• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.773 172 0
No dobra, ale nadal nie wiem, czy jest możliwy model ryflowany w malowaniu pomarańczowym inny niż 203. Bo jeśli nie, to nie będę kupował 203 skoro nie ma nadziei na inny do składu 2xEN57 w takich barwach. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.461 552 30
Obawiam się, że na tak postawione pytanie nikt wiążąco nie odpowie. A jeśli drugi praktycznie identyczny model, tyle że z innym numerem miałby być wydany, to na pewno nie nastąpi to szybko. Tak że są chyba tylko dwa wyjścia: kupić jeden i czekać, mając nadzieję, że kiedyś ukaże się drugi, albo kupić od razu dwa i w jednym zmienić numer.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.773 172 0
No ale na jaki numer? Bo ja nawet nie wiem gdzie tu szukać informacji, który numer z ryflowanych był ówcześnie w malowaniu pomarańczowym. Jest gdzieś taka baza danych kibli?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.017 447 99
No ale na jaki numer? Bo ja nawet nie wiem gdzie tu szukać informacji, który numer z ryflowanych był ówcześnie w malowaniu pomarańczowym. Jest gdzieś taka baza danych kibli?
A można wiedzieć po co kolega chce zmieniać numer, zadając jednocześnie pytanie "na jaki"? Tak zadane pytanie sugeruje bowiem, że koledze wszystko jedno. Pytanie więc, po co w ogóle zmieniać? Ja, gdy zmieniam numer to na taki, na jaki chcę, z mojej okolicy. Oczywiście, szukam informacji by model odpowiadał oryginałowi. Ale nie jest mi obojętne na jaki.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.773 172 0
Źle zadałem zatem pytanie. Jeszcze raz: Jakie inne numery EN57 z ryflowanym pudłem i trapezowymi podstawami pantografów (forma Piko) poza 203 miały malowanie pomarańczowe? :) Jak poznam te numery, to wszystko będzie jasne. :)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.017 447 99
Źle zadałem zatem pytanie. Jeszcze raz: Jakie inne numery EN57 z ryflowanym pudłem i trapezowymi podstawami pantografów (forma Piko) poza 203 miały malowanie pomarańczowe? :) Jak poznam te numery, to wszystko będzie jasne. :)
A czy ten schemat malowania nie był powszechny po roku 2000? Jeśli bowiem był, to może nie problem zmienić numer jednostki na pasujący do ryflowanego składu (może po prostu tylko zdjęć w Internecie nie ma). Trochę dziwne się bowiem wydaje że przy powszechności ryflowanych składów w tamtym czasie w taki sposób miałby być pomalowany tylko jeden numer? Chyba, że powszechności ryflowanych składów w tamtym czasie wcale nie było. Tylko pytam, bo nie wnikałem w temat.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.461 552 30
A można wiedzieć po co kolega chce zmieniać numer, zadając jednocześnie pytanie "na jaki"?
Jakby tak dokładniej poczytać, to nie byłoby tego pytania.
No dobra, ale nadal nie wiem, czy jest możliwy model ryflowany w malowaniu pomarańczowym inny niż 203. Bo jeśli nie, to nie będę kupował 203 skoro nie ma nadziei na inny do składu 2xEN57 w takich barwach.
Na co ja zaproponowałem rozwiązanie:
kupić od razu dwa i w jednym zmienić numer
No więc właśnie po to, żeby mieć dwa EN57 w tej wersji i malowaniu, ale z dwoma różnymi numerami. I stąd pytanie jaki mógłby być inny numer oprócz 203 i gdzie szukać informacji na ten temat. Niestety, w tym nie potrafię pomóc.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.773 172 0
A czy ten schemat malowania nie był powszechny po roku 2000? Jeśli bowiem był, to może nie problem zmienić numer jednostki na pasujący do ryflowanego składu (może po prostu tylko zdjęć w Internecie nie ma). Trochę dziwne się bowiem wydaje że przy powszechności ryflowanych składów w tamtym czasie w taki sposób miałby być pomalowany tylko jeden numer? Chyba, że powszechności ryflowanych składów w tamtym czasie wcale nie było. Tylko pytam, bo nie wnikałem w temat.
Nie był powszechny. Większość kibli była nadal żółto niebieska gdy pomarańczowe malowanie (z dwoma wąskimi brązowymi paskami u dołu) pojawiło się w WWK. Potem pojawiły się ZPR-y, więc malowanie to było charakterystyczne dla ZPR Warszawa. Potem takie malowanie pojawiło się na niektórych jednostkach ZPR Olsztyn, ZPR Lublin (tu z czasem zniknął górny brązowy pasek, został tylko dolny). No ale większość z nich to były nr powyżej 1111 czyli z gładkimi ścianami bocznymi.
Więc jak najłatwiej znaleźć, które nr poniżej 1111 były w ZPR Warszawa w malowaniu pomarańczowym?

EDIT: Z czasem inne ZPR-y zaczęły wymyślać swoje malowania, a te jak wiadomo są opisane na mojej stronie:
http://www.arekmiz.pl/Malowanie EZT.htm
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
953 41 3
Że też tej formy na nie ryflowane pudło nie ma, wielka szkoda
To jest w ogóle skopany temat. Bo szarpnięto się w obu przypadkach (PIKO, ROBO) na moim zdaniem najmniej perspektywiczną formę. No bo jak ryfle- to starsze egzemplarze, ale kompletację czół dano raczej typową dla jednostek wychodzących w późniejszych latach. I stąd niemozliwość zrobienia w zasadzie porządnej 4 epoki nawet połowy lat 80tych w przypadku PIKO. A przecież gładkie jednostki wychodziły z fabryki już od 1976 roku! I bez większego fałszu mielibyśmy formę od połowy lat 70tych (IVb) aż po epokę VI... Mocno nieprzemyślany wybór formy był moim zdaniem. A już totalnym nieporozumieniem było że obaj producenci w tej samej formie utknęli. Zamiast jeden zrobić gładką, drugi ryflowaną...
I potem mamy takie kwiatki że z formy PIKO/ROBO na 184 jednostki EN57 w Kolejach Mazowieckich, można z grubsza odtworzyć jedynie 4 sztuki (038, 203, 935, 1000)
Myślę zresztą że dość dużo już na ten temat powiedziano...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.773 172 0
Dzięki. Ale to zdjęcie daje też inną informację: pomarańczowy zestawiony z żółto niebieskim. :)

3x mniej piłowania :) ...i miałbyś unikat, bo raczej takiego składaka PIKO nie wyda.
Nie mam takich umiejętności do takich przeróbek. Dlatego pozostanę przy oryginalnym wykonaniu danego modelu.
Ale jw. skoro jest możliwość zestawienia pomarańczowego z żółto niebieskim to chyba się skuszę na ten 203. Będzie się u mnie czasami pojawiał z którymś żółto niebieskim, a może nawet z dwoma, a co - zrobię se potrójniaka. :)
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
847 90 3
To jest w ogóle skopany temat. Bo szarpnięto się w obu przypadkach (PIKO, ROBO) na moim zdaniem najmniej perspektywiczną formę. No bo jak ryfle- to starsze egzemplarze, ale kompletację czół dano raczej typową dla jednostek wychodzących w późniejszych latach. I stąd niemozliwość zrobienia w zasadzie porządnej 4 epoki nawet połowy lat 80tych w przypadku PIKO. A przecież gładkie jednostki wychodziły z fabryki już od 1976 roku! I bez większego fałszu mielibyśmy formę od połowy lat 70tych (IVb) aż po epokę VI... Mocno nieprzemyślany wybór formy był moim zdaniem. A już totalnym nieporozumieniem było że obaj producenci w tej samej formie utknęli. Zamiast jeden zrobić gładką, drugi ryflowaną...
I potem mamy takie kwiatki że z formy PIKO/ROBO na 184 jednostki EN57 w Kolejach Mazowieckich, można z grubsza odtworzyć jedynie 4 sztuki (038, 203, 935, 1000)
Myślę zresztą że dość dużo już na ten temat powiedziano...
Mi najbardziej podoba się, że mając tak niewielką możliwość wykonania jakiegoś ruchu w modelach KM, tj. 203, 935 i 100 zdecydowano się zrobić na pomarańczowo 203 wyczerpując w ten sposób (wespół z ROBO) możliwości na warszawskie jednostki :D
Dodatkowo 203 nie miała w oryginale klapek do smarowania łożysk, a 1051 miała :D
 

Podobne wątki