• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.473 147 0
Podobno spora, bo Piko przewidziało numery części do drugiego wagonu silnikowego, który jednak nie będzie miał napędu.

PS. Oczywiście pod warunkiem, że konkurencyjna firma też wypuści EN71, a jest duża szansa... :)
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
839 31 1
Ciekawe czy któryś z producentów wypuści EN57 w którym jeden człon byłby... bez ryfli. Czasami zdarzało się, że zespół trakcyjny dostawał "ra", "rb" z innego składu.
A EN71? Zrobienie dodatkowego silnikowego członu typu "dummy" to nie powinna być wielka filozofia. Obie firmy mają skorupki, pozostaje utrzymać to w tajemnicy i w odpowiednim momencie, wraz z premierą, wrzucić "na sklep".
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 154 7
Firma PIKO zamieściła zdjęcie gotowego modelu jednostki EN57-947 (PIKO 51458 / 51459) w oznaczeniach spółki PKP Przewozy Regionalne - przydział Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie, Napr. rew. ZUT "REMTRAK" Sp. z o. o. w Toruniu.

Zobacz załącznik 1063642
Stawiam na to, że będzie to strzał w stopę. Kto to kupi? Dlaczego PIKO nie zdecydowało się na wypust któregoś z kolejnych przewoźników wojewódzkich albo nawet PR w malowaniu klasycznym albo nawet w tygrysim?
PS. I w ogóle to ciekawie się zapowiadają kolejne lata, gdyż wyskakują niczym króliki z kapelusza nowe malowania wcześniej niezapowiedziane.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.170 131 19
Stawiam na to, że będzie to strzał w stopę. Kto to kupi? Dlaczego PIKO nie zdecydowało się na wypust któregoś z kolejnych przewoźników wojewódzkich albo nawet PR w malowaniu klasycznym albo nawet w tygrysim?
PS. I w ogóle to ciekawie się zapowiadają kolejne lata, gdyż wyskakują niczym króliki z kapelusza nowe malowania wcześniej niezapowiedziane.
Kto to kupi? Chociażby ja i wielu innych moich kolegów. To bardzo popularny i rozpoznawalny schemat malowania. Uważam, że model będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, większym niż EN57 w malowaniu Kolei Mazowieckich. Moim zdaniem to bardzo dobry wybór ze strony firmy PIKO, zwłaszcza w zestawieniu z drugim modelem w barwach przewoźnika samorządowego. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby w kolejnych latach utrzymana była zasada - "standardowe" malowanie + przewoźnik samorządowy/regionalny. Za pół roku będzie już wiadomo jakie będą kolejne dwa modele. Wiadomo, że w przypadku EN57 i różnych regionalnych schematów malowania, w zależności od regionu, cieszyć się będą bardzo różnym zainteresowaniem. Dla przykładu, EN57 w barwach Kolei Mazowieckich, będzie cieszyć się raczej znikomym zainteresowaniem we Wrocławiu czy Szczecinie, podobnie EN57 w barwach trójmiejskiej SKM-ki raczej nie rozgrzeje serc mieszkańców Rzeszowa czy Katowic. Każdy prędzej czy później powinien się doczekać "swojego" - zwłaszcza, że dwóch producentów produkuje modele tych jednostek, więc w teorii powinni "pokryć" większą liczbę schematów malowania możliwych do odwzorowania na produkowanych przez nich wariantach modeli jednostek serii EN57.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.482 443 99
Firma PIKO zamieściła zdjęcie gotowego modelu jednostki EN57-947 (PIKO 51458 / 51459) w oznaczeniach spółki PKP Przewozy Regionalne - przydział Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie, Napr. rew. ZUT "REMTRAK" Sp. z o. o. w Toruniu.

Zobacz załącznik 1063642
W 2007 roku uchwyciłem taki lubelski składzik na linii nr 7 jadący z Lublina do Dęblina.

