To model naszego forumowicza @Grześka. Widać go na poniższym zdjęciu z prawej strony obok Pana Grzegorza z PIKO Polska:

grzegorz.jpg
- źródło: https://www.facebook.com/pg/PIKO.Modelekolejowe/photos/?tab=album&album_id=681304358729576
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.014 531 30
No to super, czekam na taką samą, tylko bez żółtych pysków. A tak w ogóle, to jakaś wersja przejściowa, jeszcze ze starymi reflektorami i osłonami zderzaków, ale już z oknami w drzwiach. Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie najpierw wprowadzono te okna, a dopiero później uproszczono formę obudowy świateł i zderzaków?
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
A tak w ogóle, to jakaś wersja przejściowa, jeszcze ze starymi reflektorami i osłonami zderzaków, ale już z oknami w drzwiach. Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie najpierw wprowadzono te okna, a dopiero później uproszczono formę obudowy świateł i zderzaków?
Zdjęcie oryginalnej 259 ze strony PIKO wystarczy?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.014 531 30
W najnowszym "Byku" powrót do pojedyńczych ślizgaczy. Czyżby Piko zaczęło urealniać coraz bardziej swoje produkty...
Ale przecież już wcześniej Piko stosowało różne ślizgacze, zależnie od modelu. EU07 Piko też mają takie i takie, zależnie od konkretnego egzemplarza lokomotywy, odwzorowanego w modelu. Ten granatowy ET22 chyba jest OK z podwójnymi.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
765 35 5
Ale przecież już wcześniej Piko stosowało różne ślizgacze, zależnie od modelu. EU07 Piko też mają takie i takie, zależnie od konkretnego egzemplarza lokomotywy, odwzorowanego w modelu. Ten granatowy ET22 chyba jest OK z podwójnymi.
Nie do końca. Wszystkie EU07 i ET41 mają jeden i ten sam typ ślizgacza i jest to pojedyńczy ślizgacz. Właśnie ET22 Cargo był pierwszym, w którym zastosowano podwójny ślizgacz i się zastanawiałem, czy będzie on stosowany we wszystkich modelach, czy będzie podobnie jak w Schlesienmodelle, dopasowany do konkretnego modelu. Zobaczymy jakie następne ET22 zostaną wydane i jakie ślizgacze zostaną tam zastosowane
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.061 6 2
Kurde, piękna jest... Szkoda tylko że nie Zakład Taboru Wrocław :)

hmmm to jednak mają dwie budy? A tak dokuczliwie docinaliśmy między sobą, że PIKO dało złe zdjęcie, bo nie te lampy.
Buda jest jedna, natomiast PIKO zrobiło dwie lub więcej wersji czół lokomotywy :) W ET22-854 wyraźnie widać linię połączenia czoła z resztą loka ;)
 

Podobne wątki