• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.781 61 10
Film cienizna, który nic nie wnosi. Mysz nie zaktualizowana, brak obsługi funkcji powyżej F20, lokomotywy porusza się ze stałą prędkością to co ma się zmieniać w dźwięku. Przed testowaniem wypadało by tory przeczyścić lub zamontować UPS oraz bardziej się przygotować.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Panie Andrzeju, coś Pana boli czy jak, bo to kolejny wpis z cytowaniem pod komentarzem moim.
Kolego Robercie, nic mnie nie boli, ale wkurza mnie, gdy przez nieprzemyślane wypowiedzi wprowadza się zamęt w głowach czytelników. Napisał kolega "28 cvek", co zrozumiałem jako "28 CV", a jak rozumiem z kolejnego wpisu, miał Kolega na myśli 28 funkcji, włączanych 28 przyciskami funkcyjnymi na manipulatorze sterowania (w tym wypadku na multiMAUS). Problem w tym, że liczba zmiennych konfiguracyjnych dekodera (CV - configuration variables) nie ma nic wspólnego z liczbą funkcji, obsługiwanych przez dekoder i system sterowania. Proszę więc na przyszłość zastanowić się nad ew. uwagą dotyczącą Kolegi wpisu, gdyby taka się pojawiła, a nie obrażać się na zwrócenie uwagi.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
363 98 10
Film cienizna, który nic nie wnosi. Mysz nie zaktualizowana, brak obsługi funkcji powyżej F20, lokomotywy porusza się ze stałą prędkością to co ma się zmieniać w dźwięku. Przed testowaniem wypadało by tory przeczyścić lub zamontować UPS oraz bardziej się przygotować.
Chyba nie masz racji?:niepewny:
Mam aktualizowane obie myszy i na obydwóch wychodzi ta sama "cienizna". Też, jak kol. "DiselPower" nie jestem zadowolony z jakości i ilości dźwięków.:mad: Jedyna pociecha to ta, że nie ma przerw podczas jazdy.:)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.763 41 4
No chyba nie błąd. Bo to sygnał jazdy po torze niewłaściwym o czym PIKO w filmie wspominało.

A czy ktoś zauważył, że ramy wewnętrzne obu wózków patrząc przez otwory ramy wózka mają imitajcę silników trakcyjnych.
Wózek ET21.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.763 41 4
Może w IE1 nie ma ale w E1 z 1975 roku jest oznaczony "Pc2" str 98 i 99 - oznaczenie czoła pociągu jadącego po torze niewłaściwym szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady liniowej. Nie wiem jak jest obecnie jak używa się całodobowo oświetlenia, ale maszyniści nadal je stosują.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
363 98 10
Może w IE1 nie ma ale w E1 z 1975 roku jest oznaczony "Pc2" str 98 i 99 - oznaczenie czoła pociągu jadącego po torze niewłaściwym szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady liniowej. Nie wiem jak jest obecnie jak używa się całodobowo oświetlenia, ale maszyniści nadal je stosują.
Sygnał o którym piszesz został wprowadzony do stosowania po tragedii pod Szczekocinami. Więc w 1975 r. nie mógł istnieć w ins.E1.;)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.763 41 4
Ale istniał i tyle. Może ktoś tego nie zna. Bo przepisy które mam są wydaniem z 1975 roku w postaci popielatej książeczki formatu mniejszego niż A5. I ta polemika o dokumentach stosowanych w tamtych latach jest zbędną. Bo to jest Wydawnictwo Komunikacji Łączności. Podpisał je podsekretarz stanu K.Jacukowicz. To skoro mam zjawy i wtedy co jest jeszcze nie było, to dzisiaj (w czasie wypadku pod Szczekocinami) istniały na Dolnym Śląsku poniemieckie semafory świetlne, które w tych przepisach są ujęte?
PS
A pod Szczekocinami właśnie jakby oboje maszynistów ten przepis zastosowało to zapiłaby się któremuś lampka kontrolna, że coś jest nie tak. Skoro miał jechać torem właściwym a jechał niewłaściwym, prawda?
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
To może nam przypomnij, jaki to dekoder był wykorzystany w filmie promocyjnym - bo na sto procent nie był nim


Ale tak to jest skoro są użytkownicy, którzy również postów pisać nie potrafią....
Nie wiem o co koledze chodzi, bo trochę mało rozumiem z tego co pisze...