EN57_2007.jpg


Oczywiście kolorki już nieco wyblakłe. I tu naszła mnie taka refleksja gdy patrzę na żywą malaturę modelu PIKO, czy to dobrze, że przemysł wielkoseryjny maluje modele w takie żywe kolory jak prosto z fabryki, bo zwykle na szlakach to spotykało się już takie nieco wyblaknięte... ale to pewnie dyskusja na inny wątek.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
W 2007 roku uchwyciłem taki lubelski składzik na linii nr 7 jadący z Lublina do Dęblina.
Piękne zdjęcie i fajna inspiracja do patynowania.
Oczywiście kolorki już nieco wyblakłe. I tu naszła mnie taka refleksja gdy patrzę na żywą malaturę modelu PIKO, czy to dobrze, że przemysł wielkoseryjny maluje modele w takie żywe kolory jak prosto z fabryki, bo zwykle na szlakach to spotykało się już takie nieco wyblaknięte... ale to pewnie dyskusja na inny wątek.
Temat rzeczywiście na Gadki-szmatki, ale kiedyś już chyba poruszany był podobny na forum.
Modele fabryczne (cukierkowe) sprzedają się dobrze z uwagi na młodzież.
Producenci wychodzą z założenia, że modelarze sobie z takim modelem zrobią co chcą. Spatynują, zezłomują. Z drugiej strony nawet lepiej, bo każdy egzemplarz po własnym patynowaniu będzie wyjątkowy.
Swoją drogą, to malowanie również mi się podoba.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 13 9
Z tego co mi wiadomo - Tczew.
EN57 z Zakładu w Olsztynie można było spotkać w odległych kierunkach . Obsługiwały trasę Działdowo - Warszawa Wola ( obecnie zachodnia peron 9) .Oprocz malowan takich jak w tym modelu zdarzały się też pomarańczowe i klasyka żółto niebieska z brezentowymi przejściami między wagonami i innymi szczegółami.Wiec jak ktoś chce to swobodnie może sobie Tczew zamienić np Bydgoszcz, Warszawę, Działdowo Gdynię czy jakiś lokalny kierunek po analizie rozkładów jazdy
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.170 131 19
To prawda, możliwości wykorzystania są duże. Zdjęć też trochę jest - może kogoś zainspirują :) :

- źródło: rail.phototrans.eu/14,33517,0,PaFaWag5B6BEN57947.html
- autor: Krystian Jacobson
- opis: "16 stycznia 2006 - Gdańsk Wrzeszcz, EN57-947+800 w drodze do Elbląga."

2006.01.16. - Gdańsk Wrzeszcz - EN57-947 wraz z EN57-800 jako pociąg os. nr 91434 rel. Gdyni...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,33520,0,PaFaWag5B6BEN57947.html
- autor: Wojciech Koliński "Kolins"
- opis: "25 marca 2006 - Kibelki z Gdyni do Słupska (pierwszy to 1048) opuszczają Luzino."

2006.03.25. - Luzino - EN57-1048 wraz z EN57-947 jako poc. os. nr 5831 rel. Gdynia Słupsk, fo...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,33518,0,PaFaWag5B6BEN57947.html
- autor: Łukasz Kuczewski
- opis: "2 maja 2006 - Lisewo. Pociąg osobowy relacji Elbląg - Gdynia."

2006.05.02. - Lisewo - EN57-XXX oraz EN57-947 jako poc. os. nr 91438 rel. Elbląg - Gdynia Gł...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,83516,0,HCP203EET41163.html
- autor: Grzegorz Mularczyk "SP42-056"
- opis: "9 czerwca 2008 - Pachnący świeżą farbą ET41-163 przybył prosto z Gdyni, odbywając jazdę próbną, kończąc bieg na stacji Smętowo, skąd wróci za chwilę do Gdyńskiej szopy. Obok na godzinę swego odjazdu oczekuje EN57-947."

2008.06.09. - Smętowo - ET41-163 w trakcie jazdy próbnej na trasie Gdynia - Smętowo, obok E...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,28954,0,PaFaWag5B6BEN57697.html
- autor: Krystian Jacobson
- opis: "11 sierpnia 2008 - Osobówka do Malborka złożona z EN57-697+947 mija p.o SKM Gdańsk Przymorze - Uniwersytet."

2008.08.11. - EN57-697 wraz z EN57-947 jako poc. os. nr 6022 rel. Gdynia Gł. - Malbork, mijaj...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,33515,0,PaFaWag5B6BEN57947.html
- autor: Wojciech Koliński "Kolins"
- opis: "5 marca 2009 - Do Gdańska Wrzeszcza zbliżają się kibelki (+931) relacji Gdynia - Elbląg."

2009.03.05. - Gdańsk Wrzeszcz - EN57-947 wraz z EN57-931 jako poc. os. nr 91330 rel. Gdynia G...jpg

- źródło: ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=52500
- autor: Wojciech Koliński ''Kolins''
- opis: "2009-06-04 - Gdańsk - Pociąg osobowy z Gdyni Głównej zbliża się do peronów stacji Gdańsk Wrzeszcz. Pierwsza jednostka ma nr 918."

2009.06.04. - Gdańsk Wrzeszcz - EN57-918 wraz z EN57-947 jako poc. os. rel. Gdynia Gł. - xxx...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,39215,0,PaFaWag5B6BEN57947.html
- autor: Karol Osial "caroos"
- opis: "4 sierpnia 2009 - Pociąg osobowy niedawno wyruszył z Malborka do Iławy."

2009.08.04. - EN57-947 jako poc. os. nr 60330 rel. Malbork - Iława Gł., oddala się od stacj...jpg

- źródło: kolej.krakow.pl/galeria-taboru/zespoy-trakcyjne/en57/en57-900-999/en57-947
- autor: Wojciech Nowak
- opis: "2010-04-15 | EN57-947 oczekuje na odjazd na stacji początkowej jako pociąg osobowy nr 60335 relacji Iława Główna Malbork. Pierwszy w składzie to EN57-922."

2010.04.15. - Iława Gł. - EN57-947 wraz z EN57-922 jako poc. REGIO nr 60335 rel. Iława Gł....jpg



- źródło:
- autor:
- opis: ""
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.473 147 0
Nie interesuje mnie jak miała 1079 w realu. W modelu 1079 świeci tylna tablica, w modelu 925 nie świeci. Ponieważ obie jeżdżą u mnie razem w dwuskładzie (i g mnie obchodzi, że jedna jest z Wrocławia a druga z Krakowa) to chcę aby w obu było jednakowo, w tym wypadku żeby tylna świeciła. Nie może być tak, że jak skład jedzie w jedną stronę to tylna świeci (jak 1079 jest z tyłu) a jak w drugą to nie świeci (bo 925 jest z tyłu).
No dobra, sprawa załatwiona. Warszawski sklep Przystanek pokazał filmik, gdzie skasowali mruganie światła przy włączaniu. Pojechałem więc do nich z moimi modelami i udało się. W EN57-1079 wystarczyła zmiana odpowiednich CV, żeby nie było mrugania oświetlenia, ale dopiero po zamianie mojego dekodera ESU na dekoder Piko, bo ESU nie przepuścił komend do SUSI (ja wiedziałem, że te ESU to gnioty, no ale w EN57 muszę takie mieć ze względu na dźwięki). W EN57-925 była grubsza operacja bo konieczna była też aktualizacja firmware wszystkich członów, żeby świeciła tylna tablica kierunkowa. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.390 504 30
dopiero po zamianie mojego dekodera ESU na dekoder Piko, bo ESU nie przepuścił komend do SUSI (ja wiedziałem, że te ESU to gnioty
A co to znaczy, że "ESU nie przepuścił komend do SUSI"? Dekodery ESU jak najbardziej obsługują SUSI, tylko trzeba to najpierw włączyć. Najłatwiej programatorem, czy da się to zrobić CV-kami, nie wiem. Ale serwis powinien umieć to zrobić. Z opinią, że "ESU to gnioty" się całkowicie nie zgadzam, równie dobrze mógłbym to powiedzieć o ZIMO.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.473 147 0
Nie znam się tak bardzo, ale komendy programatora dotyczące susi esu przyjmował, ale nic się nie zmieniało. Dopiero dekoder Piko przyjął komendy i ustawienia susi się zmieniły, światło przestało mrugać. A zdania o ESU nie zmienìę, już kilka razy o tym pisałem w różnych wątkach. Po pierwsze nie da się włączyć krzywej prędkości 3 punktowej, bo jest to zablokowane. A po ustawieniu tej durnej krzywej 50 punktowej jako linii prostej, modele i tak przyspieszają i zwalniają nieliniowo. Z Zimo nie ma takiego problemu. Krzywa 3 punktowa liniowa i modele jeżdżą jak ja chcę.
 

Podobne wątki