• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

Neodokuran

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nie wiem, czy to dobre miejsce...

Jak połączyć dwie Jednostki ze sobą? Wystarczy imitacja Scharfenberga i programowanie dekoderów fabrycznych na ten sam adres?
 

Neodokuran

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
A co z oświetleniem czoła i tylu, jak połączę dwa dekodery n jednym adresie, to będą one kopiowały od siebie, czyli cały skład biedzie miał zgaszone czoła. Dodam, że mam tylko Multimusa z Z21
 

Noah

Znany użytkownik
Reakcje
597 3 0
Musisz zaprogramować im adres CV19.

Czyli masz jednostki o adresach 1 i 2.
1. Dla loka o adresie 1 programujesz CV19=5.
2. Dla loka o adresie 2 programujesz też CV19=5.
Gdyby drugi model miał być odwrócony w zestawie (jeździł tyłem do przodu) to programujesz CV19=133 (128+5)

Teraz modele będą reagować na adres 5 i jeździć wspólnie, przy czym pod adresami 1 i 2 będzie można sterować oświetleniem lokomotyw indywidualnie.

Jeżeli chcesz je rozłączyć i wrócić do adresów 1 i 2 programujesz dla adresu CV19=0.
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
324 3 4
Ja skorzystałem z tej porady:
Jeśli chcemy aby oba modele były ustawione przeciwnie (czyli do siebie członami ra lub do siebie członami rb) to w jednym z nich w CV29 musi być bit 0 =0 a w drugim =1.
Włączam CV9 i wszysko jeśli chodzi o oświetlenie kierunkowe jest ok.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
820 89 3
W 1989 roku ilość wyprodukowanych jednostek z gładkim pudłem przewyższyła liczbą pojazdy z pudłem ryflowanym.
Model EN57 PIKO odzwierciedla jednostki ryflowane, ale z jakiegoś powodu (powodów) nie wyjdą modele starsze niż w epoce IVc/Va.
Dodatkowo nie da się zrobić jednostek 1-130 oraz EN71, a także wyższych ryflowanych numerów EN57.

Jaki był sens pakowania się akurat w ten wariant formy?
Czy dla okresu od IVc/Va na prawdę nie lepiej było zrobić wersję numeracji 1114-1825?
Najlepszym przykładem na zablokowanie się obecnym wariantem formy jest praktycznie wyczerpana możliwość odwzorowania modeli KM, barw Interregio, pomarańczowego (aglomeracyjnego) i SKM w Trójmieście.

Ruch firmy ROBO w tym momencie przemilczę, ponieważ zdublowanie formy PIKO jest strzałem w kolano...
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
39 5 1
W 1989 roku ilość wyprodukowanych jednostek z gładkim pudłem przewyższyła liczbą pojazdy z pudłem ryflowanym.
Model EN57 PIKO odzwierciedla jednostki ryflowane, ale z jakiegoś powodu (powodów) nie wyjdą modele starsze niż w epoce IVc/Va.
Dodatkowo nie da się zrobić jednostek 1-130 oraz EN71, a także wyższych ryflowanych numerów EN57.

Jaki był sens pakowania się akurat w ten wariant formy?
Czy dla okresu od IVc/Va na prawdę nie lepiej było zrobić wersję numeracji 1114-1825?
Najlepszym przykładem na zablokowanie się obecnym wariantem formy jest praktycznie wyczerpana możliwość odwzorowania modeli KM, barw Interregio, pomarańczowego (aglomeracyjnego) i SKM w Trójmieście.

Ruch firmy ROBO w tym momencie przemilczę, ponieważ zdublowanie formy PIKO jest strzałem w kolano...
Nisze mają to do siebię, że prędzej czy później zostają wypełnione
 

Podobne wątki