• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
879 90 3
Gdzieś była mowa że Piko może zrobić EN71 bo w nr części zamiennych jest przerwa na wagon silnikowy sb. Ponadto Robo zapowiedziało model EN71 oparty na formie EN57...
Nie kupię jednostki ROBO, ponieważ mimo pięknego wnętrza z zewnątrz, czyli z perspektywy, z której zawsze oglądam model jest źle urodzona.
Skoro mam do wyboru dwie identyczne wersje, to wybieram to co jest wg mnie z zewnątrz bliższe prawdzie.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
1.064 44 1

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
879 90 3
Masz takie prawo jako klient ale czy trzeba to ogłaszać na forum?
Nie sądziłem, że będzie to aż takim kłopotem...
Po prostu uważam, że słabo wygląda seria ponad 1400 egzemplarzy EN57, które doczekały się seryjnych modeli, kiedy na naszych półkach królują numery 9xx-10xx i mam osobisty żal do ROBO, że postanowił powielić błąd marketingowy PIKO.
Taka to forma, że w węźle warszawskim od 2005 do 2020 były 184 jednostki EN57, a możliwość ich odtworzenia w modelach (3 ze 184!) numerem 203 właśnie zostanie wyczerpana...
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
487 64 2
Nie sądziłem, że będzie to aż takim kłopotem...
Po prostu uważam, że słabo wygląda seria ponad 1400 egzemplarzy EN57, które doczekały się seryjnych modeli, kiedy na naszych półkach królują numery 9xx-10xx i mam osobisty żal do ROBO, że postanowił powielić błąd marketingowy PIKO.
Taka to forma, że w węźle warszawskim od 2005 do 2020 były 184 jednostki EN57, a możliwość ich odtworzenia w modelach (3 ze 184!) numerem 203 właśnie zostanie wyczerpana...
Zgadzam się i rozumiem Twoje rozgoryczenie ale... Nikt nie ogłosił, że za jakiś czas modele Ciebie interesujące nie pojawią się na rynku. Ja też czekam na "moje" wymarzone modele, cierpliwe czekam , jak Bóg da to się doczekam. Jest jeszcze inne wyjście - można dogadać się z producentem o wypust partii pod zamówienie....
Pozdrawiam
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
293 6 0
Podstawowo hamulcem systemu Knorr, który był stosowany jeszcze w niskich numerach 6xx. Następnie jednostki otrzymywały hamulec systemu Oerlikona.
Dzięki za odpowiedź. Myślałem że ogólnie z pudłem było coś nie tak, ale faktycznie te jednostki miały hamulec Knorra. Ale trzeba by jeszcze dodać że taki hamulec posiadały również jednostki z numerami powyżej 600, nie pamiętam do którego numeru ( coś koło nr 650). I wypada dodać, że proponowany przez PIKO EN57-203 to składak z pojedynczych ezt, przy czym wagon rb to właśnie dawny EN57-125 rb.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 200 0
Kusi żeby kupić, ale czy będzie jeszcze jakiś inny w tym malowaniu? :niepewny:
Jeździło się po WWK takimi kiblami ale raczej w trakcji podwójnej, pojedynczo to jakieś ogryzki chodziły...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.133 583 30
Jeździło się po WWK takimi kiblami ale raczej w trakcji podwójnej
Oj, jeździło się, ale w trakcji potrójnej, podwójna to była rzadkość, a pojedyncze w samym WWK się w ogóle nie zdarzały. Najbliżej to chyba z Legionowa do Zegrza. Ale to wszystko było trochę wcześniej, w latach 70. XX wieku i oczywiście nie tych kolorach... ;)
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 200 0
No właśnie. Potrójniaki to pamiętam jeszcze w "klasycznym" żółto niebieskim malowaniu. Zarówno na WWK, jak i np. na SKM 3M. Oczywiście bywały też podwójne na mniej obleganych trasach i pojedyncze rzadko ale się zdarzały - wspomniane Zegrze i "klasa" z Zachodniej (z nieistniejącego wówczas peronu 8) na Odolany. Natomiast w okresie barw pomarańczowych to większość już jeździła jako podwójne a potrójne to rzadziej, głównie w godzinach szczytu. Zaś po przemalowaniu w barwy KM potrójniaki się zdarzały np. na linii wołomińskiej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.133 583 30
Zawsze można uznać, że 203 jeździ na klasie
pojedyncze rzadko ale się zdarzały - wspomniane Zegrze i "klasa" z Zachodniej (z nieistniejącego wówczas peronu 8) na Odolany.
W latach 70. "klasa" z Dworca Głównego na Odolany to była SM30 i jeden Donnerbuchsen. ;)
Natomiast w okresie barw pomarańczowych to większość już jeździła jako podwójne
Dlatego zaznaczyłem, że chodziło o czasy wcześniejsze.
 

Podobne wątki