• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Piękny model tej maszyny. Nawet klamki w oknach zamodelowano.

Wybaczcie mi teraz moje pytanie, gdyż nie znam się tak jak Koledzy na budowie tej lokomotywy. Na dachu na próżno szukać trąbek. Rozumiem, że w realu też ich nie ma. W jaki sposób zatem był generowany sygnał?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Bo gdyby było zagięte do góry, to by się woda do środka lała.:cool:
:ROFL: No to mnie Kolega rozbroił :ROFL: Faktycznie, nie pomyslałem, że oprócz tego, że w przód, jak np. w poniższej ET22, albo SU46 (i co, wtedy sie nie leje?) można było skierować trąbkę w górę, w lewo, w prawo lub w tył :p

1610241349944.png


Wydawało mi się, że skierowanie sygnału w przód ma większy sens, niż w dół. Ale nie będę się spierał z konstruktorami ET21. Konstruktora ET22 mogę o racjonalność skierowania trąbki w przód zapytać jutro (teraz śpi).
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
:ROFL: No to mnie Kolega rozbroił :ROFL: Faktycznie, nie pomyslałem, że oprócz tego, że w przód, jak np. w poniższej ET22, albo SU46 (i co, wtedy sie nie leje?) można było skierować trąbkę w górę, w lewo, w prawo lub w tył :p

Zobacz załącznik 783282

Wydawało mi się, że skierowanie sygnału w przód ma większy sens, niż w dół. Ale nie będę się spierał z konstruktorami ET21. Konstruktora ET22 mogę o racjonalność skierowania trąbki w przód zapytać jutro (teraz śpi).
:D(y)
Tak serio, to te stare rozwiązanie konstrukcyjne było lepsze w praktyce, właśnie poprzez wygięcie. Być może, to był cel nadrzędny konstruktorów... Kolejnym celem natomiast mogły być: wyłonienie odpowiedniego dźwięku z tuby, oraz atrakcyjny zwłaszcza w tamtych czasach design...
Mogło być też odwrotnie i celom konstruktorów przyświecał wygląd i wyjątkowy dźwięk - tego nie wiem.
Z tą woda to oczywiście przesada, ale "nałykanie" sie powietrza, albo śniegu, zwłaszcza podczas obfitych opadów, nie pomagało w trąbieniu,
jeżeli chodzi o "współczesne" proste syreny na dachu. Dlatego, w późniejszym czasie zaczęto montować takie "szpice" na środku wylotu syreny...
1610245734744.jpg
https://i.ytimg.com/vi/y0w4RHTIo3I/hqdefault.jpg

(...)Ale nie będę się spierał z konstruktorami ET21. Konstruktora ET22 mogę o racjonalność skierowania trąbki w przód zapytać jutro (teraz śpi).
Nie tylko ET21...
EW55, a nawet EN57(!) też takie miały...

1610248599190.jpg
https://nk.pl/grupa/228836/galeria/album/14/zdjecie/26

Również niemieckie EU04 i EU20...
1610248906922.jpg

http://rail.phototrans.eu/14,41965,0,LEW_E04_EU04_04.html
1610248991358.jpg
http://sidiwm.pinger.pl/a/2012/4/24
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
:ROFL: No to mnie Kolega rozbroił :ROFL: Faktycznie, nie pomyslałem, że oprócz tego, że w przód, jak np. w poniższej ET22, albo SU46 (i co, wtedy sie nie leje?) można było skierować trąbkę w górę, w lewo, w prawo lub w tył :p

Zobacz załącznik 783282

Wydawało mi się, że skierowanie sygnału w przód ma większy sens, niż w dół. Ale nie będę się spierał z konstruktorami ET21. Konstruktora ET22 mogę o racjonalność skierowania trąbki w przód zapytać jutro (teraz śpi).
Trza chyba napisać do konstruktora 3E jeśli jeszcze żyje, "coś pan narobił, teraz na forum problem z tym jest........" :ROFL: A na poważnie - co za różnica?! Ważne, że działa w oryginale i że na modelu jest jak w realu....
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Przy okazji ukazania się tych modeli.... Próbowałem odszukać jakieś zdjęcia tych maszyn z epoki IVb/IVc ale szczerze pisząc, to trochę lipa. Znalazłem tylko to:

