• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.248 157 7
Otrzymałem model ze sklepu z obróconym reflektorem w taki sposób, że czerwone światło nie jest w linii pionowej przechodzącej przez oś reflektora. Z instrukcji wynika, że elementy reflektorów są wsuwane do obudowy. Zakładam, że nie są wklejane, gdyż można również je zakupić jako części zamienne. A jakby były wklejane, to trudno byłoby cokolwiek wymienić. Czy któryś z Kolegów robił już taką operację obracania reflektorów w tym modelu do poprawnego położenia? Jeżeli tak w jaki sposób, wypychając od środka? I na co uważać/zwrócić uwagę? Byłbym wdzięczny za pomoc i wskazówki.
1734389986747.png
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.086 416 18
Otrzymałem model ze sklepu z obróconym reflektorem w taki sposób, że czerwone światło nie jest w linii pionowej przechodzącej przez oś reflektora. Z instrukcji wynika, że elementy reflektorów są wsuwane do obudowy. Zakładam, że nie są wklejane, gdyż można również je zakupić jako części zamienne. A jakby były wklejane, to trudno byłoby cokolwiek wymienić. Czy któryś z Kolegów robił już taką operację obracania reflektorów w tym modelu do poprawnego położenia? Jeżeli tak w jaki sposób, wypychając od środka? I na co uważać/zwrócić uwagę? Byłbym wdzięczny za pomoc i wskazówki.
Zobacz załącznik 1091561
Odesłać do producenta. Tak jak Pan to zawsze robi.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
951 121 8
Głupie założenie. Twoje założenie zakłada zatem że wszystko co jest przyklejane nie jest dostępne jako część zamienna. W niektórych modelach więc niemal nic nie powinno być dostępne, bo niemal wszystko jest złapane na klej.
Jeśli są przyklejone, to na pewno nie spełniają warunków części zamiennych. Modele ROCO z uwagi na swoją konstrukcję posiadają części zamienne, praktycznie wszystkie elementy można z łatwością zastąpić nowymi. PIKO ma sporo wyjątków. Choćby przewód elektrycznego ogrzewania w ET21 powyżej, to przyklejona atrapa. Kolejny przykład to okna.
Poza tym, założenie nie może być „głupie”, lecz np. błędne, ponieważ nie potrafi decydować, co jest „głupie” lub ”mądre”.
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.248 157 7
Głupie założenie. Twoje założenie zakłada zatem że wszystko co jest przyklejane nie jest dostępne jako część zamienna. W niektórych modelach więc niemal nic nie powinno być dostępne, bo niemal wszystko jest złapane na klej.
Chyba jednak nie do końca "głupie". Jak Kolega chciałby zatem wymienić jakieś elementy wewnętrzne, zagnieżdżone, jak są ze sobą przyklejone? Ponadto takie elementy już nie potrzebują sklejania i celowo są niektóre z nich tak projektowane, aby spasować razem bez klejenia. Części wierzchne, wystające z budy, owszem, czasami są klejone, ale tylko tam gdzie to niezbędne. Np. w modelach Roco poręcze są na wcisk, także unika się kleju gdzie tylko można. Po drugie, założenie może być co najwyżej "błędne" a nie "głupie", jak Kolega @jack_flash już zauważył.
Odesłać do producenta. Tak jak Pan to zawsze robi.
Zdecydowania jest taka opcja. Święte (i słuszne) prawo Konsumenta, choćby nie wiem jak Panu się to nie podobało. Ale rozczaruję Pana, tym razem nie noszę się z zamiarem zwrotu i nie robię tego przy każdej okazji, także proszę mi nie przypisywać "łatki". A ET21 to nie Pana produkt, więc....
Ja prostowałem w SU45 lub SU46. Wystarczyło wypchnąć od środka i osadzić prosto. Reflektory nie są klejone.
Dziękuję, mam nadzieję, że i tu jest tak samo.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.086 416 18
Zdecydowania jest taka opcja. Święte (i słuszne) prawo Konsumenta, choćby nie wiem jak Panu się to nie podobało.
Co mi się nie podoba to jest hipokryzja.
Ale rozczaruję Pana, tym razem nie noszę się z zamiarem zwrotu[...]
Nie jestem rozczarowany. Ani zaskoczony. Nic innego się od Pana nie spodziewałem.
A ET21 to nie Pana produkt, więc....
D O K Ł A D N I E !!! Nie jest to produkt SM. Jak by był, to już by Pan maile wypisywał o reklamacje, i że "pozycja czerwonej lampy nie jest zgodna z oryginałem"

Miłego dnia... z świętym PIKO :rolleyes:
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
951 121 8
W przeciwieństwie do elektrycznych atrap parowozów i spalinowozów, to jest miniaturowy elektrowóz, któremu najbliżej do oryginału pod względem napędu.
Za to wszystkie razem są równie ekologiczne.
Wracając do tematu. Przewód ogrzewania elektrycznego, który jest przyklejony do fabrycznego modelu, nie można zaliczyć do części zamiennych. Do modelu dołączony jest ekstra przewód, przypominający bardzie oryginał, przeznaczony do modelu eksponowanego w gablocie. Niestety wymiana nie jest czymś trywialnym, ponieważ wymaga ekstrakcji „atrapy”, obróbki otworu w belce czołowej. Model staje się „damaged goods”. Jeśli, ktoś postanowi w przyszłości eksploatować model na makiecie, to specjalnie nie ma co włożyć z powrotem, nie mówiąc o dobrym umocowaniu.
Inny przykład to trąbki, wymiana na metalowe, kolejna operacja chirurgiczna.
 

hjugytf

Znany użytkownik
Reakcje
477 47 4
Tak tak, naturalnie. Tylko czy takie malowanie w ogóle funkcjonowało w 4 epoce ? Wydaje się logiczne, że skoro ma być również model wagonu jak na załączonym zdjęciu to i lokomotywa będzie z tego okresu.
Też szukałem tej informacji, ale nic nie znalazłem. Przyznam, że nie spędziłem też na szukaniu dużo czasu, bo jak wiesz Piko nauczyło nas niedbalstwa w podawaniu informacji o epokach w swoich zapowiedziach. Na tym etapie myślę, że trzeba się nad tym nie zastanawiać, bo to co Oni podają a co będzie może być kompletną rozbieżnością.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
Tak tak, naturalnie. Tylko czy takie malowanie w ogóle funkcjonowało w 4 epoce ? Wydaje się logiczne, że skoro ma być również model wagonu jak na załączonym zdjęciu to i lokomotywa będzie z tego okresu.
To malowanie nigdy nie miało nic wspólnego z epoką IV. To schemat malowania PTK Zabrze nazywany potocznie Jamajka czy Rasta. Chyba był popularny na początku lat 2000-nych. Czy zahaczał o poprzednie millenium tego nie potrafię powiedzieć ale raczej nie
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
292 6 0
Tak jak napisał Jacek. W epoce 4 nie było takiego malowania. Dopiero po 2000 roku, kiedy PTK Zabrze i KP Szczakowa dostały koncesję na poruszanie się po sieci PLK, nastąpiły zmiany w malaturze. Więc model musi być odwzorowany po roku 2000. Sam liczyłem na sputnika w malowaniu którejś kopalni piasku ale niestety to jeszcze nie jest to.
 

Podobne wątki