• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
364 98 10
Fakt - te 43002 to jakiś numer mocno naciągany - dwa zera wskazują na pociąg międzynarodowy...Ale... ET21 kiedyś bardzo często ciągały planowe składy pasażerskie - szczególnie na linii do Zakopanego, Krynicy...
Zobacz załącznik 785085
Zgadza się. Były zapinane do pociagów pasażerskich których szybkość rozkładowa nie przekraczała 100 km/h.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.126 277 41
Niestety reflektory w polskich lokomotywach Piko ... to kompromitacja od lat tego producenta .
Znam jedną osobę ( z Krakowa ) która właśnie ze względu na wykonanie reflektorów, zrezygnowała już z
ET21 ...
:gwizd:

Wczoraj ostatecznie skreśliłem z inwentarza jedyny EP08-10 Piko i zastanawiam się na skreśleniem jedynego EU07-161 Piko m.in z powodu "reflektorów" ...
Dołożenie do obu elektrowozów 2 x dek.dźw. i nowych reflektorów + robocizna to 1600zł . I nadal zostaną karykatury wózków !
To nie ma sensu ... :confused:
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
Przy chronicznym braku lokomotyw dedykowanych do ruchu pasażerskiego obniżano szybkość rozkładową i zatrudniano dorywczo ET21.
To wyjaśnia, dlaczego czasem ciągnęła nas EU, a czasem ET. Te ekspresy pamietam z obiema w/w. Z Warszawy przyjeżdżały bodajże z EP i w Poznaniu zmieniano loka.
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
Ja w każdym bądź razie czekam na swoją ET21-157... I żadne strasznie okropne, kompromitujące reflektory:eek: nie odstraszą mnie od jej zakupu...
Planuję również zakup ET21 bez "żółtego ryjka";)... ale spokojnie...festina lente jak rzekł Oktawian wkraczając do Sonnenbergu...:D
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.254 118 11
Ja w każdym bądź razie czekam na swoją ET21-157... I żadne strasznie okropne, kompromitujące reflektory:eek: nie odstraszą mnie od jej zakupu...
Planuję również zakup ET21 bez "żółtego ryjka";)... ale spokojnie...festina lente jak rzekł Oktawian wkraczając do Sonnenbergu...:D
A nie boisz się że rewizja Ci nie będzie pasowała do składów?
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
364 98 10
To wyjaśnia, dlaczego czasem ciągnęła nas EU, a czasem ET. Te ekspresy pamietam z obiema w/w. Z Warszawy przyjeżdżały bodajże z EP i w Poznaniu zmieniano loka.
W tamtych czasach praca lokomotyw z pociągami tak pasażerskimi jak i towarowymi wyglądała zupełnie inaczej niż dzisiaj. Lokomotywa wraz z maszynistą obsługiwała tylko odcinek przydzielony jej lokomotywowni i po dojechaniu do końca takiego odcinka była wypinana od pociągu, a zapinana była lokomotywa z sąsiedniego odcinka obsługi. Np. Lokomotywa z ruchu towarowego z odcinka obsługi MD Ostrów Wlkp zapięta na pociągu do Świnoujścia (rejon SiB) po dojechaniu do stacji Poznań Franowo była obowiązkowo odpinana,, a zapinana był lok.MD Stargard Szczeciński wraz z tamtejszą obsługą. Po dojechaniu do Stargardu było już różnie, zależnie od decyzji tamtejszej dyspozytury, albo dalej po zmianie bądź nie jechała aż do stacji docelowej ,bądź wypinano ją i zapinano nową.W ruchu pasażerskim "rządziły podobne racje.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
Pamiętam doskonale gdy pociągi pospieszne na magistrali węglowej /od Inowrocławia v=100 km/h/ do Katowic/Krakowa były ciągnione ET21...
Defekty EU07 niskich numerów wówczas były powszechne... Mankament ET21 - brak sprzęgu ogrzewania...
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
364 98 10
Pamiętam doskonale gdy pociągi pospieszne na magistrali węglowej /od Inowrocławia v=100 km/h/ do Katowic/Krakowa były ciągnione ET21...
Defekty EU07 niskich numerów wówczas były powszechne... Mankament ET21 - brak sprzęgu ogrzewania...
Przecież lokomotywy serii (przynajmniej te na których jeździłem) posiadały tak jak ET22 i EU07 sprzęgi ogrzewania elektrycznego. Sam łączyłem /rozłączałem sprzęgi ogrzewania z wagonami pasażerskimi. :) Gdyby tego nie posiadały nie mogłyby być zatrudniane w okresie grzewczym.
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
Przecież lokomotywy serii (przynajmniej te na których jeździłem) posiadały tak jak ET22 i EU07 sprzęgi ogrzewania elektrycznego. Sam łączyłem /rozłączałem sprzęgi ogrzewania z wagonami pasażerskimi. :) Gdyby tego nie posiadały nie mogłyby być zatrudniane w okresie grzewczym.
Osobiście się przekonałem kiedy padła EU7 i w Tczewie do "Pomorzanina" /połowa lat 80/ podpięto ET21 MD Zajączkowo Tcz. - do Poznania na zimno...Być może część miała sprzęgi elektryczne - zawsze łączone przez maszynistę!...przy opuszczonych pantografach...
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
364 98 10
Osobiście się przekonałem kiedy padła EU7 i w Tczewie do "Pomorzanina" /połowa lat 80/ podpięto ET21 MD Zajączkowo Tcz. - do Poznania na zimno...Być może część miała sprzęgi elektryczne - zawsze łączone przez maszynistę!...przy opuszczonych pantografach...
To że od Tczewa do Poznania po zmianie na ET21 jechaliście "na zimno" to powodów może być wiele, np.Usterka w obwodach ogrzewania tak wagonów jak i obu lokomotyw i po załączeniu ogrzewania maszyniście w kabinie działał przekąźnikNGP. Teraz po latach nic nie wiedząc ani widząc to jest nie możliwe coś więcej powiedzieć:niepewny:
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
W każdym bądź razie Szanowni Koledzy
Chciałbym równo dobrze ocenić model ET21, jak do tej pory w moim osobistym rankingu Piko - najwyżej oceniłem modele SU/SP45, EU07, SU46, ET41...
Nieco niżej ST44, ET22,
a już zupełnie nisko SM/SP42...ale jak zaznaczam jest to moja subiektywna ocena...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
A kiedy to było?
Poza tym ET21, zawsze miały sprzęgi ogrzewania elektrycznego.
Czy wszystkie? Nie odpowiem, pamiętam że w rozkładach jazdy służbowych były jakieś adnotacje odnośnie ET21... ale to było grubo ponad ćwierć wieku temu...
ET21 była lokomotywą przeznaczoną wyłącznie dla ruchu towarowego, podobnie jak ET22, być może - w deficycie EU07 - później, w ramach napraw, zaczęto je wyposażać w sprzęgi elektryczne...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 406 7
Też uważam że jest to jeden z najlepiej jak do tej pory (sądząc po zdjęciach) wykonany model Piko na nasz rynek, co nie znaczy że i tym razem Piko nie udało się uniknąć błędów.:niepewny::(
Ja już ET21 pamiętam jak przez mgłę a kiedyś, za mojej pracy - była ona codziennością kolejową, ot zwany "klocek" i siedzisko mechanika na typowym "zydlu"...
 

Podobne wątki