O ile wiem sygnał Pc2 to JEDNO LEWE czerwone światło, a nie dwa jak tutaj widać na tym zdjęciu. No i tu mógłbym napisać to samo co kolega...

A odnośnie Szczekocin to wtedy obowiązywał przepis, że sygnał Pc2 się stosowało kiedy blokada była nieprzystosowana do prowadzenia ruchu w kierunku niewłaściwym, a nie jak jest obecnie od zeszłego roku, że w każdym przypadku jazdy po torze lewym. Więc nie musieli go stosować bo blokada była przystosowana.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
Ale istniał i tyle. Może ktoś tego nie zna. Bo przepisy które mam są wydaniem z 1975 roku w postaci popielatej książeczki formatu mniejszego niż A5. I ta polemika o dokumentach stosowanych w tamtych latach jest zbędną. Bo to jest Wydawnictwo Komunikacji Łączności. Podpisał je podsekretarz stanu K.Jacukowicz. To skoro mam zjawy i wtedy co jest jeszcze nie było, to dzisiaj (w czasie wypadku pod Szczekocinami) istniały na Dolnym Śląsku poniemieckie semafory świetlne, które w tych przepisach są ujęte?
PS
A pod Szczekocinami właśnie jakby oboje maszynistów ten przepis zastosowało to zapiłaby się któremuś lampka kontrolna, że coś jest nie tak. Skoro miał jechać torem właściwym a jechał niewłaściwym, prawda?
W Szczekocinach oświetlenie lokomotyw na tamten czas było prawidłowe. Czemu załoga Matejka nie zareagowała? Na to pytanie odpowie instrukcja o oświetleniu pociągów roboczych, sam byłem świadkiem sytuacji wyprawienia pociągu po lewym gdy na prawym pracował pociąg sieciowy. Na wypadek takich sytuacji obecnie zawsze na lewym torze używa się oświetlenia Pc2.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 39 11
To może powiesz o co Ci chodzi?
Wystarczyło napisać coś w stylu:
Niestety dekoder jazdy Lenz nie do końca chce współpracować z tym modelem
i rozwinąć myśl o użyte funkcje oraz zobrazować to (lepszym) zdjęciem.
I wtedy byłaby to tylko konkretna, wartościowa ważna informacja dla korzystających z dekoderów innych niż rekomenduje producent modelu.
A nie kolejna - bezsensowna i znowu nie na temat - dyskusja o "Pc2".
Bo jak widać kolejny "klient" nic z tego nie zrozumiał, a "specjalista od cybantów" nie miałby możliwości (po raz kolejny) mijania się z prawdą wywołując bezsensowną dyskusję znowu nie na temat.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Sygnał o którym piszesz został wprowadzony do stosowania po tragedii pod Szczekocinami. Więc w 1975 r. nie mógł istnieć w ins.E1.
Myślę, że kolega Bolesław 102 pomylił istnienie sygnału Pc 2 z zakresem jego stosowania. Jak już koledzy pisali, sam sygnał istniał od dawna. Już w przepisach sygnalizacji z 1925 roku był opisany sposób oznaczenia pociągu jadącego torem niewłaściwym linii dwutorowej: dwa światła na czole pociągu: białe po prawej i czerwone po lewej stronie (patrząc w kierunku jazdy). Sygnał należało stosować zawsze przy jeździe po torze niewłaściwym szlaku dwutorowego. Dopiero w przepisach E 1 z 1969 roku, które weszły w życie 1 października 1970 roku, wprowadzono zapis o stosowaniu sygnału Pc 2 przy jeździe po torze niewłaściwym nieprzystosowanym do jazdy dwukierunkowej. Podobny zapis istniał w E 1 z 1975 roku (szara książeczka, o której wspomniał kolega @robertkroma i w kolejnych E 1 aż do katastrofy pod Szczekocinami, kiedy to rozporządzeniem powrócono do dawnej zasady, że sygnał Pc 2 stosuje się zawsze przy jeździe po torze (teraz) w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Zasada ta została następnie uwzględniona w kolejnym wydaniu instrukcji sygnalizacji (obecnie Ie-1).

Przy okazji, jako ciekawostkę podam, że w żadnych z przepisów E 1 nie było mowy o górnym białym świetle na czole pociągu, zawsze jest mowa tylko o dwóch światłach (Pc 1 - dwa białe, Pc 2 - jedno białe i jedno czerwone). Dopiero w E 1 z 1975 roku jest zapis mówiący o dwóch lub trzech światłach na czole pociągu.
 

Podobne wątki