ET21 314, ST44 280 Tczew 6 October 1972 | snatmann | Flickr (zdjęcie z roku 1972 - w linku można powiększyć);

oraz to:

ET21 - Łódzka Galeria Transportowa - GTLodz.eu (z roku 1974)...

Ciekawe czy jest gdzieś zdjęcie ET21-442 mającej się ukazać w modelu /z tamtych epok/? Podobnie było z EU07-161 PIKO, gdzie w necie w zasadzie nie było fotki tej lokomotywy z końca lat 70-tych i dopiero wypłynęło na tym forum (chyba p. Krzysztof Koj wrzucił), dając jednoznaczne potwierdzenie, że lokomotywa tamta miała wówczas okrągłe tarcze zderzaków z białymi obwolutami i brak anteny na dachu co oczywiście wykonano w modelu. Tutaj (ET21-442) z tego co widać na wizualizacjach, ma być antena dachowa typu cylindrycznego i okrągłe tarcze zderzaków.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
Zwykle unikam produkowania niemerytorycznych postów, ale ten model chyba na to zasługuje. Po obejrzeniu galerii zdjęć uważam, że PIKO weszło na najwyższe z wyżyn. Brawa wysiada, o Roco nawet nie wspomnę, no może ESU, choć też tylko trochę. Jestem kompletnie zachwycony detalem i jakością wykonania i aż oczy przecieram, że za taki model w pełnej wersji z dźwiekiem ( jakim?) zapłacę ledwo powyżej 1100zł. No modelarska tragedia po prostu :)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Zwykle unikam produkowania niemerytorycznych postów, ale ten model chyba na to zasługuje. Po obejrzeniu galerii zdjęć uważam, że PIKO weszło na najwyższe z wyżyn. Brawa wysiada, o Roco nawet nie wspomnę, no może ESU...
Napisałeś co uważałeś i OK. Po to jest forum. Po kiego grzyba się tłumaczyć... jak jakiś winny... Nie wiem dlaczego wszechobecny ostatnio "merytoryczny ścisk" co poniektórych sprawił, że ludzie zaczynają mieć rozterki co do wyrażania własnych ludzkich odczuć by nie zostać zaraz posądzonym o bezproduktywne i niemerytoryczne posty. Jak w dyskusji robotów.... tylko ściśle na temat. Nie jesteśmy robotami to i nie zachowujmy się jak roboty.
W końcu gadasz jak człowiek....

Osobiście także uważam, że ta ET21 od PIKO to najbardziej dopracowany "polski patyczak".... którego grzech nie kupić.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
363 98 10
Po pierwsze ta "rozmowa" przez radiotelefon dla mnie starego maszynisty jakoś dziwnie brzmi i nie jest wiarygodna, to raczej rozmowa studyjna.
Czy tak trudno było producentowi nagrać na nastawni lub w lokomotywie wycinek prawdziwej rozmowy przez rtf?Choćby podobnie jak to jest zrobione przez kol .Karola w modelu ET22?
Po drugie plan pociągu 43002 to był plan pociągu pośpiesznego dalekobieżnego a o ile wiem z doświadczenia z tymi maszynami, pojazdy te nigdy planowo w tych pociągach nie jeździły ze względu na małą szybkość konstrukcyjną,chyba że były zapinane w sytuacjach awaryjnych,tak aby dojechać do stacji przeznaczenia, czy zjechać z pociągiem ze szlaku do najbliższej stacji.
Po trzecie.Te reflektory czołowe to też mocno odbiegają wyglądem od orginału.:confused:
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki