• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Racja. Do końca nie wiem jak było na początku KM. Kojarzę, że ostatnimi laty po prostu kierownik pociągu obserwował skład ze służbowych drzwi. Dzisiaj te kilka mijanych składów nie miało lusterek i kamer.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.379 124 1
A są Koledzy w 100% pewien? Może w początkowym okresie eksploatacji lusterka jeszcze były, a potem je ściągnięto zastępując kamerami? Aby takie wnioski wyciągać trzeba mieć absolutna pewność, stąd pytam.
100% gwarancji nie ma, bo brak zdjęcia z 08.11.2007 roku (dzień naprawy rewizyjnej).
Ale są za to "mocne" poszlaki:
1. Zdjęcie zamieszczone przez PIKO (niestety brak daty wykonania zdjęcia);
2. Fotografie w bazie IPT z różnego okresu użytkowania EN57-935 przez Koleje Mazowieckie (najstarsze pochodzi z 30.12.2008 r.);
3. Zdjęcia różnych jednostek eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie, na których trudno dostrzec, aby były zamontowane lusterka wsteczne.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Na Mazowszu od dawien dawna jeździło się bez lusterek, (to stara tradycja jeszcze z początków kibelnictwa).
A tak na serio, ja nawet z lat 90tych nie kojarzę, pewne jaskółki starsze wiekiem mówią mi że w 80tych także.
Z latami Jaruzela jest gorzej z fotkami, ale z lat 90 jest cała masa zdjęć z WWK i jednostki z lusterkami to jakieś przyjezdne są. Miejscowe nie mają
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Na Mazowszu od dawien dawna jeździło się bez lusterek, (to stara tradycja jeszcze z początków kibelnictwa).
A tak na serio, ja nawet z lat 90tych nie kojarzę, pewne jaskółki starsze wiekiem mówią mi że w 80tych także.
Z latami Jaruzela jest gorzej z fotkami, ale z lat 90 jest cała masa zdjęć z WWK i jednostki z lusterkami to jakieś przyjezdne są. Miejscowe nie mają
W Warszawie w latach 80-tych i nieco później były lusterka, które się zakładało i zdejmowało, tzw. "noszone". Nie jeździło się natomiast z lusterkami na stałe, składanymi na stacjach zwrotnych.
W KM niestety jeździło się na ucho bez lusterek, a więc na radiotelefon lub głośne "odjazd" powiedziane przez znajomy głos. W kwestii wychodzenia ze zwolnień trzeba było liczyć słupki.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.632 31 1
Czy te czerwone w EN57 świecą prawie tak jak trzeba, czy mi się tylko zdaje?
Wyglądają jak osobno świecące, nie w jednej diodzie biało-czerwonej.
Przeprojektowali czytając nasze narzekania na reflektory...?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Czy te czerwone w EN57 świecą prawie tak jak trzeba, czy mi się tylko zdaje?
Wyglądają jak osobno świecące, nie w jednej diodzie biało-czerwonej.
Przeprojektowali czytając nasze narzekania na reflektory...?
Nie jest to żadna nowość, nic nie przeprojektowano. Tego typu reflektory są od ET22 wzwyż (w sensie linii czasowej kolejnych wypustów). Nie przypominam sobie narzekań na ten akurat element. Nie pomyliło się Koledze z parowozami?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Czy podświetlenie wyświetlacza na końcu składu było również w malowaniu PR? Z pewnością nie było podświetlenia tego elementu w pierwszym wypuście (tam co prawda była biała tablica, ale chodzi tutaj o elektronikę).
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.514 348 18
Gwoli ścisłości - począwszy od SP45/SU45, czyli od 2016 roku. ET22 produkowane są od 2017 roku.
Właśnie. W 2014/15 SM pokazało, że nie trzeba drukować czerwonych reflektorów — wtedy jeszcze był projekt SM SU45 w planach i aby z tym mogli konkurować, trzeba było zmienić projekt reflektorów. Jak by ROBO i SM nie było, dalej by wam serwowali modele z drukowanymi kropeczkami, kosztami jechali po bandzie, bo i tak kupicie, a potem grzecznie sobie sami wymienicie na świecące czerwone. Teraz możecie dawać chętnie nudne, jestem na nie i zabawne, faktów jednak to nie zmieni ;-)
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Gwoli ścisłości - począwszy od SP45/SU45, czyli od 2016 roku. ET22 produkowane są od 2017 roku.
Zgadza się. Nie zmienia to jednak sensu mojej wypowiedzi, że model reflektora w EN57 nie jest żadną nowością.
Ponawiam jednak moje wcześniejsze pytanie: czy podświetlenie wyświetlacza na końcu składu było również w malowaniu PR? Z pewnością nie było podświetlenia tego elementu w pierwszym wypuście (tam co prawda była biała tablica, ale chodzi tutaj o elektronikę, a nie o to co i w jaki sposób jest podświetlane).
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
W PR niestety nie jest podświetlana. Jeśli chodzi o elektronikę nie wiem jak jest w środku to rozwiązane.
Dzięki, czyli PIKO dokonało tutaj postępu. Brawo. Teraz pytanie, czy PIKO zlikwidowało tę 'dyskotekę' przy włączaniu oświetlenia wewnętrznego. Jest nadzieja, bo jak zrobili jedno, to może i drugie, w ramach aktualizacji płytki.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.419 137 19
Dzięki, czyli PIKO dokonało tutaj postępu. Brawo. Teraz pytanie, czy PIKO zlikwidowało tę 'dyskotekę' przy włączaniu oświetlenia wewnętrznego. Jest nadzieja, bo jak zrobili jedno, to może i drugie, w ramach aktualizacji płytki.
Brak podświetlenia tablicy z tyłu był błędem, dlatego to poprawiono. Sposób w jaki zapala się oświetlenie wnętrza jest prawidłowy dla starszych jednostek i nie będzie to zmieniane, gdyż nie jest to błąd.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
698 54 1
Brak podświetlenia tablicy z tyłu był błędem, dlatego to poprawiono. Sposób w jaki zapala się oświetlenie wnętrza jest prawidłowy dla starszych jednostek i nie będzie to zmieniane, gdyż nie jest to błąd.
Brak podswietlenia tablicy kierunkowej z tyłu, w modelu EN57-925, absolutnie nie było błędem.

W realu, w jednostkach z tzw. "filmem" nie zapalało się tylnej tablicy kierunkowej.
Piko w tej kwestii dobrze zrobiło robotę.(y)

Oświetlenie tej tablicy było realizowane za pomocą żarowek, które nie raz były mocniejsze niż powinny, co skutkowało przypalaniem "szmaty" relacyjnej (brązowe kółka), a co mogło w efekcie stać się potencjalną przyczyną pożaru (zwłaszcza w tylnej kabinie bez obsługi i kontroli).
Dlatego nie ryzykowało się i nie zapalało oświetlenia tablicy kierunkowej z tyłu.

W późniejszym czasie, zamiast żarówek, były zakładane świetlówki, które oczywiście nie grzały i nie powodowały pot. ryzyka wystapienia pożaru lub w wersji optymistycznej uszkodzenia "filmu" .
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.514 348 18
Czytając to wszystko tutaj, można tylko stwierdzić, że za dobrze macie. Niektórym naprawdę by się przydał timewarp do czasów stonek EFC i błagania o modele typowo polskie PKP, kiedy dostawaliście tylko przemalowane ochłapy z innych kolei zagranicznych. Kible Milosza były holy grail i obojętnie jak tandetnie wykonane, cieszyły ludzi. Ogarnijcie się, serio.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Czytając to wszystko tutaj, można tylko stwierdzić, że za dobrze macie. Niektórym naprawdę by się przydał timewarp do czasów stonek EFC i błagania o modele typowo polskie PKP, kiedy dostawaliście tylko przemalowane ochłapy z innych kolei zagranicznych. Kible Milosza były holy grail i obojętnie jak tandetnie wykonane, cieszyły ludzi. Ogarnijcie się, serio.
Panie Robercie, ale jednej rzeczy Pan nie uwzględnił w swojej wypowiedzi. Mianowicie tego, że czas upłynął od tamtej, słusznie minionej epoki. Polska ruszyła ostro do przodu, a z tym i wymagania klientów. I dobrze. Dzięki temu postępowi mamy takie ożywienie na naszym podwórku. Także tylko się cieszyć i to raczej nie my powinniśmy się ogarnąć ;).
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki